Zaruku na ni muze davat klidne 100let, coz nic nezmeni na tom, ze jeji kapacita s kazdym nabijecim cyklem klesa. Navic se v uvadenych parametrech zivotnosti (= pokles na polovinu kapacity, coz se vetsinou bere jako 1000 cyklu) vzdy pocita se standardnim nabijenim = 15+ hodin. Rychlonabijeni zivotnost aku vyrazne zkracuje. Nadto bateriim nedela dobre dobijeni z treba polovicniho nabiti, v idealnim pripade se vybiji prakticky uplne (na nejakych +-10%) a pak se teprve nabiji, coz je prozmenu v rozporu s tim, jak lide auta pouzivaji. Protoze pokud vim, ze o vikendu pojedu nekam dal, tak si natankuju i pokud mam v nadrzi vice nez 1/2.
Tudiz po roce takovehoto pouzivani a dennim dobijeni bude aku tak +- na polovine kapacity.
5 let stare spalovaci auto ujede na plnou nadrz stale stejnych +-800km jako kdyz bylo zcela nove. A je mu dokonce prakticky uplne jedno, jestli mrzne, nebo prazi.
Vsechny dojezdy elektromobilu jsou pak uvadeny s jeste vetsim "scifi" faktorem, nez spotreba u beznych aut. Jestlize znamena u spalovaciho motoru realna spotreba vs "papirova" klidne 30%, pak u eletromobilu je to klidne 50+%.
Az bude dodavatel garantovat, ze vuz tech 8 let bude mit za jakyhkoli podminek uvedeny dojezd, muzeme se zacit bavit o tom, ze elektromobil je rozumne zarizeni.
Pane moc Vás prosím. Než začnete šířit zavádějící a nepřesné informace, tak si problematiku nastudujte. Pouze tu opakujete bludy které lidi o Li technologii dokolečka opakují.
A nezapomínejte, že lidem co mají na Teslu jsou věci, které jsou pro vás "přes to vlak nejede, víte kde.
Mimochodem to vaše auto vám někde natankují zadarmo? Teslo totiž ano.