Cela problematika ma jeste dalsi uroven. Jde o efektivitu bannerove reklamy.
Pokud publikuji rekneme v pripade serveru EVA.cz "vyrobkovy" banner, tudiz netrikovy, je jeho click-rate od 0.01%-0.5% v lepsim pripade az 1%. A zdaleka se neukazuje ze na zaklade takovehoto banneru nekdo neco u nas nakoupi, nebo shledne vice stranek nez navstevnik ktery prisel na zaklade trikoveho banneru.
Pouzitim trikoveho banneru je situace podobna, s tim rozdilem ze click-rate je 5%-10%.
Pokud uvazim to ze za bannery vyhradne platime, protoze na EVA.cz reklamu nezobrazujeme, ma clovek velice vyznamne nutkani trikove bannery pouzivat!
Myslim ze az prozreni "klikacu" na reklamni bannery odzvoni jejich pouzivani. To je realita.
Naprosty souhlas. Dovolil bych si jeste rici, ze za rozsirenim trikovych banneru muzou sami uzivatele (treba i nevedomky), - kde neexistuje "poptavka", proste neexistuje ani nabidka. Uzivatele na trikove bannery klikaji a tak se trikove bannery dal vyrabeji, kdyby nikdo neklikal,nikdo by trikove bannery nedelal.
BTW: Zajimalo by me, kdo "vymyslel" prvni trikovy banner
To se mi jeví jako trošku divoká logika. Něco ve smyslu: za podvody mohou ti podvedení, protože se nechají podvést. Kdyby se podvést nenechali, tak by je nikdo nepodváděl, jenomže oni jsou hloupí a tak se neustále necházejí noví podvodníci.
Ona je bohuzel velice diskutabilni ta hranice podvodu:
Na jednom nasem baneru mame text:
"Stopni tri stejne a jdi si vybrat mobil na EVA.cz"
Je to podvod? Ja myslim ze ne. U nas si opravdu muze zakaznik vybrat mobil, dokonce ho tento banner primo smeruje do oddeleni mobilu. Dalsi otazkou je jakasi reklamni etika? Tam nas reklamni banner asi neobstoni.
Ale kdyz nekdo hlasa "Zastav neco a vyhraj automobil.." a server obsahuje uplne neco jineho, nehlede na fakt ze zde automobil nelze vyhrat, pak jde urcite o uplne oklamani uzivatele.
Jak jsem ale uvedl drive, pokud platim za bannery, chci aby se mi investice vratila a pri dnesnich cenach reklamy na serverech se nelze divit ze se zadavatele snazi zvysovat click-rate vsemi zpusoby.
Nezbyva nez dodat ze nas ceka obdobi "kultivace" reklamniho trhu banneru jak ze strany serveru tak ze strany producentu. O tom jak bude reklama vypadat na nasich serverech se bude jeste asi moc diskutovat.
Lidi, když tolik prahnete po těch klicích, mám pro vás zlepšovák:
Autoklikací banner.
Banner, který při svém zobrazení automaticky přesměruje uživatele na danou stránku. Skriptík a je to. Když bude poptávka, budou to standardně podporovat i reklamní systémy.
Výhody pro zadavatele reklamy:
* 99 % clickrate (1 % má vypnuté skripty).
* Nemusí vymýšlet grafiku.
* Protože od uživatele kromě kliku nic nechce, nemusí se už dále o uživatele nijak starat, nemusí mu servírovat žádný obsah atd. Celkově tak významně ušetří a v důsledku toho jeho internetový projekt zbankrotuje ještě o něco později, než konkurence.
Výhody pro uživatele:
* Úspora času a kapacity linky pro nahrávání grafiky.
* Úspora času a práce, než si banner prohlédne, dojde k závěru, že na něj chce kliknout, a klikne.
* Zcela automaticky (tedy s nejvyšším možným komfortem obsluhy) se dostane tam, kam by se pomocí dokonalého trikového banneru stejně nutně dostal.
* Zadavatel reklamy má jeho klik a dále už ho nemusí otravovat.
Závěr:
Autoklikací bannery jsou konečným a nejdokonalejším stupněm vývoje klikacích bannerů. Sem vývoj směřuje, sem vývoj dříve či později nutně dorazí.
Akorát jsem asi trdlo, že se tady s tím svěřuji a nenechal jsem si to nejdřív patentovat.
Princip trikového banneru je v tom, že uživatel se dostane někam, kam by dobrovolně nešel.
Popularita trikových bannerů spolehlivě prokázala, že to je přesně to, co si trh žádá.
Ideální by bylo zabudovat takovou vlastnost přímo do prohlížeče.
Kdo by si u Microsoftu objednal deset tisíc návštěv uživatelů, měl by jistotu, že v náhodných intervalech bude deset tisíc náhodně vybraných nic netušících uživatelů přesměrováno na jeho stránky.
No asi zcela nechapete cil producenta trikovych banneru. Nejde o pocet kliknuti, to neni cilem toho kdo tyto reklamni bannery zobrazuje, jeho hlavnim cilem je informovat o existenci stranek a spolehat na to ze pokud obsah zaujme, navstevnik si server prohledne, nebo alespon zaregistruje jeho existenci.
To co jste nastinil je zcela absurdni a bohuzel Vase teorie je rozdilna od trikovych banneru v tom ze si uzivatel nemuze sam rozhodnout o tom zda-li chce kliknout nebo ne. Ja osobne na trikove bannery neklikam protoze je to moje svobodne rozhodnuti!
No asi zcela nechapete cil producenta trikovych banneru. Nejde o pocet kliknuti, to neni cilem toho kdo tyto reklamni bannery zobrazuje, jeho hlavnim cilem je informovat o existenci stranek a spolehat na to ze pokud obsah zaujme, navstevnik si server prohledne, nebo alespon zaregistruje jeho existenci.
To co jste nastinil je zcela absurdni a bohuzel Vase teorie je rozdilna od trikovych banneru v tom ze si uzivatel nemuze sam rozhodnout o tom zda-li chce kliknout nebo ne. Ja osobne na trikove bannery neklikam protoze je to moje svobodne rozhodnuti!
Ze nejde o pocet kliknuti...............
A podle ceho asi urci reklamni ratink.....
Cim vice kliku, ne ale v telocvicne, tak vice krone....
Vse je jen o penezich...
No me se zda ze M$ uz neco takoveho do MSIE zabudoval... Prestoze mam jako default stranku nastaveno "about:blank" (prazdnou stranku), tak se mi obcas (odhadem jednou z deseti spusteni) stane, ze se mi zacne otevirat stranka na serveru microsoft.com Nevim kde je chyba, ale jelikoz se mi to stava jak doma, tak v praci, tak to asi chyba instalace nebude... [Pozn.: vsude je to MSIE 5]