Tady někdo nechápe, že ta data se nehodí jen Seznamu (a dalším) na hledání konkrétního spojení. Stejně jako u dalších veřejných dat se dají využít rozmanitým způsobem, třeba zde: http://ihned.cz/mhd
Takže když někdo bojuje proti monopolu, je to užitečný idiot? :-D Doporučuji zjistit si význam toho slovního spojení.
Já například dávám přednost mapám od seznamu, protože jsou přehlednější a propracovanější. Na Androidu je možno navíc mít mapy offline, nově pak lze v těchto offline mapách vyhledávat. Spolu s GPS je to skvělá věc proti bloudění. Mapy od Google používám pouze pro Street View.
kope za Seznam = celá akce je vyprovokovaná Seznamem, který do toho dává spoustu peněz. Neřekl bych, že uplácí novináře, ti jenom plní úlohu užitečných idiotů, protože jim vadí jakýkoli monopol. Akorát v Seznamu zapomínají, že po uvolnění dat je bude mít i Google. A proč bych pak měl kdokoli místo hledání cesty přímo na mapě chodit na Seznam případně mapy Seznamu, když v telefonu má jako základní mapu tu od Googlu?
udržovat = zajišťovat aktualizaci databáze podle změn jízdních řádů
administrativně náročná = zatím není jednotné rozhraní, data padají z různých zdrojů a kdokoli je může příště změnit, případně dodat změny z jiného zdroje
někdo jiný = Seznam už měl několik let na to, aby to začal dělat sám a klidně se MD nabídnout, že to od roku 2015 bude dělat místo Chapsu. Prostě si vyhodnotili, že je to příliš nákladné a radši to zkusí zdarma.
Nj, tady někdo nepochopil princip a snaží se to trochu překroutit, co?
CHAPS měl vyhledávač. MD přišlo dobré, "když už ho má, aby mu dopravci posílali data povinně" a tak se děje už desítku let. Problém je, že si je syslí pro sebe.
Jasně, data chce Seznam, ale chtějí je i jiní, jen neměli peníze na právníky. Užitečným idiotem nechť je ten, kdo tento lock-in brání.
Po Chapsu se chtějí JRF soubory dodávané dopravci povinně, ne jejich administrovaná databáze. Tu, ať si nechají.
Není důvod. :) Je to Vaše spekulace. Data o jízdních řádech = JRF. Tečka.
Po dosavadních zkušenostech s tvorbou dopravních aplikací mě ta situace štve úplně stejně - v ČR si člověk nestáhne ani mizerný oficiální seznam zastávek/stanic. Když to umí otevřená data v Anglii (data.gov.uk), proč to neumíme my? Proč místo toho čteme takové bláboly, že pro blaho ČR je lepší lock-in v databázi Chapsu, který vše naprogramuje.
Ano, celou akci vyprovokoval Seznam, protože ti, kteří se o to pokoušeli dříve, neměli dostatečnou sílu jít do toho sporu. Že je ta situace nenormální se ví několik let. To, že bude mít data i Google, myslím Seznam vůbec netrápí. Navíc Google se dohodl přímo s DPP a možná s dalšími subjekty, takže ta data, která Google chce, už dávno má (mimochodem, dřív než Seznam – je otázka, zda Seznam nebyl k integraci jízdních řádů do map „vyprovokován“ Googlem).
K udržování a administrativní náročnosti – neptal jsem se na obecné věci, ptal jsem se na to, co konkrétně to znamená. Chaps dostane definovaným způsobem data jízdního řádu ve strojově zpracovatelném formátu, který si sám nadefinoval. Co s tím pak tedy konkrétně dál dělá?
Seznam asi nemá zájem rozšiřovat své podnikání o provoz CIS JŘ. CIS JŘ je veřejný informační systém, povinnost poskytovat do něj data je dána zákonem, a vedle té funkce, aby úředníci měli přehled o jízdních řádech, má také tu podstatnou funkci poskytovat informace o jízdních řádech veřejnosti. Proč by právo na poskytování informací z tohoto systému měla mít jedna firma, proč ta data nemají být otevřená a nemá k nim mít přístup každý?
Redaktor kope za dres Seznamu.
Proč? Mně třeba zase připadá, že se tím XLS formátem nechal příliš snadno odbýt.
Udržovat databázi údajů s jízdními řády je administrativně náročná práce.
Když to říkáte s takovou jistotou, určitě víte, co přesně znamená to "udržovat" a "administrativně náročná práce". Můžete nám to blíž popsat?
Když to nebude dělat Chaps, bude to muset dělat někdo jiný.
No a co? Je to jméno firmy podstatné, nebo to nikdo jiný umět nemůže?
Je dobře že to vůbec někdo dělá na profesionální úrovni.
On to ten někdo dělá pro zisk. Což není špatně, ale není potřeba to nějak zvlášť oslavovat, ne? Nebo budeme chválit AVG a Avast, že na profesionální úrovni dělají antivir, Google, že na profesionální úrovni dělá vyhledávání nebo Android, Samsung, že na profesionální úrovni dělá elektroniku?
Aktualizace zajistuji ze zakona dopravci, stejne jako maji ze zakona povinost dodavat je v jednotnem, jasne specifikovanem formatu. Takze provozovatel nedela nic jinyho, nez ze veme ten soubor a natlaci ho do databaze.
Seznamu kupodivu zadny dopravce neni povinen nic posilat, takze by seznam dost tezko mohl neco takovyho provozovat sam.