Hlavní navigace

Názory k článku The Original U.S. Indoš

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 11. 4. 2002 13:30

    Ondrej Neumajer (neregistrovaný)
    Zdravím ze semináře POŠKOLE,

    "Jak je vidět, jde to, ale chce to iniciativu zdola." Obávám se, že iniciativa zdola nestačí. Důkazem je například vyjádření MŠMT ke Zlenické iniciativě http://www.msmt.cz/cp1250/web/1004/Tiskovazpravakclankuceskaskola.doc Ta byla vedena lidmi zdola (pokud jimi myslíte lid učitelský).
    Koukat po vzoru USA je jistě inspirativní a i poučné, ale podívejme se například směrem v dnešní době méně populárním, tedy za naše východní hranice. www.infovek.sk Jak to, že tam to jde podobně jako v USA? Oproti nám si ale naši bratia potenciální problém uvědomili dříve a vysoké školy vzali nad celým projektem ochranou ruku. Ještě dříve, nežli to začlo tlačit úředníky z ministerstev.
    Otázka zní: Zaspali jsme, je možné teď ještě něco udělat?

    Pěkný den
    ON
  • 12. 4. 2002 13:24

    naštvaný učitel (neregistrovaný)
    Jasně, že je možné toho udělat spoustu a věřte mi, že se toho také spousta děje a dělá. Např. gigabitová optická síť, plně dokončená Pragonetem na všech školách Prahy 11, ve výstavbě na Praze 13 a připravovaná v Praze 6, nebo třeba plně Linuxová SPŠ v Kopřivnici s cca 150 počítači a napojená vzduchem atd. atp. Takových příkladů je plná republika a JENOM ÚPLNÝ HLUPÁK by věřil báchorkám party okolo SIPVZ, jak báječný nápad je toto vše INTEGROVAT do 64 kB ISDN sítě tzv. Indoše.

    To že nám mafiánská parta, soustředěná okolo snad už definitivně profláknutého Indoše, neustále namlouvá, že se všichni musíme integrovat do 64kB intranetu, připojovat se jen a pouze na jejich komerční portál, to že ve smlouvách se školami zakazuje instalaci a používání jiného SW než od nich a dokonce pro jistotu nemají žákovské stanice ani FDD ani CDROM, to že se za 168 mil. Kč (tzv.balíček) vytvořily zdroje pro překlad polského výukového SW a teď s ním Langmaster převálcuje školy, kde se bude učit "po polski", to že ministr ani neví, zda na těchto 168 mil. Kč vypsal tendr a z jakých peněz to zaplatil a nakonec to, že to vše se děje na základě dávno dopředu zaregistrovaných ochranných známek INDOŠ a INTERNET DO ŠKOL, které světe drž se, nepatří ani MŠMT ale ani Autocontu, ani toto vše NIKDY nezastaví rozvoj těch škol, obcí a regionů, které už dávno na své vlastní budoucnosti pracují, chudičký standard tzv. Indoše už dávno mnohonásobně překonali a pokud parta okolo tzv.Indoše neprovede nový 25.únor, tak je ani NIKDY nedonutí jim na tu jejich pohádkovou lopatu skočit.

    PROČ BY SE PANE HORÁKU, PALATO, RAINISCHI, KOVÁŘI, FRÁNKU, CHVOJKO, MALIKIOVÁ, E.ZEMANE, FRKALE, BŘEZINO a další MĚLA ŠKOLA, KTERÁ MÁ 180 počítačů, 100 MB/s Ethernet, připojení 1 MB/s vzduchem do svobodného internetu PODROBIT TOMU VAŠEMU UZAVŘENÉMU, 64kB/s INTRANETU, KDE JE HLAVNÍM CÍLEM ONLINE TRŽIŠTĚ, CENZURA A ŠPICLOVÁNÍ KAŽDÉHO POHYBU KAŽDÉHO UŽIVATELE NA SÍTI ?????????????????????????????????????

    MÚŽETE MI, POKUD JEŠTĚ NEJSTE ÚPLNĚ PADLÍ NA HLAVU ŘÍCI, PROČ BY TO MĚL KDOKOLI DOBROVOLNĚ UDĚLAT ?????????????????????????? Tak do toho, ustanovte revoluční gardy, ozbrojte milice a všechno to špičkové vybavení, pořízené bez jediné vaší páchnoucí koruny, nechte rozmlátit, ať je pak ta škola vděčná za šrot od Autocontu, 64 kB po telefonu od Telekomunistů a předražený software (Enterprise verze za 100.000 Kč) od Mrkvosoftu.

    Jen do toho, my jdeme na barikády, pardon, vlastně se nepíše 1948, tak raději už v červnu k volbám !!!!!
  • 12. 4. 2002 21:23

    the (neregistrovaný)
    Jest tak. Vy jste asi HODNĚ naštvaný učitel, že :-))
    Třeba více takových.
    Ještě, že jsem už na výšce :-))
  • 15. 4. 2002 7:51

    filip (neregistrovaný)
    Dobrý den!
    Zcela souhlasím s Vaší reakcí. Jen by mne zajímalo jako člověka nepoučeného co se stane v okamžiku, kdy ředitel Vaší (jakékoli) školy ukáže Oblastnímu koordinátorovi dveře hned na první schůzce. Pokud si to myslím správně, TAK VÁS DO TOHO PROJEKTU NIC A NIKDO NETLAČÍ (nebo ano? v tom případě se omlouvám za neznalost).

    P.S. Na malých školách nevybavených žádnou technikou dochází celkem k paradoxním situacím, kdy se po nich chce vyplnit v Excelu tabulka minimálně přihlašovacích jmen a adres žáků a studentů. ;o)))))

    P.P.S. Zajímalo by mne, jestli už skutečně někde byl ukončen životní cyklus školy a tato funguje. Samozřejmě kromě pilotů.
  • 15. 4. 2002 9:55

    Netusil (neregistrovaný)
    Ano, je jasne, ze bez ucitelu, kteri "chteji" to nejde. Jenze logicky pro zvysenini jejich poctu jsou potrebne podminky "aby chteli". Ty dava MSMT a reditel skoly.
    Jestlize ma ucitel IT, ktery "chce" za vedouciho ignoranta IT vola (ignorantku IT kravu), bude brzy pretransformovan na "je mi to jedno". A muzete se stavet na treba na hlavu.

    PS: NENI to muj pripad!
  • 15. 4. 2002 10:18

    Jirka Pech (neregistrovaný)

    Inu, hned po ránu se takhle zdravě naštvat ... kouříte? Pijete kávu? Čaj? Mléko? :-)

    Pravdou jest, že ředitel, případně ostatní složky vedení školy mají v tomto případě velkou (ne-li dokonce zcela absurdní moc). To ovšem nic nemění na faktu, že mohou být nahrazeni. Je to jen na onom učiteli, který nemá, řekněme, zrovna přejícího nadřízeného, zda dokáže prosadit svůj názor, pane kolego. Nezapomeňte, že kdo chce, hledá způsob. Kdo nechce, hledá důvod.

    P.S.: Nerad bych, aby se tato diskuse zvrhla ve výměnu osobních názorů, k tomu jsou určena jiná místa.

  • 15. 4. 2002 12:39

    Yuhů (neregistrovaný)
    "Indoš" je nádherné české slovo. Jsem z něj nadšený. Pavel Satrapa, zdá se, zdárně pokračuje v počešťování Internetu. Zatím jsem od něj znal poštmistra, sáček a plužinu. Znáte někdo další takto pěkné termíny?
  • 15. 4. 2002 20:43

    MK (neregistrovaný)
    Indos narozdil od ostatnich skvelych slov od Pavla nepochazi. Jde o pravdepodobne jedinou pozitivni vec, kterou dokazali tvurci projektu Internet do skol za dobu sveho pusobeni predvest :-)
  • 14. 4. 2002 12:04

    Jirka Pech (neregistrovaný)
    Proč? Rozdělme si školy do dvou skupin a potom to bude jasnější.

    V první skupině škol pracují učitelé, kterým záleží na tom, jaký hw budou mít žáci k dispozici, s jakým sw budou pracovat a zda budou mít kvalitní přístup k síti Internet. Při tom všem se obvykle ještě snaží šetřit svým školám prostředky za sw tím, že nekupují megalomanské licence a dávají žákům například možnost vyzkoušet si jiné operační systémy. Na těchto školách se obvykle žáci naučí rozumět tomu, že chyby nedělá počítač, ale programátor nebo uživatel a leckde se naučí třeba i programovat, budou-li chtít.

    Druhou skupinu tvoří školy, které nemají takových pedagogů a výuku Informatiky si tam představují tak, že naučí žáky ťukat referáty v textových editorech za asistence pana Sponky a klikat na tlačítko Start. Dokonce si troufám tvrdit, že leckteří žáci těchto škol rozumí problematice (snad kromě stránky financování) mnohem lépe než samotní učitelé. Na těchto školách se počítače obykle objeví pouze kvůli výuce Informatiky, zatímco v první skupině je velmi častá snaha o multimediální výuku různých disciplin.

    Rozdíl mezi těmito skupinami není ani ve velikosti škol ani v tzv. vhodnosti jejich zeměpisného umístění. Rozdíl mezi nimi je v osvícenosti pedagogického sboru. Tam, kde tato osvícenost chybí nastupuje INDOŠ jako jediná možnost (a pedagogický sbor si, věřte tomu nebo ne, bude ještě mnout ruce), jak se k žákům dostane alespoň něco z toho, co moderní IT nabízí.

    Možná jsem celý problém dost zjednodušil, ale pro základni pochopení je to, myslím, dostatečné.

    Bylo by naivní myslet si, že v Den zúčtování (nebo tomu říkejme třeba Volby 2002) se INDOŠ podepíše na výsledcích. Obávám se, že score bude vyrovnané. Ledaže by školy pořádaly semináře pro rodiče, kde by jim byla vysvětlena nevhodnost postupu státu v této věci, protože ani rodiče (kterým je v cca 75% případů naprosto jedno, co se jejich ratolesti (za jejich daně) naučí a jak bude výuka probíhat, důležité jsou pro ně pouze známky, které jim děti nosí domů a leckdy jsou rodiče ochotni za tyto známky i platit) by jistě neušli kritice, co se osvícenosti týče, ale to není předmětem mého komentáře.

    Předmětem mého komentáře není ani to, že se žáci naučí pracovat s produkty předem vybraných velkých firem a zvyknou si na ně, čímž si tyto firmy zajištují odbyt i v nejmladší generaci.

    Závěrem bych snad řekl, že nyní není ta správná doba hodnotit INDOŠ, je příliš brzy. Kostky jsou vrženy a možná se ukáže, že ani jeden z nás neměl pravdu. Nechme se překvapit, jak konkurenceschopná bude nastupující generace v oblasti IT, jaké bude mít průměrné vzdělání a jaké produkty bude kupovat. Nezapomínejme, že o to jde v kapitalismu především, ale to už je zase jiná pohádka.

    (autor se považuje za demokrata)
  • 16. 4. 2002 15:24

    David Jenskora (neregistrovaný)
    Obávám se, že Vás musím zklamat. Přečtěte si článek na serveru Česká škola o tom, komu vlastně tato známka patří a pochopíte, že jak se říká "ryba smrdí od hlavy". Podvod, tunel, výsměch celému českému školství - jinak to asi ani nazvat nelze. Zkuste si představit, že by si nějaký chytrák z Kypru zaregistroval jako ochrannou známku např. slova "Stavební spoření" a všechny spořitelny mu za to musely platit mastné výpalné. Tak přesně taková je situace s INDOŠEM a reklamu mu začali jako první dělat ministerští úředníci v čele s tzv. "koordinátorem" Rainischem. Fuj, a ministr Zeman se přitom ani nezačervená.

    http://www.ceskaskola.cz/r-art.asp/id=3353
  • 12. 4. 2003 15:06

    Jiří Kuchta (neregistrovaný)
    Ta webová adresa moc nefunguje
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).