Hlavní navigace

Tři nejžhavější startupy tohoto týdne

Petr Kočí

Jaké jsou právě teď nejzajímavější nové projekty na internetu, měřeno zájmem soukromých investorů hledajících příležitosti mezi startupy ve velmi rané fázi vývoje? Odpověď nabízí statistika serveru AngelList. Znáte už služby Rally, Streak a Referly?

Každé pondělí zveřejňuje server AngelList čerstvý seznam startupů, kterým se podařilo v uplynulém týdnu přitáhnout největší pozornost. Měří ji počtem followerů, jež se začínajícímu projektu podařilo na tomto serveru získat.

V aktuálním seznamu dominují rodící se internetové firmy ze severní Kalifornie. Jejich nadvládu narušuje až na třináctém místě Capital Factory Fund z Texasu. To však není samostatný startup, ale fond rizikového kapitálu s vlastním akceleračním programem.

Z evropských startupů se v uplynulém týdnu na AngelListu dařilo projektu Utopic, estonskému nástroji pro sdílení záložek.

A které tři startupy jsou právě teď „nejžhavější“?

1. Rally

Nástroj pro neziskovky, politické i občanské aktivisty, pro místní hasiče nebo třeba pro skautský oddíl. Ti všichni, ale i kdokoli jiný, si mohou na Rally.org snadno a rychle vytvořit pěknou stránku. Na ní se podělí o své téma, příběh, ukážou, s jakou vášní se mu věnují a kdo všechno je už podporuje. Hlavním cílem webu pak je oslovit skrze sociální sítě další podporovatele a získat od nich finanční příspěvek na činnost dané organizace či hnutí. Z každého zprostředkovaného daru si pak Rally nechává 4,5 procenta.

2. Streak

Bývalí zaměstnanci Googlu vytvořili CRM sys­tém propojený přímo s Gmailem. Zákazníkům slibují, že přímo z webového rozhraní, odkud každý den odpovídají na e-maily, vyřídí i péči o zákazníky, prodeje, uživatelskou podporu či sledování chyb při vývoji software. V betaverzi je systém zdarma, brzy chtějí autoři nabídnou vylepšenou placenou verzi.

WT100

3. Referly

Obchodní model účastníka aktuálního běhu slavného akcelerátoru Y Combinator působí na první poslech jako další pochybný marketingový projekt na rychlé zbohatnutí, jakých je plný nejen český internet. Zakladatelé ovšem slibují, že tentokrát to bude mít výšku a styl. A investoři, i ti velmi zkušení, jim zdá se věří. Základní myšlenka spočívá v tom, že vlivní uživatelé sociálních sítí dostanou možnost svůj vliv zpeněžit. Zaplaceno od inzerentů však nedostanou za to, že jejich přátelé a followeři kliknou na odkaz, který zveřejní, ale až v okamžiku, kdy na cílové stránce provedou předem definovanou akci. Nákup, registraci nebo cokoli jiného, co lze přesně změřit.

Anketa

Který z představených projektů se podle vás na trhu prosadí?

Našli jste v článku chybu?