Vlákno názorů k článku Trikové bannery nelze považovat za reklamu od Author - No ja musim rict, ze tedy klidne muzu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 4. 2001 17:13

    Author (neregistrovaný)
    No ja musim rict, ze tedy klidne muzu mit ted server tisickrat v podvedomi, ale stalo se mi to jen jednou, ze jsem neletel na trikovy baner a to kdyz mi najednou v systemu vyletelo asi 5 hlasek a jak to odklikaval jsem omylem kliknul na trikovy baner se systemovou hlaskou a musim rict ze me to DOST nasralo!
    Uz si nepamatuji ten server kam jsem to sel, tedy domenu, ale vim, ze kdybych ten layout videl jeste jednou a poznal ho, tak NIKDY u nich nic nenakoupim nebo je nebudu pouzivat ptz proste tohle na me pusobi SILNE negativne, neco asi jako kdyz vam na dvere zazvoni skupinka Svedku (nic proti nim!) a zacnou se se mnou bavit o pocasi ale jen za ucelem aby me o necem presvecili. Proste vysledek takove akce, at je to klamava reklama, nebo tohle presvedcovani je, ze se citite ZNEUZITI, ze nekdo zneuzil vasi duveru, neznalost apod. a to ve vas vyvola negativni postoj k tomu, na koho se napr. ta reklama vaze. A tohle neni jen muj osobni postoj, proste neznam nikoho ze svych znamych, kdo by uplne bytostne nesnasel trikove banery. Ted uz na ne kaslou, ptz je umi poznat, ale driv kdyz na ne naleteli, tak to v nich zanechalo dost negativni pohled na reklamu na Netu vubec a mnoho z nich ma instalovany programky na ruseni imagu na sajtach. Takze nevim co tu tlachate o propagaci nejakeho serveru, je to proste podvod a ja jako uzivatel z toho mam NESMIRNE negativni pocit. A kdyby jsem NAHODOU zase kliknul na trikovy baner a ten me hodil na server ty evy, tak me to jak nastve a nikdy na nej uz nepudu.

    Jo a jen jeste posledni vec. Doufam, ze tu nekdo nezacne tlachat o negativni reklame a jak se mi to uhnizdi v podvedomi a podobny kecy. To si muzete nechat na sales presvedcovani nejakyho chudaka co nevi nic o internetu a na tohle nalitne. Proste trikove banery pusobi negativne a maji negativni dopad na uzivatele a jedine jak pak nekdo muze prodavat reklamu je, ze najde klienta, ktery je nasrany na svoji firmu a chce ji udelat spatny jmeno. Tem je klidne prodavejte, s tim totiz uspeje!
  • 20. 4. 2001 1:17

    Marek Prokop (neregistrovaný)

    Trikové bannery NEFUNGUJÍ - popírají totiž podstatu reklamy, kterou je PROPAGACE (značky, výrobku, služby...).

    To je to samé, jako kdybyste napsal, že nefungují reklamy v denících a televizi. Ty také nejsou právě moc zacílené.

    Souhlasím s názorem, že určité bannery (nejen ty tzv. trikové) nejsou reklama. Jsou prostě odkazy (viz též článek Trikový banner - víte, co to je?), nebo jakousi reklamou na reklamu. Banner mne zaujme, kliknu a dostanu se na stránku, která by měla teprve být tou skutečnou reklamou.

    Je to to samé, jako když v televizním spotu prvních 20 vteřin běží zcela irelevantní děj s jediným cílem upoutat a pak následuje pár vteřin prezentace výrobku.

    Sice na Váš server přitáhnou o něco víc lidí než "klasika", ale tito lidé NECHTĚJÍ to co se jim snažíte VNUTIT. Nepřijde tedy ta cílová skupina, kterou tam chcete mít, takže ta reklama je vlastně zcela zbytečná.

    A jak to víte? Jsou skupiny, které prostě za rozumnou cenu zacílit nelze, nebo to nemá smysl. Od toho tu je necílená reklama a pokud je nákladově v relaci s cílenou, není na ní nic špatného.

  • 18. 4. 2001 20:07

    Lukáš Brožek (neregistrovaný)
    Zkuste se na to konečně, prosím, podívat z pohledu marketingu. To obrovské procento návštěvníků, které přijdou náhodně a jsou zcela mimo cílovou skupinu, ničí efekt reklamy, kterou pouštíte za peníze na svém webu Vy, tzn. inzerent nebude moc rád a začně raději inzerovat jinde. Vy, pokud byste měl sám takovou klamavou kampaň platit, byste se k tomu taky těžko odvážil, protože % potencionální zákazníků (návštěvníků) je menší, než když půjdou se zájmem za tím, co se propaguje.

    HYPERLINK, který máte na webu zadarmo přirovnáváte k impresi, která zadarmo není? Asi nemáte nastarosti sales serveru a marketing.

    Celé to je o tom, že vělká většina lidí ma k dispozici lacině nabyté prostředky na propagaci narozdíl od inzerenta a můžou si dovolit tyto experimenty, ale konečný efekt je defacto spíše negativní.

    Pokud na to imprese máte, dělejte jak myslíte, ale pak se nesmíme celkově divit v malou důverou v účinnost reklamy.
  • 18. 4. 2001 19:08

    Vaclav Kabat (neregistrovaný)
    Prezentuji svuj nazor...

    zkusim, a verim ze vam to nebude delat problem protoze po technicke strance je to to same, pripodobnit banner k hyperlinku... uvazujme tedy graficky (banner) a textovy

    ani u textoveho nevim co me ceka po kliknuti na nej, jen tam proste nejaky popisek
    a banneru muze byt ten popisek vyrazne vymluvnejsi a designerum se tak oteviraji sirsi meze

    proc tu nikdo nezpochybni klasicke textove hyperlinky?
  • 18. 4. 2001 16:05

    Marek Pavlov (neregistrovaný)
    Ja jsem upozornoval, ze si ta cisla vymyslim. Vim jaky je prumerny CR. :)

    Je jasne, ze ne vsichni si po kliknuti na mnou zmineny "standardni" banner neco koupi. Nicmene se vsak Vase sluzba dostane tam kde byt ma - v podvedomi lidi, kteri o to maji zajem. Az totiz budou na Internetu priste hledat fen na vlasy, tak budou vedet, ze Eva je krom divciho jmena take on-line shop.
  • 18. 4. 2001 15:28

    Michal Řepásek (neregistrovaný)
    Ona je to polemika, rozumim co chcete rici, ale bohuzel praxe ukazuje ze klikavost banneru s konkretnim vyrobkem byva spise tak 0.01% az 0.2% a urcite to neznamena ze vsichni si neco koupi.

    Pokud nekdo udela ciste vyrobkovy banner s CTR 2-5% rad ho od nej koupim a rad ho pouziji pro propagaci naseho serveru!
  • 18. 4. 2001 14:59

    Marek Pavlov (neregistrovaný)
    Ja samozrejme netvrdim, ze Vas plakat nekoho pohorsuje.

    Tvrdim jen to, ze trikovy banner nebude mit takovou ucinnost jako banner klasicky.

    Pokud to zjednodusim:

    - Vase cilova skupina jsou lide, kteri na Internetu nakupuji nebo chteji nakupovat.
    - Vasim cilem je PRODAT zbozi

    Plakat s polonahou divkou bude mit CTR 3% (absolutne si udaje cucam z prstu) a banner s nabidkou: AKCE - zlevnene mikrovlnky MicroWave. Usetrete s EVOU 800 Kc (takova mensi reklamni akce - oni si lide mozna koupi i neco navic) - bude mit CTR 1%.

    Kolik lidi z prvniho pripadu (pres polonahou divku) je Vase cilova skupina? Kolik z nich si nekdy neco koupi?

    Naproti tomu ve druhem pripade uz je jasne, ze k Vam pristupuji lide, kteri maji o tento druh sluzeb zajem.

    -------------------------------------

    TO Mirek Kucera - ano, ale to s tim softem byl ponekud specificky pripad. Zacatecnik klikne a nekdo mu nabidne nejaky soft (a navic zdarma). Tak si ho stahne. Ja bych si ho taky stahnul, kdyz uz jsem tam doklikal. :)
  • 18. 4. 2001 14:37

    Lukáš Brožek (neregistrovaný)
    Ale stále můžete při bližším prozkoumání billboardu zjistit, co nabízí, jinak by tam přece nevisel... Pokud by tam byla jen ta žena a muž, byly by to vyhozené peníze za kampaň, protože by inzerent nic nepropagoval. U banneru je to jiné, tam si můžete kliknout, ovšem za tu cenu, že ve velkém % případů vás cílové místo (produkt) nemusí zajímat. Zaplaťte si sám billboard, na kterém nebude nic co by se propagovalo, asi vyhodíte peníze. U bannerů je to to samé, velké procento lidí, kteří kliknou, nemusí vůbec cílové místo či produkt zajímat a ještě k tomu, pokud se jedná o informační web či portál, dochází ke snižování úspěšnosti placené reklamy na tomto serveru. Je to trošku jako házet si klacky pod nohy sám sobě...
  • 18. 4. 2001 14:25

    Michal Řepásek (neregistrovaný)
    S tim absolutne souhlasim.

    Dokonce si neodpustim uvest billboard na ktery myslim. Je na nem vyobrazena zena a muz ve velice tesnem objeti pouze v plavkach a textu je tam opravdu pomalu. Az po blizsim prozkoumani naleznete par znaku ktere na neco upozornuji.

    Stejnej princip, koho to zaujme pokracuje dal ve cteni a na banner se klika. Onou veci ktera cloveka zaujme je ona zena s muzem (spore odena!).

    Je to spatny billboard? ja myslim ze ne. Vidam ho kazde rano a me zaujal. To jestli je reklamni plocha povedena nebo ne vubec neurcule co na ni je vyobrazeno, ale spise kolik lidi zaujme.
  • 18. 4. 2001 14:23

    Miroslav Kučera (neregistrovaný)
    Jsi si jist? U clanky Jirky Lahvicky neslo o to, ze se lidi dostanou na stranky, ale ZE SI DOBROVOLNE STAHNOU DANY PROGRAMEK a v pripade trikovych banneru bylo toto cislo mnohem vyssi nez u normalnich. Jak tedy vis, ze se nechteji seznamovat s produktem, kdyz si dany produkt STAHLI VICEKRAG? Budu rad, kdyz mi ukazes VYZKUM, ktery mi potvrdi TVUJ nazor.

    Byl proveden test, ktery prokazal, ze v tomto pripade byla trikovy reklama ucinna, nechapu tedy, jak muzes tvrdit, ze ucinna neni, kdyz ti jsi ZADNY TEST neprovedl?

  • 18. 4. 2001 14:15

    Michal Řepásek (neregistrovaný)
    Myslim ze zrovna Vam se bude asi tezke se zavdecit, ale snad by by dobre vysvetlit dle ceho usuzujete ze cileni naseho banneru je nulove?

    Myslim spis ze to posuzujete dle Vaseho pohledu, ale verte ze vsichni lide nejsou stejne zamereni a mohu Vam rict ze na nas banner klikaji a dokonce i na zaklade takoveho kliknuti nakupuji. Prestoze ma banner mirne eroticky nadech, zena v plavkach me nejak osobne nepohorsuje a konec-koncu nas server se jmenuje EVA.cz a kdopak vlastne vi jak ta Eva vypadala? :-)
  • 18. 4. 2001 13:51

    Marek Pavlov (neregistrovaný)
    Mirku, jde jen o to pochopit, ze ten clovek se NECHCE - s vyrobkem, ktery se za trikovym bannerem skryva - SEZNAMOVAT. On si mysli, ze najde NECO JINEHO. Proto NENI trikova reklama ucinna.

    Samozrejme michat billboardy, TV reklamu a internetove bannery nelze, ale zakladni definice jsou vsude stejne. Reklama ma prodavat - ne klamat.
  • 18. 4. 2001 12:47

    Libor Nováček (neregistrovaný)
    Na pračku Zannussi IZ bežela v TV reklama, která měla erotický podtext. Spíš si lze těžko představit, že by v TV běžela reklama na produkt, který se tam vůbec neobjeví :-)))
  • 18. 4. 2001 12:36

    Miroslav Kučera (neregistrovaný)
    Zdá se mi zcestne michat dohromady klasicky billboard a reklamni banner. Na billboard totiz neni mozne kliknout a zjistit tak vice informaci jako u banneru. Proto je mozne, ze vznikaji reklamni bannery (a nikoli bilboardy), ktere zdanlive "nejsou" reklamou, a jejich jedinym cilem je, aby uzivatel kliknul a seznamil se v prezentaci daneho vyrobku na mnohem vetsi plose.
  • 18. 4. 2001 12:33

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Naprosto s panem Pavlovem souhlasím. Dokážete si představit, že by byla v televizi erotická reklama na pračku? Ne, protože ženám, které o nákupu rozhodují, se erotické reklamy (na muže i ženy) povětšinou hnusí.

    Moje mamka se nevyzná moc na internetu, ale nedávno přes něj kupovala pračku. Myslíte si, že by obchod s pračkami hledala pod erotickou reklamou?

  • 18. 4. 2001 12:24

    Marek Pavlov (neregistrovaný)
    Ano, zaujal mne, ale v negativnim smyslu. Nevim, zda je to tim, ze se v reklame jiz nejakou dobu pohybuji, ale vim zcela jiste, ze cileni takoveho banneru je takrka nulove (tzn., ze nepusobi na tu cilovou skupinu na kterou by mel).

    Pisete o reklame v jinych mediich. Videl jste nekdy billboard, kde by byla podobna slecna, podobny napis a jinak NIC??? Reklama totiz (vetsinou) uvadi co prodava (od toho je to reklama).

    ... VYHRAVA TEN KDO ZAUJME NECIM NOVYM - nezlobte se, ale nejak nemohu prijit na to co je na Vasem banneru noveho. :)
  • 18. 4. 2001 10:40

    Michal Řepásek (neregistrovaný)
    Nechci zde mluvit o nasem shopu, jen mala replika:
    Podivejte se na nas obchod a pak hodnotte! To co jste napsal je charakteru mdleho a jsem presvedcen ze tato diskuze toho neni hodna. Je totiz o reklame!
  • 18. 4. 2001 10:37

    Michal Řepásek (neregistrovaný)
    Koukam ze Vas velice zaujal nas ctvercovy banner. I ten se da povazovat za trikovy. Je na nem zena v plavkach a vicesmyslny slogan.

    Vy tvrdite ze to nelze povazovat za reklamu, ale ja si naopak myslim ze je to reklama je. Reklama utoci na urcitou cast mozku ktera Vas proste nuti na to kliknout. To je vec znama a je vyuzivana nejen ve svete banneru, ale denne ji muzete vidat na billboardech, v casopisech atp.

    Ja tvrdim ze nelze zamenovat podvod a trik. Pokud vim, pak podvod je nelegalni a ja jej osobne odsuzuji a nehodlam podporovat.

    Reklama pracuje vzdy s urcitou nadsazkou a v reklame vyhrava ten kdo zaujme necim novym. Jsem proto rad ze Vas nase reklama zaujala.

    PS: Mame i bannery s muzi :-)
  • 18. 4. 2001 10:30

    Ondra (neregistrovaný)
    No, to promluvil ten pravy. Bannery na vas se jenom hemzi "malymi triky" ve stylu polonaha zena a text "uz jsi me zkusil?". Na me to dela dojem ze podobnymi triky bude naplnen vas shop.
  • 18. 4. 2001 10:30

    Ondra (neregistrovaný)
    No, to promluvil ten pravy. Bannery na vas se jenom hemzi "malymi triky" ve stylu polonaha zena a text "uz jsi me zkusil?". Na me to dela dojem ze podobnymi triky bude naplnen vas shop.
  • 18. 4. 2001 10:23

    Marek Pavlov (neregistrovaný)
    ...ale spise upozorneni na sluzby ktere server poskytuje.

    Vy si pane kolego opravdu myslíte, že trikový banner (i například ten Váš square) upozorňuje na nějakou službu či výrobek? Co myslíte, že čekají lidé, kteří kliknou na Vaši spoře oděnou slečnu s výmluvným sloganem "Jsem dost levná"? Trouby, pračky nebo snad vysavače?

    Pokud uvazim ze jsem nalitnul na trikovy banner, tak se chte-nechte dozvim o existenci serveru a pokud zrovna nevyuziju sluzeb onoho serveru, alespon se zaregistroval jeho existenci.

    Ale v jaké asociaci mám pak server, který mě vlastně podvedl?

    ...ale utok na lidske nedokonalosti v podobe maleho triku je dle meho nazoru prijatelny.

    Takže pokud Vás někdo podvede o 1000 Kč je automaticky lepším člověkem než ten kdo Vás připraví o 100 000?

    A navic trikove bannery jsou pouze jedno z moznosti jak propagovat server a popravde klkikaji na ne lide kteri mozna neklikaji na jine typy banneru.

    Naprostá pravda. Na trikové a podvodné banery klikají pouze lidé, kteří je nedokáží rozlišit od fragmentu OS/prohlížeče nebo ti, kteří čekají něco úplně jiného než nakonec dostanou.

    Trikové bannery NEFUNGUJÍ - popírají totiž podstatu reklamy, kterou je PROPAGACE (značky, výrobku, služby...). Sice na Váš server přitáhnou o něco víc lidí než "klasika", ale tito lidé NECHTĚJÍ to co se jim snažíte VNUTIT. Nepřijde tedy ta cílová skupina, kterou tam chcete mít, takže ta reklama je vlastně zcela zbytečná.

    Triková reklama není reklama - je to prostá manipulace (neřku-li podvod), která stejně neplní to co od ní chcete.

  • 18. 4. 2001 8:22

    Michal Řepásek (neregistrovaný)
    Musim konstatovat, ze to co rikate je polopravda. Vzdy je dulezite rict k cemu chci trikovy benner pouzit(co je to trikovy banner?) Verim ze cilem rozhodne neni pouhe cislo vyjadrujici pocet navstevniku jakehokoliv serveru ale spise upozorneni na sluzby ktere server poskytuje.

    Pokud uvazim ze jsem nalitnul na trikovy banner, tak se chte-nechte dozvim o existenci serveru a pokud zrovna nevyuziju sluzeb onoho serveru, alespon se zaregistroval jeho existenci. Pokud mne server zaujme, je pravdepodobne ze jeho sluzeb v budoucnu vyuziji.

    Osobne nesouhlasim s bannery ktere lzou viz. "Klikni zde a vyhrajes auto.." a o moznosti vyhrat auto tam potom nic neni, ale utok na lidske nedokonalosti v podobe maleho triku je dle meho nazoru prijatelny.

    A navic trikove bannery jsou pouze jedno z moznosti jak propagovat server a popravde klkikaji na ne lide kteri mozna neklikaji na jine typy banneru.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).