Hlavní navigace

Tomáš Hladký (T-Mobile): Malé firmy na jaře přenesly o 31 % více dat, na podzim přidaly dalších 11 %

3. 11. 2020
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: T-Mobile
Jak se druhá vlna epidemie COVID-19 projevuje na spotřebě dat českých firem a co říkají data operátorů o ekonomické kondici malých podnikatelů?

[Partnerský podcast] Práce z domova, online školní výuka, ale i častější sledování videí, hraní her nebo prostě brouzdání po internetu. Omezování kontaktů v rámci epidemie nemoci COVID-19 vede k větším nárokům lidí na připojení k internetu. 

Jak teď na podzim stoupá zájem uživatelů i množství přenesených dat? Jak sítě operátorů větší zájem zvládají? A co se dá z čísel mobilních operátorů vyčíst o situaci českých firem? O tom jsme v podcastu serveru Lupa.cz mluvili s manažerem T-Mobilu pro segment menších a středních firem Tomášem Hladkým

Podcast si můžete poslechnout ve službách Spotify, Google Podcasts, Apple Podcasts nebo přímo zde:

„V oblasti fixní konektivity zaznamenáváme u našich zákazníků v období od března do září vyšší poptávku meziročně o více než 20 procent přenesených dat. U drobných podnikatelů a malých firem se výrazně zvýšila spotřeba mobilních dat. V první vlně je to o 31 % v porovnání se začátkem letošního roku a mezi druhým a třetím kvartálem narostla spotřeba o dalších 11 %. U středních firem mluvíme dokonce o 33% nárůstu datové spotřeby,“ říká Hladký.

Vyšší potřebu konektivity zaměstnanců na home office podle něj firmy často řeší navýšením datových limitů nebo pořízením neomezených dat spíš než zřizováním pevného připojení v místě jejich bydliště. 

Firemní uživatelé podle Hladkého na podzim oproti jarní vlně epidemie příliš nezměnili své chování, 11% nárůst spotřeby dat je podle něj způsobeno hlavně tím, že se nebojí mobilní data využívat. „Zaznamenali jsme, že firmy využívají více zálohovacích služeb nebo cloud,“ dodává.

MMF24

Konektivitu k internetu firmy podle Hladkého v průběhu první vlny epidemie ani přes ekonomické potíže příliš nerušily. T-Mobile řešil požadavky na individuální přizpůsobení služeb u stovek klientů. „Objevily se samozřejmě oblasti, kde jsme zaznamenali požadavky na snížení nebo přerušení připojení, nicméně většina z nich byla dočasného charakteru – šlo například o některé hotely nebo firmy, které musely zavřít provozovny,“ říká.

Na vyhodnocení dopadů druhé vlny je samozřejmě ještě brzy.

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).