No jo, je to divné, člověk si úplně normálně koupí domů čtyři televize najednou – a někomu se to nezdá a dokonce si dovolí pochybovat, jestli jste kupoval čtyři televize jenom proto, že jste zrovna chtěl čtyři televize. Předpokládám správně, že jste nakonec ty čtyři televize stejně objednal i za plnou cenu, protože o nic jiného než o ty čtyři televize vám přece vůbec nešlo?
Takže když mají mé oblíbené ančovičky, které normálně stojí 50 Kč za 25 Kč a já si jich místo dvou plechovek, které mi stačí na jednu večeři, koupím 10 nebo dvacet, tak jsem podle vás vyčuránek a mám ukrutnou radost z toho jak jsem krásně obelstil ten supermarket? A tím že jsem si jich koupil tolik jsem automaticky způsobil to, že všichni ostatní zákazníci jsou pak na ostatním zboží biti? :-) Vy máte teda zajímavý způsob přemýšlení... Chtěl bych vás někdy vidět nakupovat: "Budou mi stačit tři rohlíky nebo si mám vzít čtyři? Nevím nevím, abych tím ostatním neublížil, když si ty čtyři vezmu..." :-))))
Pokud akceptuji něco, co mi někdo nabízí, a objednávku přijme tím, že je potvrzena platba, tak to na rozdíl od vás jako vyčůranost nevidím. Je mi celkem putna, zdali to byla firemní akce nebo jejich administrativní omyl. Solidní firma buď chybné objednávky dodrží, nebo zkusí vlídným způsobem komunikovat se zákazníkem, třeba formou nějaké slevy.
Byl jsem jednim ze zakazniku, co telku objednali ... hledal jsem nejakou 32" telku a narazil jsem na tohle ... rikam si "Ty vole, CZC ma asik nejakou super akci jako Slevomat, kde se obcas objevi jedna nabidka za 1 Kc ... rychle objednam" ... objednal jsem 1 Ks ... po potvrzeni objednavky z CZC jsem se dival na shop a cena tam byla porad ... taxem si jeste zkusmo objednal hned 3 kousky ... nehodlam se o tu telku soudit, nebo tak, ale strasne se mi libi, jak tady vsichni hned odsuzuji za nejake vychcanstvi apod. ... nesleduju CZC denne, nemuzu vedet, jestli tam nejaka takova akce neprobiha (navic cena 321 primo vybizi k dojmu akcni ceny), nehlede na to, ze neco takoveho bezi na slevomatu a loni podobna akce (nakup zdarma) bezela na aukru ... a ted do me :-)
Vyčůranost je silné slovo, nemyslíte? Já tedy běžně, když vidím nějaké zboží v akci a opravdu se to vyplatí, tak beru víc kusů. Pro rodinu, pro přátele, či jen "do zásoby" - záleží na typu zboží. Pokud obchodník chce zamezit tomu, aby jeden člověk skoupil všechno zboží, tak nabídku omezí např. jen 3 ks na osobu nebo jen 10 kg na nákupní vozík. Vy si kupujete jen zásadně to, co zrovna potřebujete? To asi nemusíte vůbec šetřit a na penězích vám nezáleží, viďte?
Koupit zboží ve větším množství, než jsem povůdně chtěl, když zjistím, že je za úžasnou cenu - to považujete za vyčůranost?
Tak to máte asi těžký život, když jste jediný v širokém okolí nevyčůraný, že?
Vyčůranost by byla, kdyby ten člověk věděl, že se jedná o omyl a prodejce to za ty peníze nabízet nechce - a přesto koupil. Případně kdyby se to, že je to omyl dozvěděl později a přesto trval na dodání za tu cenu a šel se soudit.
Tady ovsem nelze mluvit o vycuranosti, ale blbosti - vasi. Normalni clovek kdyz nekde neco vidi za dobrou cenu, a ma alespon nejakou potrebu to mit, tak si toho koupi dost na to, aby pokryl tu svoji potrebu. Pokud budou nekde prodavat svickovou za 30kc kilo, tak si ji klido koupim metrak. Zjevne sem vychcanej.
Pokud obchodník chce zamezit tomu, aby jeden člověk skoupil všechno zboží, má s tím další náklady (které samozřejmě rozpočítá mezi zákazníky). Nebo rovnou zjistí, že náklady na obranu před různými vykuky by byly vyšší, než přínos takové akce. Takže nakonec na tom prodělají všichni, ale někteří mají pocit, jak tím nákupem pro přátele a do zásoby zase někoho krásně přelstili.
Bohužel asi tak 90 % lidí v ČR má pocit, že zrovna jim se podaří někde něco obelstít nebo ošulit na úkor ostatních a zrovna oni na tom vydělají. Vůbec jim nedochází, že v důsledku jsou na tom jenom biti a doopravdy na tom vydělá jenom těch 5 %, kteří v tom opravdu umí chodit.
Podle mne nákup čehokoli, co nepotřebuju, není šetření, ale naopak vyhazování peněz.
Rozdíl mezi „já na tom vydělám“ a „všichni na tom vyděláme“ se nepozná podle počtu koupených kusů ani podle toho, jak nákup odůvodníte. Ale když nákup někdo popíše jako v komentáři na začátku vlákna, už se dá docela dobře odhadnout, ke které variantě se dotyčný přiklonil.
Presne tak to bylo ... hledal jsem jakou vzit jako vanocni darek ... nevedel jsem, jestli to je nejaka akce, takze jsem co nejrychleji objednal 1 kus ... a pokud si nekdo mysli, ze je vycuranost to, ze si koupim misto 3, ktere jsme nakonec opravdu koupil (sic jinych parametru), 4, tak tomu ja rikam debilismus ... diky za podporu