Vzdyt by preci stacila trocha zdraveho rozumu...
Splest se preci muze kazdy (i automaticky import). A v pripade, ze mate tisice polozek se proste ta chyba nekdy nekde stane. Uz jen ze statistickeho pohledu... At se ozve ten, kdo nikdy neudelal chybu!
Toho se ale potom chytnou vycuranci a misto toho, aby provozovatele e-shopu na chybu upozornili, tak si nakoupi televizi plnou dodavku. Tohle mysleni ma byt normalni? Takhle ma dojit k "obrode" Ceskeho naroda?
Tenhle clanek presne vystihuje, proc mame politiky takove, jake si zaslouzime. Kazdy by si mel zamest nejdriv pred svym prahem.
Timto se jen nezastavam prodejcu. To, ze se nekdo snazi zrusit zavaznou objednavku, protoze se ceny zmenili o 10% a on to nestihl upravit a ted prijde o marzi - to je zase vychcankovstvi "z druhe strany"!
Az prodejci budou ochotni uznat svou chybu, a az zakaznici na nejakou nesmyslnost upozorni, misto aby ji zneuzili, tak se mozna zacne blyskat na lepsi casy. Zatim je to jen dusevni bida...
Howgh!
Tohle by si každá firma měla ošetřit v obchodních podmínkách. Já mám například ve svém e-shopu v OP uvedeno, že ceny u zboží mohou být chybně zadané a zákazník s tím souhlasí - před odesláním všech objednávek dojde i ke kontrole ceny a pokud nesouhlasí, je zákazníkovi sdělena nová a má možnost ji akceptovat nebo od koupě odstoupit.
Ještě se mi sice nestalo, že by tam byla chybná cena, ale opravdu nebudu někomu posílat zboží nebo poskytovat službu v hodnotě 20 000 Kč za 2 Kč jenom kvůli tomu, že se brigádník uklepnul.
Funguje to samozřejmě i obráceně - jednou se mi stalo, že se jeden brigádník uklepl a položku za 200 Kč, naúčtoval za 2000 Kč. Na straně zákazníka to buď nikdo nekontroloval nebo tomu nerozuměl a normálně to zaplatili... Tak jsem taky nechal samozřejmě zákazníkovi těch 1800 Kč navíc vrátit.
Myslím, že takto by to mělo v civilizovaném světě fungovat všude. Bohužel jsou mezi námi hovádka, která to odmítají respektovat a proto musí existovat širokosáhlé zákony, obchodní podmínky atd.
Tohle je přece normální (guerilla) marketingová akce:
1) Obchod nabízí zboží ze zjevně nesmyslně nízkou cenou
2) Několik zákazníků si ho objedná. K tomu přihodí třeba ještě něco. Informaci o nabídce šíří mezi své známé, čímž dělá eshopu zdarma reklamní kampaň. Tito známí si snad objednají i jiné zboží. A když se opravdu zadaří, napíše o tom zdarma článek i lupa.cz
3) Obchodník uvede, že cena je omyl a aby zákazníkovi pofoukal bebí nabídne mu výrobek se slevou (na které samozřejmě ztrátový nebude).
No jo, je to divné, člověk si úplně normálně koupí domů čtyři televize najednou – a někomu se to nezdá a dokonce si dovolí pochybovat, jestli jste kupoval čtyři televize jenom proto, že jste zrovna chtěl čtyři televize. Předpokládám správně, že jste nakonec ty čtyři televize stejně objednal i za plnou cenu, protože o nic jiného než o ty čtyři televize vám přece vůbec nešlo?
Také mě (jako nademnou) zaujal váš odpor k porovnávačům cen. Jsem normální spotřebitel, i když mé postupy nejsou často většinové. Pokud potřebuji koupit něco z oboru, ve kterém se nevyznám a nemám své oblíbené eshopy, použiji Heureku.
Například nyní potřebuji sehnat kuchyňský dřez a nemám šajn kde ho sehnat. Místo prohledávání stovek odkazů při použití běžného vyhledávače jdu na jistotu na Heureku a tam si to dle kategorií vyhledám, navíc často jsou u zboží krátké recenze. Z množství eshopů nabízející vybraný produkt si vybírám ten u kterého nakoupím. Ne vždy mi jde o nejnižší cenu zboží a poštovného, ale také o skladovou dostupnost, důvěryhodnost a pokud je eshop blízko, také možnost osobního převzetí. A ještě jednu specialitku mám, projdu obchody v místě bydliště a pokud je cena +- stejná (poštovní slušně prodražuje), koupím radši osobně v kamenném obchodě.
Uznávám, asi nejsem běžný spotřebitel :)
Oko za oko zub za zub není problém. Pokud obchodník A odrbe zákazníka Y a ten mu to vrátí jinde, tak se potkali dva blbci a na systém to vliv nemá. Bohužel je to tak, že Obcodník A odrbe zákazníka Y, ten logicky už obchodníka A nenavštíví ovšem svojí naštvanost si při nejbliží příležitosti vyleje na obchodníkovi B. Ten to zase oplatí na zákazníkovi Z a systém se zacykluje až všichni odrbávají všechny ale od původního smyslu oko za oko je to už hooodně daleko.
Kdybych si před nákupem ve vašem eshopu přečetl obchodní podmínky (jakože je zpravidla nečtu) a uviděl tam tohle, tak mě to od nákupu (bohužel) odradí, protože uvedené ceny si můžete po provedení objednávky libovolně zvyšovat. Měl bych dojem že se snažíte mít v porovnávačích nízké ceny a po objednání pak nízké nebudou. Chápu to z vašeho pohledu prodávajícího, ale na mě jako kupujícího to dobrý dojem prostě nedělá.
S vasimi predchozimi prispevky jsem vicemene souhlasil, ale timhle jste si to u me pohrbil :) - konkretne tou vetou, ze takhle se miliardarem nestanete.
Podnikani se samozrejme provadi za ucelem zisku, problem podnikani "po cesku" ale vidim v tom, ze kazde chce za 3 mesice vydelat na BMW a do roka se stat miliardarem. Misto trpelive, dlouhodobe a solidni praci by se chtel chtel zbohatnout rychle. Pak se nedivte tem komentarum vyse "o odrbavani". Ze je zbozi za hranicema (ja kupuju vicemene vse - potraviny, spotrebni zbozi, naftu - v Rakousku, obcas pri cestach v Nemecku) vsichni vedi, ale muj soused (jsem ze Znojma) si nechal udelat fasadu na dome rakouskou firmou ... zacal jsem zjistovat a v lednu mam objednany kamen i remeslniky na pokladani taky z rakouska.
Já pořád nechápu to nadávání zákazníkům Čecháčkům jako podvvodníkům.
„Morální anděl obchodník“ O2 tak dlouho měnil ceny pevné linky bez mého vědomí až jsem ukončil pevnou linku s tím, že nepotřebuji si platit nepřítele, co mě chce střílet do zad.
Totéž Vodafone, který začal mít divné manýry.
V „andělsky čistém obchodu CZC“ mám už několik měsíců objednané zboží, které mi potvrdili, že bude v říjnu, později začátkem listopadu, pak uprostřed listopadu, pak koncem listopadu, pak začátkem prosince – a teď už raději nic nepíší. Jenom každý den přijde potvrzení objednávky do maily, kde zboží není.
Pokus o smlouvu s Bohemia Energy jsem raději v zákonném temrínu ukončil, když jsem se dozvděl, že dvě třetiny tvrzení, které mi byla sdělena jsou zcela evidentní lži.
ČSOB banka, ze které budu odcházet se chová zjevně divně. Prohlédl jsme si nesmyslné poplatky a bylo jasno.
V TESCU, kde pravidelně od pokladen chodím rovnou na informace, kde mi vracejí špatně namarkované ceny, a vždy v neprospěch zákazníka.
Jednoduše zákazník si má nechat všechno líbit a pokud udělá chybu, je to správné aby trpěl, obchod je tu kvůli zisku. Pokud udělá chybu obchodník, pak je zákazník hnusný Čecháček.
Proč jenom Ti Češi jsou takoví masochisti? Nikdy jsem neslyšel Američana nadávat na to, že je správné, aby ho někdo obral. Neslyšel jsem Rusa, Rumuna, Španělce, Brazilce, nikoho nadávat na to, že je správné, když ho někdo podvede. Jenom Čechy.
Ten třetí odstavec od konce mě přijde nereálný. Dřez obvykle potřebuji když rekonstruuji/buduji kuchyni, což je párkrát za život. V ten okamžik potřebuji dřez a potřebuji v horizontu týdnů.
Když ani výhledově neplánuji kuchyni nevidím důvod proč bych se měl registrovat u nějaké firmy XYZ a odebírat newslettry, kdybych to dělal s každým myslitelným druhem zboží, které budu v budoucnu potenciálně potřebovat, tak nebudu mít ve schránce nic jiného než newslettery. A navíc se tím otázka jak a kde tu firmu XYZ najdu a vyberu jako potenciálního budoucího dodavatele dřezu pouze přesunula v čase.
A dřez je velká věc, musí se vyřezat díra, takže to sposuta lidí vybere v kuchyňském studiu/IKEA apod. a nechá si to dodat komplet s deskou, linkou a montáží, čímž jsou klasické eshopy zcela mimo.
Souhlasim. Jit cestou oko za oko, zub za zub, tak se nikam nedostaneme, jenom problemy mezi lidmi budou eskalovat. Od toho je tady pravni system, ktery ma tyto problemy resit a ne ze vsichni se snazi okrast me, tak ja budu krast taky....
A ano, uvedumuju si, ze nas soudni system ma k dokonalosti opravdu daleko.
Otázka je jednoduchá - co to je "zjevně nesmyslná cena" ?? Je snad na spotřebiteli, aby se snažil rozluštit marketingové války obchodníků a rozlišoval, co je ještě neuvěřitelně lákavá nabídka a co už je chyba?
Kdo si pamatuje Škodu Fabiu za 25 Kč ?
http://www.lupa.cz/zpravicky/slevy-seznamu-startuji-zitra-se-skoda-fabia-za-25-kc/
Nejednalo se tehdy o omyl, jen další krok v tom, nalákat zákazníky. Kdo touží po něčem aktuálnějším, ať večer navštíví Kaufland. Mandarinky zlevněné z 26 Kč na 1,50 Kč a jiné pastvy pro oči nakupujících tam jsou na denním pořádku.
A ve světle těchhle a mnohých jiných bizarností mi má připadat předvánoční akce televize za pár stovek jako něco neobvyklého ??
To by mě taky zajímalo o jaký se jedná sortiment. Já na srovnávač/vyhledávač zboží chodím i kvůli ceně, ale hlavně kvůli tomu abych vůbec zjistil který eshop má daný produkt v sortimentu, přijde mi to daleko praktičtější, než hledat eshop obecným fulltext.
A nárůst prodeje po vystoupení mi přijde poměrně těžko uvěřitelný, leda by byl způsoben současným zintenzivněním inzerce jinde.
No jo, ale na selský rozum tady nikdo nehraje, sami zákonodárci tomu přispívají, např. pokud mzdový/á účetní resp. zaměstnavatel omylem odešle zaměstnanci na účet výplatu ve vyšší částce než mu náleží a tento ji přijme v dobré víře, že mu náleží, tak ji nemusí vracet viz Zákoník práce:
"vrácení neprávem vyplacených částek může zaměstnavatel na zaměstnanci požadovat, jen jestliže zaměstnanec věděl nebo musel z okolností předpokládat, že jde o částky nesprávně určené nebo omylem vyplacené"
a mzdový/á účetní taky přece v těch tisících výplat může udělat chybu, nebo může jít o chybu softwaru, bankovní úřednice ap. ale podle zákonodárců musí být neomylní.
Ovsem v tomto pripade by stacilo najit pripad - klidne jediny - kdy byla podobna TV za podobnou cenu prodavana (trebas jako marketingova akce), a pak by naopak u toho soudu nemel sanci cechac. Variantne ruzne vyprodeje ...
V tomhle pripade by IMO stacilo, aby cena byla o rad vyssi (a stale podstatne nizsi nez skutecna cena), a cechac by to musel dodat, protoze za takovou cenu se vyrobky teto kategorie uz v akcich a vyprodejich poridit daji.
No podle mě to je naopak dost stejné a oba zákony jsou dokonce i konzistentní a vcelku logické :
Pokud prodávající uvede špatnou cenu, která však je v mezích normální ceny daného předmětu třeba 9 místo 15 tisíc apod, případně pokud dostanu vyšší diety, než mi náleží, tak mi je prodávájící/zaměstnavatel nucen zboží/peníze ponechat a je to jeho problém a ztráta.
Pokud cena zboží bude zjevný omyl, případně dostanu dvakrát takový plat, než bych měl mít. Čili nemůžu v dobré víře předpokládat, že bych na takovou slevu/plat měl nárok, pak prodávající může smlouvu zrušit a zaměstnavatel po mě požadovat peníze zpět.
Já souhlasím s tím, že porovnávače nefungují ideálně, sám s tím mám problém, ale zatím tam jsem.
Ale na druhou stranu, když najdu zboží, které chci koupit, co udělám? Podívám se, kolik asi tak stojí. Takže shop na porovnávači být nemusí a je mu to houby platné - pokud cena bude výrazně vyšší než jinde, tak to stejně nekoupím. Neženu se do shopu s nejnižší cenou, ale zároveň nechci platit zbytečně moc.
take mne zaujalo to "odrbavani" :-) Jsem fakt zvedavej, co toho nestastnika potkalo. Ano obcas si koupim napr. svetr, ktery je se za mesic vyprodava za polovicni cenu nebo se soused prizna, ze koupil od podomniho obchodnika vysavac za nejspise premrstenou cenu, ale to prece neni "odrbavani", ale normalni trh. Ostatne prislovi "Tantum res valet, quanto vendi potest" je stare uz par stoleti.
a nějaké výmluvy na to, že se spletli ....
mne vždycky fascinuje, že když obchod dá nízkou cenu, tak se prostě jenom spletl - ale když já pošlu méně peněz - tak jsem lump a podvodník
ty zákazníci MUSÍ vyhrát ... a ochodník si pak může škodu vymáhat na svém "brigádnikovi" nebo na tom, kdo je za to odpovědný - má přece odpovědné lidi ve firmě nebo ne?
No, jeslti nemá člověka, který je za tuto chybu odpovědný, pak tam má slušný chaos a takový obchodník si nic jiného nezaslouží ....
Jenže v tomhle případě CZC nenamarkovalo u pokladny „pokoutně“ vyšší cenu, ale oznámilo, že za tu cenu daný produkt nemá. Problém u těch pokladen v hypermarketech byl právě v tom, že namarkovali jinou cenu, aniž by měl zákazník reálnou možnost se o změně dozvědět. Pokud by v tom hypermarketu měli cenovku 59,90 a u pokladny hned řekli, že došlo k omylu a jestli to chci za 79,90, nepovažoval bych to ještě za podvod.
Tak asi popáté: peníze co vám přišly neprávem od zaměstnavatele musíte vrátit. Nechat si je můžete pouze v tom případě, kdy existují dostatečně silné indicie pro to, abyste měl tu dobrou víru, že vám patří.
-Pokud jste dostal jinou částku na účet a jinou částku napsanou na výplatní pásce, tak nemůžete uplatnit dobrou víru, že to nebyla chyba. A to by byl zřejmě váš případ s tím, že byly přehozeny pouze čísla účtů - tedy by museli peníze vrátit všichni, kdo dostali výplatnici a ostatní zřejmě taky - viz níže.
-Pokud jste na výplatní pásce uviděl jinou hodnotu základní mzdy, než máte ve smlouvě/ v platovém výměru, tak nemůžete uplatnit dobrou víru, že to nebyla chyba.
-Pokud sedí základní mzda, ale na výplatní pásce máte zjevné nesrovnalosti (jiné odpočty na děti, jiné srážky/exekuce), tak nemůžete uplatnit dobrou víru, že to nebyla chyba.
-Pokud všechno sedí a liší se pohyblivá složka mzdy/prémie, tak potom by to bylo o jednání u soudu, jestli jste měl důvod čekat, že dostanete víc. Tady by záleželo na konkrétním případu.
-Slušná jistota, že se nemusí nic vracet platí pouze v případě, že se jedná o očekávané prémie/diety/náhrady - jenom zaměstnanec neví přesně kolik to bude.
Zákon logicky správně chrání tu stranu,která čeká nějaké peníze a neví přesně kolik, před tou stranou, která si může dát pozor, aby poslala správnou částku.
Jak byste tady chtěl rozlišovat omyl a zneužití, to netuším.
To, že účetní, která udělala hrubou chybu, musí tu chybu (do výše své zodpovědnosti) nahradit mi vůbec nepřijde směšné, přijde mi to logické a správné.
To, jak by to zaměstnavatel požadoval, jestli v jedné částce, nebo ve splátkách je úplně nepodstatné. Nemluvě o tom, že kdybych odtamtud odešel (jako asi každý, kdo by se dozvěděl, že bude dostávat pouze základní plat), tak by to po mě chtěli najednou. A pokud by zaměstnavatel zkrachoval, tak to konkurzní správce bude chtít najednou a hned. Ale je fakt jedno.
Pokud by platilo, že musím vracet peníze i když jsem je zjevně přijal v dobré víře, tak by si z toho mohli zaměstnavatelé udělat bič na lidi, kteří dávají výpověď - jen si podej výpověď - jenom mi zaplať vše, co jsme ti poslali nad základní plat, byl to totiž dlouhodobý omyl.
Já jsem rozhodně dalek toho, abych tvrdil, že zákonodárci se vždy řídí zdravým rozumem. Já jenom píši, že tento váš příměr prostě není šťastný - protože tohle v souladu se zdravým rozumem je.
Vy nějak odmítáte vzít v úvahu, že v tomto případě se posuzuje, zda jsem si mohl myslet, že mi ty peníze opravdu patří a kdy jsem musel (alespoň předpokládat), že to je omyl.
Když vidím televizi za 321 Kč, tak rozhodně nemám důvod předpokládat, že ta cena je v pořádku a musím uvažovat i o variantě, že jde o omyl. Pokud musím předpokládat, že jde o omyl a přesto utratím své ostatní peníze jinak a na televizi si nechám jenom 321 Kč, tak to je jenom moje chyba a nechápu, proč by mě měl zákon chránit.
Vrácení zaměstnanci neprávem vyplacených částek je trošku jiná situace.
Pokud mi zaměstnavatel omylem vyplatí peníze navíc - a já mám dobrý důvod se domnívat, že to není omyl, tak ty peníze mohu utratit - a následně bych měl velký problém je vracet.
Takže to, že si ty peníze mohu nechat je velmi logické. Představte si, že vám šéf řekne - před rokem jsem vám odebral osobní ohodnocení a všechny prémie nad váš (nízký) základní plat - ale účetní vám to omylem posílala dál - tak mi teď vraťtě cca půlmilion. Směšná situace, že?
Další příklad je, že jedete do ciziny a nezkoumáte podrobně vyhlášky několika ministerstev, takže nevíte jaké diety a další příplatky vám náleží - prostě co podle toho, kolik dostanete, si vyberete hotel se štěnicemi/bez štěnic a jestli budete jíst na ulici, nebo u stolu s ubrusem.
Bylo bylo fakt hloupé, kdyby měl zaměstnavatel právo vám říct - udělal jsem chybu - vrať mi značnou část těch peněz, co jsi tam utratil.
Něco jiného ovšem je, když beru nějaký plat a najednou mi z ničeho nic přijde výrazně vyšší částka. A v výplatní pásce je uvedena nikoliv jako mimořádné prémie, ale jako vyšší základní plat - potom těžko mohu předpokládat, že mi šéf zvýšil základní plat, aniž po mě chtěl podepsat dodatek k pracovní smlouvě, nebo aspoň platový výměr - a peníze musím vrátit.
Pokud to dojde sk soudu, tak se opravdu zkoumá - jestli jsem si mohl myslet, že mi ty peníze patří, nebo jestli mi muselo být jasné, že to je omyl.
Situace kdy v obchodě uvidím velmi výhodnou cenu - a u pokladny/později mi odmítnou to zboží za tu cenu prodat je zásadně odlišná.
Proč by nehráli fér?
Obchodník to nabídl za nějakou cenu, zákazníci cenu akceptovali a uzavřeli platnou smlouvu. Co je na tom nefér?
V civilizovaných zemích by obchodník rozeslal velké omluvy, vysvětlil by, že se jedná o politováníhodný omyl v ceně. Přidal by omluvu za ztracený čas i za zbytečné sliby a přidal mi kupón na 100–200 Kč zboží v e-shopu. Následně by přidal litánii, jak si váží zákazníků a ještě jednou se omlouvají a slíbí, že udělají vše proto, aby již nikdy neuvedli zákazníky v omyl.
Zatím v necivilizovaných zemích jako je Česko se hned zákazníci obviňují z nefér jednání. Jako to děláte třeba Vy.
To je právě rozdíl mezi Čechy a ostaními zeměmi. Tady se namísto slušného jednání a využití takových instrumentů jako je informování zákazníku, omluva, apod. – hned obviňuje z podvodu, tahají se do toho právníci, dochází na nadávky.
Ale znovu říkám, základní chyba je chyba obchodníka. Udělal chybu v ceně. A pak udělal obchodník hned druhou chybu – neumí se za to omluvit, neumí napsat slušný a omluvný mail a napravit to slušnou civilizovanou cestou.
Pro mě je vinen obchodník a hulvátsky hraje obchodník 2:0.
K ničemu jinému mě nepřemluvíte.
Prostě czc.cz jedná jako vychování řeznického psa. Ostatně jak je v Česku od obchodníků bohužel zvykem.
A když na to někdo upozorní, hned se obviňuje zákazník.
A to je ten marast. To je to špatně v tomto státě.
Zákazník nejednal nefér. Akceptoval obchodníkovu cenu. Chybu udělal obchod a namísto toho, aby hejbnul zadkem a slušností a omluvou to začal napravovat – začínají obvinění zákazníků z podvodu a právníci. Pro mě je to ubohé a takový obchodník je prostě ubožák.
Howgh.
„vychcaní čecháčci...“
§ 198 Hanobení národa, etnické skupiny, rasy a přesvědčení
(1) Kdo veřejně hanobí
a) některý národ, jeho jazyk, některou etnickou skupinu nebo rasu, nebo
bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.
(2) Odnětím svobody až na tři léta bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 nejméně se dvěma osobami.
Já jsem psal jen o případech, kde mě evidetně šidí.
Pes, který mě chce pokousat se tak z 99,999 % tváří a dává to najevo. Je upřímný a pokud člověk není empatický idiot, tak pes na sebe prozradí veskrze všechno.
Obchodník, který se tváří jako anděl, a chce mě ošidit nebo se chová neférově, je v českých končinách daleko častější zjev.
Na to není třeba být paranoidní.
Na to bohatě stačí porovnat ceny českých mobilních operátorů se zahraničními nebo ještě lépe si zařídit internetový telefon a divit se třeba, jak je možné, že teď volám z Česka do USA za 20 haléřů za minutu nebo na mobily pod 1 Kč/minutu.
Nebo si porovnat pokladní blok v supermarketech s tím, co si pamatujete za cenovky.
Osvícení pak přichází, pokud člověk nakoupí osobně v zahraničí, kde mu pak jasně dochází, že v Česku je něco s obchodem a obchodníky hodně špatně.
Zvláštní, že když tu lidé pomlouvají mrchy zákazníky, je vše v pořádky a všichni přizvukují. Když napíši, že obchodníci tu za mnoho také veskrze nestojí – najednou mi všichni píší, jak mám špatný život či jsem paranoik.
Tak já to napíši ještě jednou – za chování zákazníků si mohou obchodníci sami. Rozhodně nejsou andílci.
A jsou výjimky, samozřejmě.
BTW: Pokud je pravdivy udaj, ze si objednalo 30 lidi, tak by to cechac stalo rekneme 300k, coz je IMO celkem nizoucka cena za to, jaky halo by to vyvolalo na netu a vsude jinde - velmi pozitivni marketingova masaz za smesny peniz. Dovolim si odhadovat, ze za marketing czc utrati rocne radove vic. Takhle to vyzniva spis negativne, coz naopak ty prachy za ten marketing utraceny znehodnocuje.
Kapitalismus fungoval a prosperoval – i když relativně krátce – zejména proto, že existovala určitá fair play pravidla.
Teď když se obchodníci snaží podvést zákazníky oc to jde, to jde do háje.
V jiných státech například zákazníci často platí předem. A také jsem tak platil v mnoha zahraničních e-shopech. V Česku ovšem zásadně dobírkou, protože obchodníci si vytírají se zákazníky zadek. A jak zjišťují, že jim to prochází, vytírají si ho o to více.
V Česku je několik e-shopů, na prvním místě bych uvedl alfacomp.cz, kde se chovají špičkově a seriózně – ale jinak velká temnota.
K czc.cz, to je krachující obchod, který před časem vzal mnohamiliónovou dotaci od EU, kteoru použil na předělání webu způsobem, který lze nazvat pouze kamikadze.
Navíc procesy a přístupy, které dříve fungovaly už nefungují. Například dnes už nikdo z czc.cz nereaguje na dotazy zákazníků.
Zboží, které není skladem, nejsou schopní objednat ani v řádu mnoha měsíců.
Prostě czc.cz se postupně hroutí a majitelé to nezvládají. Špína, bordel, chaos a neschopnost prostě postupně je více a více patrná. Cena televizoru je jednou z mnoha probublaných věcí.
Nemá smysl řešit czc.cz, ten to nezvládá a nezvládá řešit ani základní funkce. Jede už jenom setrvačností minulosti.
Párkrát jsme tam objednal a poté co udělali nový web to jde zu grunt.
Kdyby se někdo soudil o televizor za skutečnou cenu, možná zkrachuje czc.cz dříve, než se bude konat případný soud.
Takže to nemá smysl vůbec řešit.
Tak to je Vaše věc, ale takových lidí není mnoho. Stejně tak existují i lidé, kteří si kupují vodku za 40 Kč ve stánku a pak brečí do zpráv z postele v JIP a popisují jaké je to vidět jenom tmu...
Ovšem Finlandia, Amundsen, Absolut ani Russian Standard se kvůli tomu prodávat nepřestanou :-).
A jak říkám, v každém businessu by se měla dělat segmentace zákazníků a některým se věnovat více, některým méně a některé zdvořile přenechat konkurenci.
nedavno jsem se ucastnil nejake internetove souteze, prisel mi email, ze jsem vyhral, tak udelalo mi to radost, ikdyz slo o nejakou blbost za par stovek, co mi ale radost neudelalo, ze mi za par hodin prisel omluvny email, ze to system spatne vyhodnotil a ze jsem nic nevyhral :(
Imo, by to nestačilo. Vy byste se kvůli tomu soudil??? Vsadil byste na to, že vyhrajete? Svůj čas, své peníze? Jak byste si to vyargumentoval, abyste ze sebe neudělal prosťáčka? Že mají v hypernově akci 20 televizí 32 palcových za 2,900 Kč, takže jste si to vydělil a zjistil cenu za jednu 2900 Kč/20=145 Kč, takže proč by nemohli mít v eshopu 47 palcovou "značkovou" za 350 Kč??
V době srovnávačů cen zboží tvrdit, že jste prostě věřil tomu, že to není chyba a způsobili Vám škodu, protože jste s tou televizí už počítal ...., nevím pane, nevím, pořád by to vycházelo na to, že nakonec za toho prostáčka spíš budete.
Jenže v Kauflandu se tak zbavují starého zboží, u kterého vzhledem k délce trvanlivosti existuje důvodná obava, že by mohlo po zavíračce vyskákat z bedniček a sežrat uklízečku.
U televize nebo jiné elektroniky vypršení doby spotřeby (zatím) nehrozí - výrobci se spokojí s obvyklou "plánovanou poruchovostí" a neváží selhání přístroje k určitému datu. Ale co není dnes, může být zítra, žejo. Pak se možná dočkáme velkých výprodejů domácí elektroniky za desetinovou cenu, protože televizím bude za půl roku končit datum spotřeby. :-)
No, na tom něco je... Má to logiku. Když má obchod zboží předražené oproti průměrné ceně z ostatních obchodů, řekněmě i o 10 až 20 procent, tak je to vůči zákazníkovi nefér. Sice je to jeho blbost, když si to u nich za ty předražené peníze koupí, ale stejně tak je blbost obchodu, když nabídne na cenovce nižší cenu a pak obchod odmítne s tím, že se na cenovce spletl. Obchodník si to zkrátka má hlídat.
vy nechcete stále pochopit jednu věc, obchodníci ty věci prodávají 10 - 100 násobně dráže, než je nakoupí ... typicky oblečení (trička nakoupí za 10 nebo 100 Kč, ale v obchodě je běžně pakp rodávají za 300 Kč nebo 1000 Kč, a funguje to i u elektroniky .... zrovna před chvílí mi přišel mail, kde nabízí 70 % vánoční slevu na elektroniku - jeden z "největších" zásilkových obchodnů / eschopů - to je taky omyl?
Oni totiž nakupují výrazně levněji, než jsou ceny v obchodech, ta cena klidně může být jeho nákupka ..... znám nemálo příkladů, kdy třeba obchodník nakoupí kamion van z Itálie po 10 EUR za kus - prý proto, že jsou údajně poškozené a jiný zahraniční zákazník je odmítl .... a tady se pak prodávají za 15 000 Kč - přece vana z itálie a s příslušenstvím ..... jenomže to nikdo nahlas nepřizná .....
docela rád bych nějakého člověka z oněch 30 "potkal", myslím že jsem mu schopen domluvit právníka (jeho práci) zadarmo .....
Máte pravdu, že tady jde o ochranu zaměstnance před šikanováním, bohužel se s tím svezou i ti slušní kteří by na nějaké zneužití nepomysleli. Právě takovou situaci jsem zažil, kdy mzdový program v ceně kolem sta tisíc obsahoval chybu, kdy došlo k zamíchání bankovních účtů, takže někteří zaměstnanci by dostali méně než jim náleží což by samozřejmě požadovali doplatit a zase naopak někteří by dostali více, ale tito by přeplatek dle zákona pravděpodobně vracet nemuseli (záleží jak vypadá aplikace v praxi) a na firmě která dodává software si taky nic nevezmete. Naštěstí se to tehdy podařilo na poslední chvíli odhalit (asi nějaké vnuknutí shůry) jinak byl velký problém s velkou škodou.
Prostě tam chybí rozlišení úmyslu/zneužití a omylu, pokud stát někomu omylem vyplatí víc než měl klidně to vymáhá zpět, ale zaměstnavatel na to nárok nemá a pak to obvykle odskáče mzdový/á.
Takže chápu že z pozice zaměstnance se to jeví jako logická a správná věc, která chrání zaměstnance, ale z pohledu zaměstnavatele to už tak nevypadá. Proto nemůžu překousnout, že zde omyl nemůže být zákonným prostředkem napraven a tudíž nesouhlasím s tím, že je logický a správný - chrání jednu stranu na úkor druhé a nerozlišuje omyl a zneužití.
Tady nekdo neumi cist ... prodejce nabidne cosi k prodeji za nejakou cenu - nikdo ho nenuti aby to za tu cenu nabizel. Nehlede na to, ze trestny cin podvodu (taktez) nelze spachat nevedome/neumyslne. Pokud mi nekdo neco nabozi za nejakou cenu, proc bych si to neobjednal, a nasledne netrval na tom, ze to taky doda? Kdyz zivnostnik podepise smlouvu, ze bude pracovat za hrst ryze, tak ma taky smolika a musi to dodrzet.
Trvat můžeš a bude ti to houby platné. Zboží už není k dispozici, dokaž mi že ne. Třeba u soudu. Bez šance. Když nebudu chtít zákazníkovi prodat, nikdo mě nedonutí. Tak jak nikdo nedonutí platit zákazníky, když si objednávku "rozmyslí"... to ale nikomu nevadí, oni na to mají "právo"...
Hezký výklad, ale nám právník sdělil, že vůbec není jisté že by to takto případný soud posuzoval, jelikož zaměstnanec vůbec výplatní pásku nemusí číst, nebo pokud je zasílaná poštou může říct, že ji nedostal, neví kolik dostane prémií atd. navíc by vymáhání bylo hodně složité.
Podle mě vůbec tohle neměli zákonem upravovat a případný spor posuzovat individuálně, tohle pouze nahrává jedné straně.
Budu doufat, že máte pravdu Vy.
Tesco je snad nejhorší obchod jaký se tu rozlézá. Silně doporučuji jej bojkotovat. Ale opravdově a důsledně - pokud něco tam vzít tak třeba 1 ks cibule a ještě ji obalit několika sáčky, když ti pitomci nakupují takové, které se trhají snad i když do nich člověk jen foukne.. zkuste na to upozornit nějakého jejich vysoce motivovaného brigádníka: "mě je to u prdele" ... :.-))))
Doporučuji si před komentováním alespoň zběžně přečíst článek na který reagujete, abyste se příště vyvaroval podobných blamáží, jako je tahle. Cituji z článku: "Zákazníky, kteří si zboží s chybnou cenou objednali, nyní s omluvou kontaktuje naše zákaznické centrum, které vše vysvětluje a stornuje vzniklé objednávky. ". Takže žádné obviňování, žádné žaloby, ale omluva, jak píšete že by to mělo být. Schválně, jestli projevíte alespoň tolik slušnosti co CZC a za svoji chybu se omluvíte, nebo jestli budete jak ten řeznický pes ;)
Takže když mají mé oblíbené ančovičky, které normálně stojí 50 Kč za 25 Kč a já si jich místo dvou plechovek, které mi stačí na jednu večeři, koupím 10 nebo dvacet, tak jsem podle vás vyčuránek a mám ukrutnou radost z toho jak jsem krásně obelstil ten supermarket? A tím že jsem si jich koupil tolik jsem automaticky způsobil to, že všichni ostatní zákazníci jsou pak na ostatním zboží biti? :-) Vy máte teda zajímavý způsob přemýšlení... Chtěl bych vás někdy vidět nakupovat: "Budou mi stačit tři rohlíky nebo si mám vzít čtyři? Nevím nevím, abych tím ostatním neublížil, když si ty čtyři vezmu..." :-))))
Není "Logitechy" poněkud široký pojem?
Znám Logitechy za 149 Kč s DPH (http://www.alza.cz/mys-logitech-rx250-premium-d82265.htm) i za 7999 Kč (http://www.alza.cz/logitech-air-speaker-d333156.htm).
Mě se mimochodem něco podobného stalo - šéf přišel nadšeně, že se mu podařilo ukecat navýšení mezd pro všechny - a mě pak chodily vyšší peníze. Mzdové pásky jsem nečetla, jediné, co mě zajímalo, byla výše dovolené. A pojednou zjistili, že mi poměrně dlouho posílali vyšší peníze (přes rok) a že jim je mám vrátit (tuším kolem čtvrt milionu). To stejné se stalo i kolegovi v kanceláři. Kolega jim to radikálně odmítl, já byla ochotná připustit nějaké opravy, ale pouze po podmínkou zpětné opravy výplaty, daňových přiznání, sociálky, zdravky (protože tenkrát byl dost velký rozdíl i v procentech když se jeden rok bralo víc a následující výrazně míň). No, nakonec jsme neplatili ani jeden - opravovat daňové přiznání, sociálku a zdravku přes rok zpětně, to je na kontrolu ze všech 3 institucí, do toho rozumný člověk nepůjde.
A vezmu-li to kolem a kolem, tak přičtu-li k tomu výši dlužných faktur za práci, které nikdy nejspíše nedostanu proplaceny, jsem stejně v minusu (jen je to u jiných firem).
Myslím, že omluvit se a domluvit se se zákazníky je rozumné. Řekl bych, že většina uzná nesmyslnost nabídky a od smlouvy odstoupí... Já být na straně toho e-shopu, nabídnu jim to zboží za férovou cenu s pořádnou slevou, byť třeba pod náklady.
Otázka je, co s těmi neústupnými. Na jedné straně právo na zboží asi nemají. Na druhou stranu: (z)bylo-li by jich jen pár, asi bych jim to poslal. Čistě proto, abych ukázal, že jsme "solidní e-shop, co si stojí za svým slovem". (Samozřejmě pokud by to nebyla poslední položka před krachem firmy.)
Jak sem psal vejs, poslat 30 kousku by je stalo +- 300k (predpokladam ze nakupka bude kolem 10k, coz hodi cca 30% marze). 300k za marketingove genialni akci mi neprijde jako moc.
A to nemluvim o tom, ze je nikdo neniti poptavky potvrzovat automaticky, muzou to klido poslat ke kontrole lidem pred potvrzeni (a tedy uzavrenim kupni smlouvy). Nj, neze to by stalo prachy, spoustu prachu, zjevne daleko vic nez tech 300k co by je potencielne stala tahle chyba ... jenze oni nejsou ochotni dat ani tech 300k ...
Ale prdlajs, zadnej zakon nikomu nebrani tam posadit cloveka, kterej kazdou objednavku rucne prekontroluje. A hromada firem to tak dela.
Z hlediska zakona je ten krok svym zpusobem nadbytecny, protoze smlouva byla uzavrena jinak - obchodnik provedl nabidku, a zakaznik ji objednanim prijal. Ale z hlediska pripadnych sporu o dodani by pripadny soud mel zasadne jinak nalozit s pripadem, kdy zakaznikovi prijde rovnou informace, ze bohuzel neni zbozi mozne dodat protoze ... vs informace, potvrzujici dodani zbozi ... nacez nasleduje ruseni dodavky.
uztr (neregistrovaný) ---.235.broadband6.iol.cz 19. 12. 2012 19:53
Re: :) :)
celé vlákno
co podnikatel to loupežník
Petr (neregistrovaný) 212.11.119.--- 20. 12. 2012 8:28
Re: :) :)
celé vlákno
To je obrácená implikace. Správně by to mělo znít "co loupežník, to podnikatel".
To je názor člověka s IQ asi tak 25.....
tri roky nazad som si na firemnej stránke výrobcu (zem nemecko) objednal skener za necelých deväť euro, vrátane dph, balenia, dopravy. síce to trvalo od uhradenia sumy týždeň, ale kuriér ho priviezol a nič som nedoplácal. a pred sviatkami som videl v nay rovnaký, ale za štvornásobok. takže vtedy to určite nebol výpredaj posledného kusu.
a nik z objednávajúcich toho tv nevedel, či je prístroj nový, repasovaný, resp. vôbec funkčný ... takže cena mohla byť aj privysoká!
Cca před dvěma roky Tesco nabízelo holicí strojek Philips v ceně cca 3500,- za 100,- Kč. Tj. poměr 35 : 1. Kooupeno bez řečí, zcela nový origin. zabalený, slouží dobře.
Proč by se v podobných řádech nemohla pohybovat sleva televize? Proč by to mělo být "zjevně a fatálně nepřiměřené"? A proč by mě měla zajímat motivace obchodníka? Ať dodá, co slíbil, za cenu, kterou slíbil.
Osobní půjčka?
Podnikatelský úvěr:
Úvěru na bydlení?
Lékařské půjčky?
nemusíte se starat o své finance, protože nabízíme rychlé a spolehlivé půjčky pro všechny, naše služby jsou velmi rychlé a spolehlivé, protože půjčky jsou poskytovány všem potřebným pouze na 2%. Pospěšte si a kontaktujte nás dnes na adrese Freemanloanfinance@gmail.com a užívejte si dnes naše garantované úvěrové služby.
whatsapp: +15184251167
V porovnávačích e-shop není a nikdy nebude, takže tento důvod odpadá. Porovnávače z dlouhodobého hlediska e-shopům ubližují a nijak nepomáhají, protože provozovatel eshopu pak není podnikatel, ale jen jakýsi "zaměstnanec na švarcsystém" porovnávače - zákazník se učí chodit na porovnávač místo na eshop a na eshop se dostane jen tak, že se prokliknete z porovnávače... ABSOLUTNĚ NEPŘIJATELNÉ!
Možná se tomu budete divit, ale po pár měsících, co jsem ze všech srovnávačů nechal eshop stáhnout, mám mnohem vyšší prodeje a navíc ZDARMA. Srovnávačům jsem musel platit nehorázné peníze.
Jinak řečeno čistě business čísly: Obchodní podmínky si u mne vůbec rozklikne asi 0,5% zákazníků, kolik si je opravdu detailně prostuduje si netroufám odhadnout, ale kdyby 0,1%, tak je to moc.
Dobrý dojem to nedělá, ale kdybych riskoval obrovské ztráty jenom proto, abych udělal dobrý dojem na 0,1% zákazníků, tak bych nebyl dobrý businessman.
V businessu prostě nemůžete a ani nesmíte vyhovět všem, jinak brzo zkrachujete.
protože platí zásada, že smlouvy se mají plnit? jestli mi někdo nabídne televizi za 321 Kč a já to přijmu, tak jsme se dohodli. To není situace, že bych mu dal nůž na krk a on mi to musel prodat. Oni sami to nabídli, nikdo je k tomu nenutil.
Stejně jako to platí, když si koupím vysavač za 35 000 Kč / nádobí za 30 000 Kč, ačkoliv jinde stojí 5000 Kč.
Zeptám se jinak - když si něco někde koupím a zjistím, že jinde to prodávají levněji - mohu jít a zrušit tu smlouvu? vrátit zboží a dostat zpět peníze? JEN když s tím bude obchodník souhlasit, jinak to je moje chyba, že ....
Tak přiznám se, že 100% jistý si nejsem, ale řekl bych, že jakákoliv změna platu se musí dít se souhlasem zaměstnance (pokud je vyplácen podle smlouvy), nebo s jeho vědomím (pokud je to podle mzdového výměru). Řekl bych, že všechna příslušná ustanovení zákoníku práce jsou psána obecně (např. ...Dojde-li ke změně skutečností uvedených ve mzdovém výměru....) - nikoliv jenom o snížení.
Pochybuji, že by nějaký zaměstnanec přesvědčil soud, že si opravdu myslel, že mu byl zvýšen plat bez jeho vědomí.
U prémií by to právě byla právní bitva u soudu, jestli zaměstnanec měl racionální důvod domnívat se, že dostává takto vysoké prémie. Pochopitelně jiná bude situace, když někdo obvykle dostává 2 tisíce prémií a potom jednou dostal 4 tisíce. A jiná bude situace, když někdo dostává obvykle 2 tisíce prémií a potom jednou dostal 200 tisíc. Zejména pokud v poslední době nevykonal nic mimořádného.
Muze mi prosim nekdo v dnesnim svete vysvetlit co je odpovidajici/normalni cena? Taky si dam na eshop nesmyslne nizkou cenu a hlavne budu chtit aby se o me psalo, ze? V podstate souhlasim s nazorem, ze pokud je v OP, ze cena bude jeste zkontrolovana pred odeslanim a ze tedy ve chvili objednani nemusi byt ok, tak je to v poradku. Na druhou stranu, tohle muze vyuzit asi tak milion vychcanku - uvedomte si vazby na porovnavace cen atd. Takze co s tim? ...Je mi lito, ale kdyz vidim ve skladisti jakoby potravin (tesco, albert..) cenovku, tak predpokladam, ze to i za tu cenu namarkuji u kasy. VSECHNO OSTATNI JE SPATNE a nemelo by se tolerovat. Jednou chces (slusne) podnikat, tak si to ohlidej. VYMLUVY na brigadniky jsou zcestne - nenajimej tedy brigadniky a vem za svuj eshop zodpovednost!!! Narocne? Tak to nedelej! Ty TV by CZC.cz melo dodat. Beztak mi v minulosti nekolikrat prokazali svou neschopnost (a nejenom oni, samozrejme se to tyka i alzy a podobnych).
To je ovsem TVUJ problem, ja ti dokazu, ze zbozi bylo skladem a soud ti pripadne naridi zbozi dodat - ber kde ber. A sanci nemas ty. A pokud zbozi nedodas, tak po tobe muzu (a uspesne) vymahat nahradu skod, protoze si potvrdil objednavku, a ja pocital s tim, ze napriklad to PC budu do tydne mit a jelikoz nemam, tak sem prisel o kseft za 10M. A ses fprdeli jak bata s drevakama, protoze ti naridej tu skodu uhradit.
260tis nedostal od ČOI, od nich měl jen 10tis, zbytek je částka na náklady soudního řízení + cena zboží, které musel tomu šmejdoj dodat.
Pro někoho takováto částka může být likvidační, když ty peníze nemá a musí si je půjčit, protože provoz eshopu měl jako východisku z velké nezaměstnanosti která u nich byla a chtěl se jen sám uživit. Ta částka se pak rovná jeho ročnímu zisku z eshopu, protože neprodává zboží za desetitisíce a malé výrobky za pár kaček.
Ona by ta skoda pravdepodobne nebyla 10M, ale rekneme 100k. Ja sem totiz (v souladu se zakonem) jakozto odpovedny hosporar tu skodu minimalizoval, a nechal si to PC sestavit a poslat expres, samo s prirazkou + mi vznikly dalsi naklady (casove ...). A to uplne v klidu argumentacne unesu.
Ostatne, pokud si dobre pamatuju, totez plati o reklamacich - v pricipu mi dodavatel znemoznil dodanim nekvalitniho vyrobku po dobu reklamace pouzivat muj majetek => bud neco pujci, nebo budu minimalizovat skodu => koupim, ale pak si to zacaluje.
Taky si dovedu představit vazbu pokladního SW či e-shopu se skladovým či účetním SW.
Viděl bych hned, co je prodané a co ještě na skladě. Při nastavení prodejní ceny pod nákupní by to házelo varování. Při blížícím se nedostatku by to házelo upozornění, ať se něco objedná. ... Akorát praktická imlementace by mohla být složitá.
Pokud akceptuji něco, co mi někdo nabízí, a objednávku přijme tím, že je potvrzena platba, tak to na rozdíl od vás jako vyčůranost nevidím. Je mi celkem putna, zdali to byla firemní akce nebo jejich administrativní omyl. Solidní firma buď chybné objednávky dodrží, nebo zkusí vlídným způsobem komunikovat se zákazníkem, třeba formou nějaké slevy.
Pri cteni jsem si vzpomnel na jeden pripad z nedavne doby.
Jsem na vazkach rozhodnout se kdo udelal tu zasadni chybu. Je mi jasne, ze kupujici vedomne vedel, ze neco je v neporadku ovsem neprijimam ani vyrok, ze "preci nebudu nekomu posilat neco jen proto, ze nejaky brigadnik uidelal chybu". Ano udelal, je za svoji praci placen, tak by mel obchodnik taky vyvezt zodpovednost za chybu sveho zamestnance.
já vezmu tu vaši logiku a použiju ji na obrácený případ.
je známo, že naše republika je odpadem evropy, typicky oblečení, obleky, kabáty, šaty - loňské modely, se ve francii, británii běžně vyprodávají za 1-10 EUR ... v našich obchodech je ale butiky a jiní obchodníci prodávají jako novinky (loňské modely!!!!), aktuální zboží apod. za ceny tisíců (trička apod.) až desítek tisíců (obleky, šaty).
Podle vaší logiky se ty obchody s cenovkama spletli a i když jste omylem zaplatili ty tisíce /destíky tisíc, tak jste jednali v omylu a ty obchody by měli vrátit ten rozdíl .... a vy jako zákazník máte nárok na cenu 1 EUR za tričko (za tolik se to prodává v cizině) nebo za 10 EUR za oblek (za tolik se to prodává v cizině) - což jsou aktuální ceny, které ukáží vyhledávače a internet .......
Ono nestačí říct - obchod se spletl a dal nízkou cenu, PROTOŽE stejné televize jinde stojí násobně více ...... STEJNĚ tak se ale ten obchod plete, když za draho prodává to, co jinde stojí násobně méně ....
vrátí vám nějaký obchod peníze jen proto, že "omylem" vystavil na zboží cenovku dražší, než za kolik to prodává konkurence a vy si to koupíte? .... v tom případě se nejedná o omyl ze strany obchodu? v tom případě vám peníze vracet nemusí?
Je to jen slovní obrat, tolik bych se nečertil :)
Ti, co se snaží zbohatnout extrémně rychle (BMW za tři měsíce), budou spíš "podnikat" korupcí a podvodama. Řekl bych, že původní autor neřekl nic proti trpělivé, dlouhodobé a solidní práci, spíše naopak. A že je proti srovnávačům cen, v tom snad není žádný rozpor. Nepodnikám ani nejsem odborník na toto téma, ale nic přeci není černobílé.
Zkusme se na to podívat tak, že eshopy, co vzájemně honí ceny na srovnávačích, můžou mršit trh a občas to vedou do úplných absurdit, že na tom snad sami nemůžou ve výsledku nic vydělat. Ti, co podstřelí ceny, jsou biti. Můžou to být např. "panelákové" eshopy, které si myslí, že při nejnižší ceně rychle zbohatnou, takových už bylo dost. Nejen že nezbohatnou, ale ti, co by mohli právě třeba solidně pracovat a zaměstnávají další lidi, mají nižší tržby, nebo třeba zjistí, že dané zboží v takové situaci ani nemá cenu dál prodávat. A je bit i ten solidní eshop a jeho zaměstnanci. Ten co nakupoval možná krátkodobě vydělal, ale nemůže za onu cenu očekávat kdoví jaký servis (kde to není zběžně ověřitelné, tak ani kdoví jakou kvalitu) takže ve výsledku může být bit taky. Jediný, kdo na tom vydělal, je srovnávací server a jeho majitelé pravděpodobně jezdí v BMW, a pokud jsou solidní, tak třeba i jejich zaměstnanci.
Nastíněná situace mi nepřijde ani trochu zdravá a už vůbec ne obrazem "trpělivé, dlouhodobé a solidní" práce. A srovnávací servery, si myslím, na tom mají velký podíl.
No a když to takhle běží déle, a neplatí to jen pro eshopy, tak musí prodejce šetřit a bude šetřit na zákazníkovi, tj. dostane horší servis a horší zboží.
Příkladem budiž třeba české supermarkety. Všichni nadávají, co se dneska prodává za "jídlo", ale jen co je něco ve slevě, hned se po tom zapráší. A že to všechno není ve slevě, protože by byl majitel lidumil, je asi jasný, někde se to zase projeví. Lidi v domění výhodnýho nákupu ve výsledku okrádají ("odrbávají") sami sebe a ostatní de facto nepřímo taky. A tak je to se vším.
Opačným případem může být, že ani za vysokou cenu nedostanu odpovídající kvalitu. Ale to bych řekl, že trh vyřeší sám celkem lehce a není tak časté. Což trochu potvrzuje i článek, protože lidi budou spíš trvat na nesmyslně nízké ceně, nezajímaje se o další souvislosti, než aby si řekli, že tohle už prostě neni normální a nebudou to podporovat. (To musí znít někomu strašně nelogicky :D)
Tak jako tak je potřeba bojovat proti oběma extrémům.
Přesně. Autor článku je asi takový další vyčůránek, co by se měl dát na politiku a nejlépe k LIDEM. Tam se mu s jeho přístupem bude dařit a muže hlásat a podobně vzletné kecy a odrbávat kdekoho jen bude moct.
Jinak opravdu stačí jen trochu slušnosti a pochopení, že se prostě stane chyba.
Před 10 lety u mne byl CZC záruka nízké ceny, kvality a zaručené reklamace. Nyní z toho nic neplatí (to je se všemi firmami, když se z "komorní" stanou velké a když se honí za penězi ještě více a více).
Nyní neplatí ani jedno.
Z čistě morálního hlediska je to jen jejich problém, mají si vše ohlídat a za svou cenou si mají stát a také ji za ni prodat, aby si zachovali své jméno, když jsou neschopní.
Kličkujících, vyčuraných obchodníčků a zlodějů máme tady už dost.
Jednou jsem takto objevil v e-shopu navigaci do auta za 471 Kč. Napsal jsem jim dotaz jestli ta cena opravdu platí. Poděkovali za upozornění a řekli, že je tam samozřejmě chyba a že chybí nula na konci. Taková chyba se stát může a respektuju to.
Ale proč je něco jiného tento případ? Ten se mi taky stal a to že jsem si koupil v supermarketu deodorant za 59,90. Brigádnice pokladní načetla kód a vyskočilo 79,90. Zapomněli oddělat cenovku s akční cenou. Přišla vedoucí a řekla, že mi to musí prodat za tu cenu, která je uvedena na regále a dostal jsem jej tedy za 59,90.
Je to v podstatě stejný případ,ne?
ještě jednou a pomalu ..... si přečtěte můj příspěvek a příspěvek, na který reaguji ... jednostranná smlouva může a nemusí být spotřebitelská smlouva ... jedná se o dvě množiny smluv, které se mohou a nemusí prolínat ..... ještě jinak - ne každá spotřebitelská smlouva je jednostranná ... ne každá jednostranná smlouva je spotřebitelská ....
- samotný fakt "jednostrannosti" není důvodem pro odstoupení
- od spotřebitelské smlouvy (navíc ne každé) i když není jednostranná lze odstoupit (za splnění podmínek)
možná už to lépe pochopíte ....
každý normální člověk pochopí, že "jednostranná smlouva" = smlouva, jejíž podmínky jsou pro jednu ze smluvních stran nevýhodné, popř. má jedna ze smluvních stran horší postavení, než druhá, např. tím, že tato smlouva obsahuje jednostranné sankce, závazky jedné strany neodpovídající závazkům druhé smluvní a další ujednání, která v takovém smluvním vztahu nejsou obvyklá a podstatným způsobem znevýhodňují postavení smluvní strany ....
slovy nejvyššího soudu - smlouva uzavřená za nápadně nevýhodných podmínek ....
ale toto snad každý pochopí, že tu nikdo nepíše právnické rozbory a že se tu používají jisté zkratky, které jsou poněkud nepřesné, nicméně jejichž význam je každému (nikoliv hnidopichům) zřejmý
Byl jsem jednim ze zakazniku, co telku objednali ... hledal jsem nejakou 32" telku a narazil jsem na tohle ... rikam si "Ty vole, CZC ma asik nejakou super akci jako Slevomat, kde se obcas objevi jedna nabidka za 1 Kc ... rychle objednam" ... objednal jsem 1 Ks ... po potvrzeni objednavky z CZC jsem se dival na shop a cena tam byla porad ... taxem si jeste zkusmo objednal hned 3 kousky ... nehodlam se o tu telku soudit, nebo tak, ale strasne se mi libi, jak tady vsichni hned odsuzuji za nejake vychcanstvi apod. ... nesleduju CZC denne, nemuzu vedet, jestli tam nejaka takova akce neprobiha (navic cena 321 primo vybizi k dojmu akcni ceny), nehlede na to, ze neco takoveho bezi na slevomatu a loni podobna akce (nakup zdarma) bezela na aukru ... a ted do me :-)
Vyčůranost je silné slovo, nemyslíte? Já tedy běžně, když vidím nějaké zboží v akci a opravdu se to vyplatí, tak beru víc kusů. Pro rodinu, pro přátele, či jen "do zásoby" - záleží na typu zboží. Pokud obchodník chce zamezit tomu, aby jeden člověk skoupil všechno zboží, tak nabídku omezí např. jen 3 ks na osobu nebo jen 10 kg na nákupní vozík. Vy si kupujete jen zásadně to, co zrovna potřebujete? To asi nemusíte vůbec šetřit a na penězích vám nezáleží, viďte?
No jo, chybička se vloudila. Ale dá se k ní postavit s grácií, jako třeba Mercedes: https://www.facebook.com/Kverulant.org/posts/177802995698049
A nebo typicky česky, jako CZC.
Ano, já s vámi souhlasím, že CZC nenamarkovalo vyšší cenu. Myslím, že jejich přístup byl férový. Ale s tím supermarketem je to podle mě jiná věc, představte si, že by se takový problém s cenou vyskytnul u každé druhé věci. Případně by na regále byla jiná cena a namarkovali vám vyšší a vy jste si toho vůbec nevšimnul. Korunka ke korunce, desetník k desetníku a na konci je každý zákazník "odrbán" o deset kaček a to už je slušný výdělek vzhledem k počtu lidí, co denodenně nakupují potraviny. Cena na regále prostě musí sedět s cenou nakonec namarkovanou.
Podobne, ale naopak se to podle jednoho clanku (z internetu, takze kdo vi) stalo v Nemecku. Chlapik prijel na benzinku, na stojanu svitila cena 9999 (Eur, centu? Nevim, kde byla desetina carka?) za litr. On tomu neveril, natankoval plnou nadrz a u pokladny mu tu cenu opravdu napocitali. Ta nadrz benzinu ho prisla tak draho, ze se kvuli tomu soudil a prohral, ze pry to byla oficialne vystavena cena...
obecně máte pravdu - nesouhlasím ale s tím, že bude-li na výplatní pásce jiná základní mzda, tak to je problém zaměstnance .... základní mzdu může změstnavatel zvýšit (nikoliv snížit, že) i sám od sebe ... já bych o tom měl samozřejmě vědět, ale nemusím .... když mi nabídne vyšší mzdu, mohu to akceptovat a nemusí to proběhnout ani písemně .... druhá věc je pak samzřejmě prokazovat, na čem jsme se dohodli, ale o tom řeč není
naopak se domnívám, že od té doby by zaměstnavatel už musel dávat vyšší základní mzdu už napořád .... neboť ji nabídl a zaměstnanec ji přijal - návrh akceptoval
myslím, že ani u prémií nemáte pravdu - prémie jakožto nenároková složka mzdy je jednostranně určována zaměstnavatelem - uvede-li na výplatní pásce vysoké prémie a tyto vyplatí, pak se rozhodně nedomůže jejich vrácení .....
něco jiného je samozřejmě rozpor: částka na výplatní pásce X skutečně vyplacená částka
Tak každý soudní spor je tak trochu loterie a v Česku to platí asi trojnásob. Já sám právník nejsem, takže jenom víceméně tlumočím názor jiných právníků :-)
S tou výplatní páskou - nevím jestli je to nějak relevantní, co zaměstnanec nemusí - protože zaměstnanec si může nechat jenom ty peníze, které dostal v dobré víře. A co jsem pochopil já, tak dobrá víra rozhodně není slepé přijetí jakékoliv částky (která neodpovídá obvyklým částkám) a ještě kdyby to bylo podepřeno tím, že si zaměsnanec ani neověřil, že to souhlasí s výplatnicí.
Všechny reálné příklady, které mi byly prezentovány z téhle oblasti se týkaly toho, že nebyl vůbec jasné, kolik má zaměstnanec dostat. Protože pracoval jenom část měsíce, jinou část měl dovolenou a jinou část byl nemocen. Potom byl vlastním autem na služební cestě a potom byl v cizině, kde se mu něco proplácelo proti předloženým účtům a něco podle paušálů. Potom všelijakých prémií (kdy se očekávaly) a situací, kdy se váš plat odvozuje od nějakého kdovíjakého právního předpisu.
Pokud by to nebylo zákonem upraveno, tak nastanou přesně ty komplikace, které jsem dříve popisoval, protože by nebylo co posuzovat individuálně - každý by musel vrátit vše. A znova opakuji - dnes právě to individuální posuzování je - je to posuzování, jestli byla nebo nebyla ta dobrá víra.
Koupit zboží ve větším množství, než jsem povůdně chtěl, když zjistím, že je za úžasnou cenu - to považujete za vyčůranost?
Tak to máte asi těžký život, když jste jediný v širokém okolí nevyčůraný, že?
Vyčůranost by byla, kdyby ten člověk věděl, že se jedná o omyl a prodejce to za ty peníze nabízet nechce - a přesto koupil. Případně kdyby se to, že je to omyl dozvěděl později a přesto trval na dodání za tu cenu a šel se soudit.
v importu byla chyba a cena v nem byla uvedena v EUR, zatimco na webu se zobrazovala v CZK. Takze 25x levnejsi, nez bezne.
Jedna pani si tak koupila cca za 1000Kc, co bezne stoji 25000Kc. Na nabidku vraceni penez + slevy na pristi nakup nereagovala, trvala na dodani zbozi. Tak nas dala k soudu. Za 5 minut u soudu hotovo, pani ted navic plati soudni poplatky.
Chyba se stat muze, 100% tomu zabranit nejde ... a pak je to o vstricnosti obou stran takovou zalezitost urovnat. Ale pokud jde o zjevny a neumyslny omyl prodavajiciho, tak si myslim, ze ostatni pripady skonci uplne stejne.
Pred 3 lety se stala podobna vec Dellu. Nedavno take Vodafonu. Tyto firmy ovsem svoji chybu uznaly. V pripade Dellu slo o opravdu velke penize. Ovsem CZC neni Dell. A ze vetsina Cechu "fandi" eshopu? Obycejna ceska zavist :)
http://hdworld.cz/audio-video/Dell-omylem-prodaval-19-monitor-za-280-korun-500
Lidé chtejí co nejnižší cenu, tak nemůžeš mít na každý výrobek jednoho "produkťáka". Každý kdo se ohání tímto heslem a svojí dokonalostí, má pouze krátkou paměť a při první příležitosti dokáže květnatě vymyslet proč zrovna na něho to neplatí. Maříků jsou zástupy, než zmoudří, většinou při své první chybě.
Zvláštní, že pokud toto dělají hypermsrkety kdy tímto dokonce okrádají zákazníky pokud si toho nevšimnou a nereklamují účtovanou částku s částkou uvedenou u zboží v regále, tak těm se nic neděje, nikdo je nenutí prodat zboží za tu levnou cenu, řeknou Vám jen že mají špatně cenu v systému a většinou tam zboží nasraně jen zákazník nechá na kase.
Když se pokladní splete a okrade zákazníka, opět se z toho nic nedělá a přitom to jsou horší případy než nějaké chybné uvedení ceny v eshopu, kdy nikdo nebyl fyzicky v tu chvíli vytvořením objednávky poškozen a nevidím důvod proč by nemohl prodejce objednávku stornovat.
Bohužel už sem viděl i soudního rozhodnutí v těchto případech a prodejce musel zákazníkoj zboží nejen prodat za uváděnou cenu, ale musel pak ještě uhradit soudní náklady a pokutu od ČOI a tak chudák malý prodejce díky takavému vychcánkoj musel nakonec uhradit ze svého přes 260tis, které si musel půjčit v bance a nakonec splácení této částky jej položilo a skončil na pracáku
Ale "cenovka" u zboží zněla na 321 Kč, takže jako zákazníka by mě zajímala tato cena a ne to co mi pak řeknou u "pokladny". Mě by morálně taky vadilo kdybych v tomto případě televize trval jako zákazník na těch 321, když je zjevné že takovou hodnotu nemá. Ale obchodník by měl mít cenovky v pořádku.
"ale účetní vám to omylem posílala dál - tak mi teď vraťtě cca půlmilion. Směšná situace, že?"
A to že to tedy teď bude muset ta účetní z podobně nízkého platu dávat ze svého to není směšná situace ?
Jinak ten zaměstnavatel by to jistě nepožadoval v jedné částce, ale postupně, např. srážkou ze mzdy třeba ve výši toho kolik bylo měsíčně vyplaceno navíc.
Odlišná situace to jistě je, nikde neříkám že ne, ale já tím chtěl pouze říct, že zákonodárci se podle mého názoru ne vždy řídí selským rozumem, tak bych se ani nedivil kdyby podle nějakého paragrafu musel v tomto případě prodejce objednané zboží za evidentně podhodnocenou cenu prodat, např. dle Vaší logiky protože zákazník již počítal s televizorem za 321 Kč a další peníze již utratil ap.
Tohle je jen další důkaz, že kdysi špička mezi IT obchody už nějaký ten rok nezadržitelně padá ke dnu.
Po mnoha letech dobrých zkušeností se mnou před nějakým časem opravdu ukázkově vyj..... když ve 14 denní lhůtě odmítli převzít zpět vadné zboží pokud jim nezaplatím 15% z ceny jako manipulační poplatek. Těch peripetií bylo víc, ale situace kdy mě začali 4 prodejci ze všec stran obstupovat, aby mi zřejmě dali najevo, že to půjde i po zlém mě o skutečné povaze firmy přesvědčila dokonale.
V normálním státě by se k dlouholetému zákazníkovi takto nemohli chovat a zákazník by samozřejmě nemohl očekávat, že si koupí TV za 300,- Kč.
Ovšem pokud se společnost neštítí zákony porušovat, je morálně správné, aby za svou blbost v podobě špatné ceny byla nucena zaplatit - zboží dodat.
mne nezajímá, za kolik tu televizi prodávají jinde .... jestli jste to nepostřehl, zatím (jsme v EU, takže to je otázka času) nemáme nařízeno, za kolik se má jaké zboží prodávat ... a uzavřená a platná smlouva by měla být splněna a její plnění by mělo být vymožitelné ..... to je podstata fungování tržního hospodářství a demokracie - co slíbím (a na co uzavřu smlouvu), to bych měl splnit ... a je jedno, PROČ to prodávám za takovou cenu, za jakou to prodávám ....
a ano, věřím tomu, že někdo je dnes schopen tu televizi prodat za takto nízkou cenu .... a může to klidně být marketingová akce, výprodej apod.
zeptám se jinak - když jsou v německu výprodeje za 5-10 % původní ceny - taky tomu nevěříte?
a ještě tu vaši logiku dotáhnu do konce - ve Francii vyprodávají loňské obelky, oblečení za 7-10 EUr, takové, tkeré v našich obchodech se běžně prodává jako nové za destíky tisíc korun - to je v pořádku? to se obchodníci nespletli? můžu taky po nich chtít, aby mi vrátili ten rozdíl?
vždyť srovnávače a vyhledávače vám ukáží jinou cenu .....
§ 209 Podvod
(1) Kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti, a způsobí tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta, zákazem činnosti nebo propadnutím věci nebo jiné majetkové hodnoty.
ti vyčůraní zákazníci totiž moc dobře věděli, že jde o omyl a snažili se toho využít. takže bych to v klidu předal policii a myslím, že by se nestačili divot. vychcaní čecháčci...
Srovnávače mi ukážou cenu, která by měla řádově odpovídat.
Módní zboží, zastaralé zboží, tam je taková cenotvorba logická, ale placatá televize přece není tento případ, jak Vám jistě ukáží srovnávače.
Za 321 Kč by dnes nabízeli nějaké CRT.
Ale pokud si myslíte to, co píšete, respektuji to, jenom mě osobně můj pohled nevyvrátíte. U soudu v tomto případě na 95% rozhodnou ve prospěch obchodníka. Televizi dodat nebude muset, nakupujícímu maximálně připadne nějaká mírná kompnezace, řádově ve stokorunách.
Jestli někdo má tu potřebu se vydávat slepými cestami, přeji mu hodně štěstí, snad o tom aspoň pak napíše zajímavý článek :).
Ono ani nezáleží na sortimentu, ale obecně jsou srovnávače špatné. A pokud máte něco unikátního, jak píší přispivatelé nad Vámi, tak Vám srovnávače ani tak (moc) neublíží... Ale jakmile máte něco, co má každý, tak Vám srovnávače ublíží citelně.
Albert Einstein definoval šílenství jako: "Zkoušet stále to samé dokola a očekávat jiný výsledek."
Tady zkrátka platí jednoduché pravidlo:
Pokud děláte to, co dělají ostatní, pak budete mít přesně to, co mají oni!
Cvičte denně 2 hodiny, jezte bílkoviny a prostě MUSITE mít svaly i kdyby jste třeba 10x nechtěl...
Žerte jako kráva, seďte celý den na zadku a prostě MUSITE mít špatnou kondici, i kdyby jste nechtěl...
To samé platí v businessu. Jestliže na srovnávačích je 50 eshopů, které dělají jenom to, že se snaží získávat různé certifikáty, platit nehorázné prachy za dražší proklik, snižovat si marži až na desetiny procent, takže u řady z nich už ani nemůže být řeč o podnikání, ale spíš o "službě lidu"... A teď přicházím já jakožto 51. eshop a budu dělat to samé, co těch 50 přede mnou, tak můžu být miliardář? Asi opravdu těžko... Stejně jako nemůžu mít svaly a celý den jen sedět na gauči a dlábit se čokoládou.
Váš dřez je ideální případ. Pravděpodobně se zajímáte o dřezy... Představte si, že by jste viděl od firmy XYZ s.r.o., už když byste se vůbec začal zajímat o tom jaký dřez si vyberete jednoduchý materiál, který Vám ukáže jak si vybrat dřez, pak krátké video o tom, jak se takový dřez usazuje, pak publikaci o čištění dřezů a za všechny materiály by po Vás firma chtěla jenom odběr newsletteru do mailu. Tam by Vám pak každých několik dní přišly nové trendy v dřezech, že existují například nerezové, tektonitové, granitové... Ukázky a videa jejich výhod/nevýhod... ALE ŽADNÁ REKLAMA, žádné ceny a nabídky. Jenom užitečné informace pro Vás - ZDARMA a neobtěžující.
Pak samozřejmě přijde chvíle, kdy Vy sám potřebujete dřez... Firma XYZ není na srovnávači (ale to vůbec nevadí, protože první jdete na JEJI eshop), dává Vám odborné garance, záruku vrácení peněz a dřez rozhodně nenabízí nejlevněji, stojí jen o trochu méně než v obchodě. Na takových 80% si dřez koupíte od firmy XYZ než od nějakého neznámého eshopíku někde vytaženým srovnávačem.
Apple Store taky není na srovnávačích a jak krásně prodává i v ČR :-). A proč? Protože to dělá přesně takhle...
Jinak receno, vychanej prodejce se pokusil odrbat nespravnyho zakaznika. Ten si to nenechal libit a dal mu to pekne sezrat.
A to jeste nevite, ze vychcanej zakaznik by moh chtit (zcela v souladu se zakonem) trebas uhradit dopravu zbozi na prodejnu vlastnim autem - a to pri kazde reklamaci => min 4 cesty (2x tam a zpet), coz pri (by woko) ze zakona uznatechnych nakladech 6Kc/km vychazi na nejaky 2k5 pri 100km.
Tady ovsem nelze mluvit o vycuranosti, ale blbosti - vasi. Normalni clovek kdyz nekde neco vidi za dobrou cenu, a ma alespon nejakou potrebu to mit, tak si toho koupi dost na to, aby pokryl tu svoji potrebu. Pokud budou nekde prodavat svickovou za 30kc kilo, tak si ji klido koupim metrak. Zjevne sem vychcanej.
Pokud obchodník chce zamezit tomu, aby jeden člověk skoupil všechno zboží, má s tím další náklady (které samozřejmě rozpočítá mezi zákazníky). Nebo rovnou zjistí, že náklady na obranu před různými vykuky by byly vyšší, než přínos takové akce. Takže nakonec na tom prodělají všichni, ale někteří mají pocit, jak tím nákupem pro přátele a do zásoby zase někoho krásně přelstili.
Bohužel asi tak 90 % lidí v ČR má pocit, že zrovna jim se podaří někde něco obelstít nebo ošulit na úkor ostatních a zrovna oni na tom vydělají. Vůbec jim nedochází, že v důsledku jsou na tom jenom biti a doopravdy na tom vydělá jenom těch 5 %, kteří v tom opravdu umí chodit.
Podle mne nákup čehokoli, co nepotřebuju, není šetření, ale naopak vyhazování peněz.
Rozdíl mezi „já na tom vydělám“ a „všichni na tom vyděláme“ se nepozná podle počtu koupených kusů ani podle toho, jak nákup odůvodníte. Ale když nákup někdo popíše jako v komentáři na začátku vlákna, už se dá docela dobře odhadnout, ke které variantě se dotyčný přiklonil.
Pořád vycházíte z představy, že se zvlášť zadává nákupní cena a zvlášť prodejní. Já bych třeba předpokládal, že prodejní cena se zpravidla od nákupní odvozuje podle nějakých pravidel, které nemusí počítat brigádník na kalkulačce, ale může je velice snadno spočítat právě software. Takže se zadá nákupní cena, z ní se automaticky odvodí prodejní a tu pak může případně někdo upravit. No a když se ta nákupní cena zadá špatně...
Hypermarket je trošku něco jiného. Z právního hlediska tím, že si dáte zboží do košíku, si jej pouze rezervujete. Ale kupní smlouva je uzavřena až po namarkování a zaplacení.
Většina e-shopů ovšem nedělá pouze rezervace, ale rovnou prodává, takže tam už k zavření kupní smlouvy dojít může, na straně obchodníka dokonce automaticky a vzniká problém...
Samozřejmě i eshop se tomu může vyhnout tím, že také bude nabízet pouze rezervace a nikoliv prodávat. Zákazník by akorát nemohl hned platit on-line, ale musel by kupovat například na dobírku s tím, že e-shop by mu zboží pouze rezervoval, ale fakturu by mu vystavil až při zaslání zboží na dobírku a tehdy teprve (při kontrole zaměstnance) byla uzavřena kupní smlouva.
Presne tak to bylo ... hledal jsem jakou vzit jako vanocni darek ... nevedel jsem, jestli to je nejaka akce, takze jsem co nejrychleji objednal 1 kus ... a pokud si nekdo mysli, ze je vycuranost to, ze si koupim misto 3, ktere jsme nakonec opravdu koupil (sic jinych parametru), 4, tak tomu ja rikam debilismus ... diky za podporu
Ale to všimnul/nevšimnul je právě to klíčové. Pokud to dělají tak, abych si nevšimnul, je to podvod. Pokud mají špatně cedulku u regálu, než dojdu k pokladně tak to zjistí, opraví a na pokladně mne upozorní „měli jsme tam chybnou cedulku s cenou 59,90, skutečná cena je 79,90, chcete to i za tuto cenu?“, pak je to podle mne v rámci možností v pořádku. Pokud by se to dělo často, je to zase jiný problém.