To nejlepší z TheNextWeb konference: jak změnit lokální startup v globálního hráče

29. 4. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Ilustrační obrázek
Autor: Depositphotos – Spectral
Ilustrační obrázek
Retweetněte tento text a můžete vyhrát knihu „The 4-Hour Chef“ Tima Ferrise. A přes hashtag #QlupaAuldis můžete položit otázku spoluzakladateli služby Infogr.am Uldisi Leitertsovi.

Tak jsme se vydali do Amsterdamu, protože je tam skvěle a jen tam se nejlépe kouří ve společnosti strážníka na kole. Vydali jsme se tam ale hlavně na výživnou konferenci, kterou pořádá TheNextWeb, pro který také píšu

TheNextWeb není jenom o zpravodajsví. Holanďani, organizátoři ne zrovna levné konference, ukázali, že jsou skvělými obchodníky, když skvěle na akci zmarketovali i nový marketplace a TNWAcademy a využili k tomu geniálně účastníky konference.

To nejlepší z konference je zde, na YouTube, a na Twitteru pod #TNW2013. Co ale na konferenci mezi networkováním zaujalo mne?

Z lokální firmy globálním hráčem

Konferenci otevřel nizozemský princ Vilém Alexandr, který se tento týden má stát králem. Neprozradil ale Borisovi (holandský Vašek Stoupa), jestli je jeho rodina spíš na iPhone nebo Android. Podpora e-commerce a internetu ze strany monarchie je velmi sympatická. Holanďani jsou opravdu skvělí obchodníci – supermarkety jsou zaplaveny obchody s tematikou nového krále a některé z nich jsou již dokonce na slevě.

Nejlepší z řečníků byl pro mne Stephen Wolfram, Jestli ví někdo něco o tom, kam míří data, tak je to on. Kenneth Cukier, Data Editor z Economistu a autor knihy “Big Data: A Revolution That Will Transform How We Live, Work, and Think” ukázal pár pěkných příkladů použití dat a zdůraznil, že se často zapomíná na to, že data sbíráme proto, abychom je znovu použili, ne zaparkovali. Videorozhovor najdete zde

Skvělá byla sekce, která se věnovala strategiím pro úspěšnou globalizaci služeb. Patrick Llewellyn99designs prozradil „best practices“, jak udělat z lokálního hráče hráče globálně úspěšného. Radí přistupovat k novým trhům jako k ministartupům, jde o dlouhodobou investici, která vždy přináší problémy v každé zemi. Důležitý je „minimum viable approach“, žádné velké sny. 99designs překlápí službu do dalších zemí během několika měsíců v tomto pořadí: lokální jazyk – lokální URL – lokální měna – lokální škálovaná podpora. Při expanzích outsourcuje, co se dá, a používá při tom různé nástroje, které už na trhu jsou a pořídíte je „za babku“ – Odesk, Adyen, Googledrive, Dropbox, Mailchimp, atd.

Ptejte se spoluzakladatele Infogr.am

TheNextWeb dostal na pódium i 13leté programátory – Pucka Meerburga a Jordana Caseye (připomněli mi trochu Honzu Řežába za mlada a Jakuba Rože). Jejich nadhled a cíle (Puck: „Chci změnit, jak funguje školství“. Jordan: „Chci budovat úspěšné startupy a šéfovat jim“) mě naprosto uzemnily.

Startup Rally vyhrál Infogr.am, což mě vůbec nepřekvapilo. Sympatického Uldise Leitertse, který za tímto nástrojem na interaktivní infografiky stojí, jsem poprvé potkal na Seedcampu v Paříži, kde získal první investory. Od té doby to s ním jde od desíti ke stu, čile networkuje, rozdává rady a stěhuje se do Kalifornie, a tak se ho zeptáme, jak to dělá. Lupa.cz s ním připravuje rozhovor. Otázky můžete tweetnout i vy – s hashtagem #QlupaAuldis. Ty nejlepší dotazy mu pošleme.

Ve Startup Rally mě dále zaujal Peerreach, který vám na Twitteru najde opravdu parádní seznamy. Itembase z Německa vám ocení na aukčních systémech blbosti, které máte doma, a třeba se pak i rozhodnete něco nepotřebného prodat. Neudělá něco podobného Aukro? Špatná služba není ani Swipe, interaktivní online prezentace.

TheNextWeb si na konferenci skvěle zmarketoval přes Twitter svoje nové produkty – TNWAcademy ve stylu Udemy (účastníci lekcí zadarmo masivně tweetovali svoje certifikáty). TNW také skvěle otevřel MarketPlace – „Offers you can’t refuse from companies you love“. Na pomoc si pozval Tima Ferrise, autora bestsellerů „The 4-Hour Workweek“ a „The 4-Hour Body“ a investora do Facebooku, Twitteru a Evernotu. Tim rozdával svoji novou knihu „The 4-Hour Chef“, ale jen těm, kdo ukázali tweet se zmínkou jeho knihy a TNW Marketplace. Lupa má připravenu knihu pro někoho z vás, kdo retweetne tento článek (vítěze vyberu náhodně s šéfredaktorem).

Česká firma

Mezi prezentujícími firmami mne zaujal zejména map-GIS&data portál ESRIAPI (jednání o partnerství s APIMashups – kde je Lupa mediálním partnerem – probíhají velmi nadějně). S ESRI se dá pěkně blbnout, ale i vytvářet užitečné věci

Východoevropský startup Romaerapp chce snížit roamingové náklady až o 90 %. Jeho zakladatel, sympatický Nick Ustinov, mi dal řezačku na SIM karty. Bude mít u mne čestné místo hned vedle řezačky na doutníky. Uvidíme, jak služba funguje – tento týden ji budu testovat v Londýně.

Pěkné a nejaktivnější hostesky měl izraelský startup eToro – broker s komunitou téměř 3 milionů lidí, kteří obchodují nebo chtějí obchodovat s měnami. Ukazuje výnosy nejlepších klientů, které mají ostatní možnost sledovat nebo kopírovat. Na konferenci se prezentovala také česká firma Moravia, která zajišťuje profesionální lokalizaci software.

MM Influenceři

Shrnuto – skvělá akce, informační overload, skvělé pro networking. Marketingová lekce od Holanďanů, kteří chytře do svého portfolia – konferenční rezervační systém Paydro či systém pro sdílení tiskových zpráv PressDoc (také se narodily na konferencích a staly se z nich pěkně vydělávající služby) – přidali letos Academy a MarketPlace.

Tweetujte otázky pro Uldise z Infogr.am (s hashtagem #QlupaAuldis) a retweetujte tento článek, pokud chcete vyhrát knihu „The 4-Hour Chef“ of Tima Ferrise.

Autor článku

Autor je investorem, VC skautem, mentorem a freelance novinářem přispívajícím na Lupu a TheNextWeb, více o něm najdete zde.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).