Na jednu stranu službu jako Uber vítám, protože taxíky jsou cenově dost mimo (vzdálenost 10 minut MHD za 500,-). Na druhou je jim prostě nemůžu věřit nějakou sdílenou ekonomiku. Je to prostě služba jako každá jiná. A tady jsou opravdu legální taxikáři v nevýhodě, protože konkurence "nemusí" dodržovat zákonné povinnosti a tím jí klesají náklady.
to je jenom vaše zbožné přání nikoliv realita. Uber umožňuje hodnotit řidiče dodatečně a pokud řidič nemá celkové hodnocení nad 4.5 časem ho prostě vzrazí, tomu já říkám dobrá kontrola poctivosti a ověřování spokojenosti zákazníků ne jako taxi službz které nic takového nikdy v životě nezavedou protože by museli vyházet do týdne všechny své zaměstnance ... v tom je ten zádadní rozdíl. UBER není regulovaný a přesto dosahuje lepších výsledků ve vztahu ke klientovi a mnohem vyšší spokojenosti se službou jako takovou, o tom se taxikařům může jenom tak zdát...
Naprosto souhlasim. Sdilena ekonomika to neni a nikdy nebyla. Vyhodou Uberu je to, ze on zakon neporusuje a vsechno jde na ridice.
Ale samozrejme jsem pro vyrazne zmeny v zakone, aby to legalni bylo. Proste doba pokrocila a taxikar uz nepotrebuje zkousky z mistopisu a GPS je dobra alternative k taxametru.
To je zajimave, ze kazda jedna navigace nehleda primarne nejkratsi ale nejrychlejsi trasu.
Zde se napriklad muzete poucit, jak vidi mapu navigace https://map.project-osrm.org/debug/#14.3/50.1418/14.4574 bere v potaz i zatacky a to, ze ty vice zatocene nelze projet tak rychle. Penalizovano je i kazde odboceni.
Jsem pak vazne zvedav, jak se ridic bez navigace dozvi, ze za rohem je nehoda nebo praskle potrubi.
není třeba kupovat WAZE přesně tohle umí a je v tom tak ku***vsky dobrý že ho dokonce používají televizní společnosti jako zdroj o výlukách místo nějakého limitovaného a nemožně zastaralého RDS/TMC :-) Potenciál WAZE navigace odhalil i Google a tak jej koupil a nechává aplikaci existovat a vyvíjet se dál protože zadními vrátky WAZE plní užitečnými daty jejich vlastní Google Mapy. WAZE je pro každého řidiče zdarma.
tady je ale dobré říci že to nedělají úplně všechny navigace mnohé určité aspekty zcela ignorují (pokud se například spolehnete na nějakou navigaci integrovanou od výrobce auta :-), ty lepší onlinové umí zajít i tak daleko že umí poznat časovou náročnost konkrétního odbočení v určitou hodinu určitého dne na každé křižovatce, a tak přesně ví, že odbočka v pravo zabere na určité křižovatce ve špičce cca půl minuty ale odbočka vlevo 5 minut, stejně tak ví že v sobotu ráno je to jedno a oběma směry to trvá 5 sekund. Tohle umí výborně třeba WAZE - který nestojí vůbec nic, takže o cenovce to rozhodně není, často u těch nejdražších najdete ty nejméně vyspělé navigační algoritmy. Jistě to umí i některé OSM navigační algoritmy, ale těch je docela hodně a není tak jednoduché mezi nimi vybrat navigační aplikaci která zrovna používá ten nejlepší. Máte nějaký tip ?
GPS je taxikáři na houby, protože nejkratší cesta kolikrát není nejrychlejší. Od taxikáře čekám, že si umí poradit v případě uzavírky nebo nehody, ví, v kterých časech jsou kde kolony, zná boční uličky, směry jednosměrek a protáhne mě k cíli možná o kilometr delší trasou, ale zato podstatně rychleji.