"System sběru dat" - kolik námahy dá udělat souborový server, kde vystaví ty JRF soubory, které jim všichni podle vyhlášky Ministerstva dopravy povinně posílají? To jsou samo o sobě strukturované data, tak proč si dávají sami o sobě námahu to převádět do XLS a PDF, když je to stojí práci navíc, kterou jim stát neplatí? :)
Jednak myslím, že je to problém veřejné správy ne Chlebničana. Ale hlavně - pokud firma dostane zdarma do správy kulturák, na jehož provozu pak rýžuje peníze je to asi (podle mé naivní logiky) jiné, než když CHAPS musel vytvořit systém sběru dat a zařídit aby nějaký výdělečný projekt, tj. IDOS, vznikl.
V tomto případě ale data pro jedno město nemají až takovou hodnotu, Chaps (jak je nemusím) opravdu přidává velkou hodnotu tím pročištěním dat od různých dopravců a jejich provázání. To žádné město dělat nebude.
Na jednu stranu se mně moc nelíbí, že by Chaps měl povinně dávat ta zpracovaná data dál, na druhou stranu jsem kdysi s kluky, co dělali SmartŘády, dnes je to CG Transit, prostě offline vyhledávání, dosy narazil, K datům se nedalo dostat, a když to kluci sosli z webového rozhraní (to, co Chlebničan tvrdí, že jde), Chaps hrozil právníky. A to šlo tehdy o neziskový projekt.
Přesně podle vaší naivní logiky fungují desítky měst, které dají do správy zdarma nějaký velmi výdělečný majetek soukromé firmě a pak argumentují tím, že "město nic nemusí platit za údržbu". Firma inkasuje (na údržbu svěřeného samozřejmě kašle) a město utře.
A lidé jako vy tomu věří a tleskají, jak se "šetří".
Tedy takové překrucování, vědomé lži a snůšku vyhrožování právníky, to už jsem takhle pohromadě dlouho nečetl.
Pan Chlebničan by se měl stydět.
Ale to on nejspíš neumí, jako všichni, kdo se v minulosti prapodivným způsobem přicucli na státní penězovod a teď kopou kolem sebe, když je chce někdo vytočit jako parazitující klíště.
Tohle posílat do světa, to chce hodně silný žaludek a nulovou morálku.