Myslím, že omluvit se a domluvit se se zákazníky je rozumné. Řekl bych, že většina uzná nesmyslnost nabídky a od smlouvy odstoupí... Já být na straně toho e-shopu, nabídnu jim to zboží za férovou cenu s pořádnou slevou, byť třeba pod náklady.
Otázka je, co s těmi neústupnými. Na jedné straně právo na zboží asi nemají. Na druhou stranu: (z)bylo-li by jich jen pár, asi bych jim to poslal. Čistě proto, abych ukázal, že jsme "solidní e-shop, co si stojí za svým slovem". (Samozřejmě pokud by to nebyla poslední položka před krachem firmy.)
Jak sem psal vejs, poslat 30 kousku by je stalo +- 300k (predpokladam ze nakupka bude kolem 10k, coz hodi cca 30% marze). 300k za marketingove genialni akci mi neprijde jako moc.
A to nemluvim o tom, ze je nikdo neniti poptavky potvrzovat automaticky, muzou to klido poslat ke kontrole lidem pred potvrzeni (a tedy uzavrenim kupni smlouvy). Nj, neze to by stalo prachy, spoustu prachu, zjevne daleko vic nez tech 300k co by je potencielne stala tahle chyba ... jenze oni nejsou ochotni dat ani tech 300k ...
Ale prdlajs, zadnej zakon nikomu nebrani tam posadit cloveka, kterej kazdou objednavku rucne prekontroluje. A hromada firem to tak dela.
Z hlediska zakona je ten krok svym zpusobem nadbytecny, protoze smlouva byla uzavrena jinak - obchodnik provedl nabidku, a zakaznik ji objednanim prijal. Ale z hlediska pripadnych sporu o dodani by pripadny soud mel zasadne jinak nalozit s pripadem, kdy zakaznikovi prijde rovnou informace, ze bohuzel neni zbozi mozne dodat protoze ... vs informace, potvrzujici dodani zbozi ... nacez nasleduje ruseni dodavky.