Papouškovy filmy samotné nikomu příliš nevadily, neboť se příliš nedotýkaly tehdejšího režimu. Proto si i já myslím, že s komunismem to má společného pouze dobu vzniku. Nicméně jestli dle tohoto kritéria soudíte všechny české filmy, které vznikly v této době, tak je to samozřejmě vaše volba. Ty dnešní vznikají v rozkradeném, zkorumpovaném Česku (podle žebříčku Transparency International 57.příčka) a bylo by v tom případě dát podobnou nálepku i dnešním českým filmům oničem.
Člověče, teď jsem trošku mimo. Jestli máte na mysli film Ecce homo Homolka, tak tato trilogie byla vysílána poprvé v Československu v roce 1990 jako trezorový film. Nevím přesně, ale zřejmě kvůli bratrům Formanovým, nebo spíše spolupráce režiséra Papouška s Milošem Formanem.
Dobroš. Mimochodem já jsem silně proti zařazování drtivé většiny těchto seriálů (hlavně ve večerních časech) a Adamcových estrád typu Bubo Bubo, nicméně nejlepší české filmy hold jsou z této doby (alespoň dlé mého). Svěrák-Smoljak, Forman, Menzel, Herz atd. Jsem rád, že jsme se pochopili správně.
A já za vtipně upozornil, jak Digizone vzájmu čtenosti neváhá na jedné straně kritizovat a na druhé straně doporučovat komunistickou tvorbu. A zrovna sem se ten vtip hodí, protože nechat si proti sobě nabít vlastní municí... :D
Mě nepřijde že by DigiZone vedlo nějakou štvavou kampaň proti normalizačním seriálům na Barrandově a Nově. Spíš poměrně vtipně upozornili jak komerční TV v zájmu dobré sledovanosti neváhají odvysílat komunistickou propagandu. Znáte ten vtip jak kapitalisti kvůli zisku prodají zbraně i svému největšímu nepříteli a nevadí jim že je použije proti nim ;-)
A co je na vynikající trilogii o Homolcích komunistického?
Jejich postavy jsou vykresleny dokonale a dají se přenést i do dnešní doby.
Kdyby neběžel na TVB finále Hitu byli by Homolci jasná volba :-)
To byla pochopitelně ironie, vůči té zběsilé antikampani na "komunistické seriály" co tu na Digigizone vedou. Pokud to někdo nepochopil, je to jeho problém. A mmchd. ten váš příměr je úplně mimo z mnoha důvodů ;)
Je na tom komunistického to, že to nedává reálný obraz zločinnosti komunistického režimu a vzbuzuje v mladých lidech klamný dojem, že se vlastně dalo žít bez nějakého vlivu KSČ. Svádí problémy společnosti z všeovládající a do všeho nos strkající strany na přihlouplé karikatury maloměšťáků a tím zastírá skutečné a velké problémy tehdejší doby. Zásadní otázka doby nezněla "jít na fotbal nebo na koníčky", ale "jít za kopečky nebo zůstat v okupovaném Československu"!. Touto plíživou idealizací doby je to horší a nebezpečnější než jakýkoliv jiné dílo, ze které ideologická pokřivenost z daleka čiší.