Vlákno názorů k článku Tisíc a jeden důvod, proč nepoužívat trikové bannery od Lukáš Brožek - Dle mého se to všechno dá shrnout následovně: 1....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 4. 2001 23:11

    Lukáš Brožek (neregistrovaný)
    Dle mého se to všechno dá shrnout následovně:

    1. Trikový banner je jednoznačně neetický a zneužívá vlastnosti "interaktivity" média, kterým internet disponuje. V TV či v tisku byste se asi divně tvářili na inzerát "Vymaluj barevně 3 trojúhelníčky a vyhraješ" bez jakékoli další informace, o co vlastně jde. Toto na internetu jde, protože člověk může "jít dál", ale to už musí udělat další krok, aby vůbec přes klamnou reklamu viděl, kam se dostane, či co ona propagace nabízí.

    2. Návštěvník webu nehledě na to, zda je znalý, začátečník či průměrný uživatel, klikne dle svých znalostí na klamný banner buďto z důvodu zvědavosti, nebo nezkušenosti.

    3. Teprve na "cílovém místě" zjistí, zda se ocitl tam, kde chtěl (banner nebyl trikový, uživatel našel nabídku produktu či služby na internetu, o kterou má zájem, jež banner správně propagoval, tzn. stejně jako např. v TV, nebyla zneužita interaktivita) a reklama tím pádem "MÁ EFEKT" 100% (pak už jen otázka, zda uživatel službu či produkt vezme nebo ne dle výběru a či přejde ke konkurenci).
    Ovšem potencionální zákazník (návštěvník) byl zasažen.

    4. Pokud byl oklamán (zvědavost, nezkušenost) je zde hodně malé %, že se ke službě vrátí (např. portál na internetu na určité téma atd.), protože mu je předloženo něco, co ho nezajímá. % zásahu potencionálních klientů je teda dost malé i přes "velké" CLICK THRU, které tím pádem není měřítkem úspěšnosti kampaně, protože kampaň neoslovuje vlastního klienta. Dá se tak dle mého názoru říci, že kampaň za použití klamného banneru ani kampaní není.

    5. Rozdíl je ovšem v tom, pokud se jedná o nabídku jednorázovou (služba, produkt), která využívá internet jako prostředek. Pak je jedno, zda se uživatel vrátí nebo ne, ale každopádně mu byla tak i tak nabídka jednou předložena a splnila efekt. Ovšem celková úspěšnost je i tak asi dost ovlivněna klamným bannerem (CR v tomto případě asi nemá vůbec cenu zmiňovat). Faktem je, že přes hory odpůrců komerčního internetu :-) se takto dá dostat nabídka díky "zvědavosti" i tomu, kdo ji ihned odmítne "na banneru", aniž by se seznámil s detaily.

    Těším se na vaše názory :-)
  • 5. 4. 2001 1:06

    PK202 (neregistrovaný)
    3. Teprve na "cílovém místě" zjistí, zda se ocitl tam, kde chtěl

    No a co banner se spoustou nohou ve frontě a s jedinou informací : "Jaký je to pocit být dvacátý ?"

    Co tomu říkáte. Není to také podvod ? IMHO nevím na co je to reklama, kdo jí zadal, kam to povede....

    Tak co vážení "moralisté" na Lupě ?

    P.S. Je to banner Seznamu, tak uvidíme jak ho rozcupujou...

  • 5. 4. 2001 15:39

    Lukáš Brožek (neregistrovaný)
    Ať si je ten banner čí chce, je to nesmysl a ten, kdo to schválil, moc logiky nepobral. Je to typická ukázka toho, jak si lehce nabytých impresí a jejich ceny portál jako je Seznam.cz neváží, jen ať si je sami koupí ve stejném počtu, jako je prodávají klientovi a uvidíme, zda pustí do světa takový banner, který vlastně nic nenabízí a osloví díky ztvárnění obrovské % lidí, které "cíl" této "nekampaně" vůbec nezajímá. Takhle si hrát by si při placení asi nedovolili. Je to opět "výzkum" a ne kampaň, tentokráte na to, jak moc jdou lidi po ženský ve spodním prádle.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).