Heureka, ktera dela vsechno mozne proto, aby lidi prestali chodit na eshopy a kupovali u nich, svym zpusobem "zneuziva" sveho lokalniho postaveni tim, ze v podstate nuti posilat eshopy data o vsech objedanvkach i o tech, ktere se nerealizuji pres ne apod. si stezuje nekde jinde, ze nekdo dela to stejne ji?
Jak to je o tom zlodeji co krici na zlodeje? Ja v tom rozdil nevidim zadny...
Jenom brečí. Kapři si sami vypustili rybník, podobně jak ve Francii s těmi úryvky ze článků.
Ten panel s produkty je prostě placená reklama. Princip reklamy je nutit někomu produkt, který by si jinak nekoupil, třeba kvůli ceny, takže není překvapení, že je ten produkt drahý.
Doporučil bych Heuréce si udělat vlastní vyhledávač, být lepší než Google, získat tak uživatele a udělat si tam stejný panel. Aha, to asi nepůjde, co? :-)
A kdyz pujdu hledat na Seznam, a vyskoci mi tam zbozi.cz, tak je to taky spatne?
Kdyz neco hledam, jdu na Google i kdyz hledam zbozi. Kdyz chci konkretni porovnani cen zbozi, tak vlezu na Heureku, trba abych si precelt i recenze atd. I kdyz ty jsou dost zavadejici.
Sam odesilam feed na Heureku z e-shopu a podle Google Analytics je ta konverze mnohem mensi nez pres organic search z Google nebo Seznam. Takze Heureka zere akorat penize a nic z toho neni moc poznat
Jen zmíním pár technických nepřesností. Slevu 20 % Google nikdy nepotvrdil, stanovisko Googlu vždy mluví o slevě "až 20 %", jaké výše dosahuje v jednotlivých segmentech nebo konkrétního inzerenta není vůbec známo. Podle všeho to 20 % spíše není.
Německá studie, která říká, že kliky z Shopping Ads jsou o 30 % dražší než z vyhledávačů jednak nesrovnávala v ČR, z tohohle pohledu je to trochu zavádějící. Mám ale za to, že jde především o míchání dvou věcí, které se dost dobře porovnat nedají. Google využívá složitější mechanismy pro bidding a zohledňuje řadu faktorů, což vede k tomu, že nabídne více, pokud "vidí" vyšší pravděpodonost, že uživatel nakoupí. Zejména u Smart Shopping Ads to logicky vede k vyšší ceně za kliknutí, protože mechanismus se snaží vybírat ty nejhodnotnější kliky a omezuje ty, které jsou sice levné, ale nic moc z nich nebude. Primárně jde ale o to, že cenovou nabídku určuje inzerent a zejména u e-shopů se bavíme o inzerentech, kteří si hlídají efektivitu a zaplatí za kliknutí jen tolik, kolik se jim vyplatí. Pokud jsou ochotni Googlu zaplatit více, tak je to spíš proto, že je pro ně tato návštěvnost hodnotnější (třeba lépe cílená, s lepším konverzním poměrem) a stojí to za tu cenu. Je to tržní cena.
A jedna nepřesnost v názvosloví - Product Listing Ads (PLA) byly předchůdci současných Google Shopping Ads, které je nahradily někdy v roce 2013.
Na Heuréce mě dlouhodobě štve fakt, že jsou zaměření jen a pouze na kasírování za jejich služby bez jakékoliv další přidané hodnoty pro inzerující "partnery".
Nikdy mě nekontaktoval žádný obchoďák s tím jestli potřebuji pomoct s optimalizací nastavení nebo s nabídkou nějakého bonusu, jak to dělá třeba Seznam.cz, nebo konec konců i proklínaný Google. Myslím, že Heuréka ani obchoďáky nemá. Na co taky. Akorát by jim užírali zisk.
A další úhel pohledu. Google aspoň investuje peníze do projektů, které mu ve finále přinášejí další zisk, ale které zároveň slouží miliónům lidí zdarma – mapy, sdílené dokumenty a fotky atd...
Heuréko! Nebreč a oprosti se od vidiny rychlého přímého zisku a zkus pracovat na vizionářských projektech, které přinesou ve finále užitek lidem i tobě.
Heuréka: Ale my jako srovnávač z toho prakticky nic nemáme. Jediná výhoda je, že e-shop to má o 20 procent levnější. Ale my nemáme ani výnosy, ani návštěvnost.
Komentář: Jsou to opravdu miliusi – za úsporu 4000Kč/měs přes jejich CSS si řekli paušální poplatek 10.000Kč/měs.
Heuréka: v praxi se stalo to, že se vynořily ad hoc vytvořené „srovnávače cen“ provozované agenturami a vytvořily tak konkurenční prostředí, že všechny srovnávače dnes těch 20 procent kompletně odevzdávají e-shopům jako slevu.
Komentář: A sakra, někde vzniklo konkurenční prostředí…
Heuréka: U nabídky zboží ale máte odkaz – stojí tam třeba „Z webu Heureka“. A proklik na produkt vede přímo do e-shopu.
Komentář: Za to u „skvělého“ Heuréka košíku v podstatě Heuréce platíme extra peníze za to, že zákazníka na náš eshop nepustí a neumožní mu tak nakoupit více zboží z naší nabídky.
tak už jen samotný fakt, že když v CR podáváte žalobu na náhradu škody / ušlého zisku.. čehokoliv, co se dá vyčíslit v nějaké peněžní sumě, tak musíte jako soudní poplatek složit 4 % z žalované částky. V tomto případě něco okolo 15-16 mil Kč. Takže buď je heureka neskutečně zoufalá .. nebo naopak neskutečně sebevědomá, že vyhraje..
Seznam, to je zářný příklad firmy neschopné provozovat takové služby. S browserem jenom (ne)vynalézali kolo - je to přebarvené chromium - přínos nula. Svůj vyhledávač, slide.cz, spoluzaci.cz, zbozi.cz, všechno služby, na které se totálně vykašlali a konkurence je převálcovala, zavřeli je nebo prvně dostali do naprosto nepoužitelné podoby a tím je zabili. Moc používaných služeb jim nezůstalo. Koukněte se na Facebook Marketplace. Ten celkem funguje a rozšiřuje se organicky a není to o marketingu jako některé pokusy jiných firem.
tak na marketplace koukám prakticky denně.. stejně jako na sbazar.. a v tomto si myslím, že seznam je mnohem propracovanější.. marketplace nemá intuitivní ovládání, inzeráty vám tam vyskakují podle algoritmu, co si FB myslí, že asi chcete vidět.. ručně to pak musíte třídit podle asi jen 5 kritérií.. něco takového, jako kategorie a řazení v nich FB nezná.. ne, jako v tomhle je fakt sbazar lepší a byl JESTE LEPSI, když neměl ten ichtylný nový design.. kdyby zůstal o "světle hnědě podbarvených" čtvercových dlaždic, tak by udělal lépe.. ty fotky teď zoufale ořezává, aby z toho měl "pěkný čtvereček".
Vy to fakt nevidítě? Amazon, Google, Microsoft.. to jsou ty sr---cky., které díky své velikosti naprosto zneužívají svého monopolního postavení.. a takové to ustanovení v obchdoních podmínkách, že souhkasíte s tím a s s tím.. a místní příslušností soudu v Kaliforniii..no jako sorry.. to je vyloženě "PROTIPRAVNI" - co se týče zamýšlené politiky EU.. tedy v praktické rovině je to legálně korektní.. ale v té morální se jedná o zcela podpásové, nátlakové a narprosto nevyrovnané postavení obou stran, kde si pochopitelně poskytovatel (coby zjevně silnější strana) vynucuje své vlastní podmínky na úkor odběratele služeb.
tak ten váš "výsměch" - že to nepůjde.. není dost dobře na místě. Respektive se ukázalo, že máte pravdu.. Seznam si udělal vlastní browser snad před 3 lety - ZDARMA KE STAZENI - kolik lidí to používá, netuším. asi minimum.. a i tento gigant na českém trhu, co provozuje KDECO - sreality, sbazar, sauto.. stejně nebyl schopen něco podobného zprovoznit.. což tedy určitě o něčem vypovidá = že to není možné bez gigantických nákladů, na které nemá ani Seznam (či se mu to nevyplatí..)
Díky za upřesnění z pohledu PPC. Ty nepřesnosti jdou na vrub zjednodušení. A na tu studii jsem dával do článku odkaz, aby si ji mohli čtenáři prostudovat a posoudit, nakolik je přesná. Myslím ale, že ta studie se netýká cen prokliků, nýbrž srovnání cen produktů nabízených v rámci PLA (Google Shopping Ads) a stejných produktů nabízených v rámci konkurenčních srovnávačů cen.
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.