Možnou indicií, kdy službu zpětného zhlédnutí (pod názvem Replay Tv) zavede i česká UPC je dokument "Specifikace služeb, účinná od 1. 5. 2016", který je již k dispozici na oficiálních stránkách UPC CZ (http://www.upc.cz/pdf/specifikace_sluzeb_od_1_5_2016.pdf)
Tam se úplně na konci dokumentu píše: "Funkcionalita Replay TV – umožňuje zákazníkovi na základě jeho žádosti sledovat odvysílané pořady zpětně, a to až 7 dnů po jejich odvysílání (podle konkrétní služby kabelové televize). Součástí této funkcionality je i možnost zastavení právě sledovaného pořadu, spuštění běžícího pořadu od začátku a možnost přetáčet odvysílaný pořad zpět a dopředu (Stop Start over). Funkcionalita je dostupná na zařízení HD DVR Mediabox a přes Horizon Go."
Celkem běžně řádově týdny až měsíc. Minimálně týden.
U O2TV (například) je to také možné protáhnout na měsíc, ovšem pouze jednotlivě pořad po pořadu díky malé kličce: nahrání pořadu, které se musí stihnout alespoň dodatečně nastavit nejpozději do inkriminovaných padesáti hodin od původního vysílání.
Jenže úložiště nahrávek pojme sto hodin, což alespoň pro mě není zrovna mnoho. Nechápu, proč O2 dodnes nenabízí navýšení kapacity za poplatek. Zejména potom u O2TV Air, kde úložiště pojme jenom deset hodin. Vždyť je to de facto cloudové úložiště, kterému by škálovatelnost měla být vlastní ...
Už jsem to tu jednou psal. Důvod proč to větší IPTV provideři nepřeháním s delkou archivu je ten že komerční televize jako nova proti archívu bojují uplně. Přichází tak o reklamu a tím i inzerenty. Těžko si představit že když koukáš z archívu na nějaký pořad že si tu reklamu nepřetočíš a budeš na ní opravdu koukat.
Ano, je veřejné tajemství, že televize jsou žábou na prameni. Ostatně obecně dodavatelé obsahu v zábavním průmyslu jsou už tradičně největší brzdou v inovacích jeho distribuce. Od filmů přes televizi po hudbu.
U time-shiftu nejde televizím jenom o přetáčení reklam a měření sledovanosti (to se už řeší), avšak třeba a nejenom Nova by velice ráda diváky nahnala raději do svých archivů, na kterých sama přímo vydělává.
Nova Plus je sice zdarma, nicméně monetizaci zajišťuje reklama. Voyo už je striktně placené, avšak na druhou stranu zas bez reklamy. Háček je v tom, že jsou to služby pro několik málo kanálů jedné skupiny. Time-shift je dostupný napříč službou pro všechny nebo většinu kanálů z různých stájí.
Problém je rovněž v dostupnosti. Nova Plus funguje jenom ve webovém prohlížeči na osobním počítači a o expanzi není ze strany televize zájem. Voyo sice má aplikaci pro chytré televizory, ale zas jen pro vybrané značky a modely. Naproti tomu time-shift funguje na libovolném televizoru, ke kterému se připojí set-top-box.
Vyjadril som sa ako zákazník, ktorý je u UPC SK od samého začiatku a dokonale poznám " marketingové " praktiky p.Millera a spol. Že 40 "obľúbených" staníc v archíve, či 81 "obľúbených " staníc v Horizon Go? Na mnohé si bežný zákazník neprepne ani na tv prijímači, nieto ich ešte sledovať na smartfóne a hľadať ich v "archíve". Na žiadosť o zaradenie tých ozaj obľúbených a žiadaných už dlhé mesiace, či roky len odpoveď - "neplánujeme..." ( viď FB UPC SK - jediný zdroj komunikácie s UPC ). UPC SK totiž roky uprednostňuje kvantitu pred kvalitou. A potom, z času na čas, tie ich " oblúbené" zákazníkovi aktivujú v balíčku za odmenu, bez opýtania a keď si balíček zákazník sám nedeaktivuje, spoplatnia ho.
Horizon Go je ozaj solídna mobilná aplikácia, no vždy to bude len dodatková služba, ktorú bežný, zamestnaný zákazník využije raz-dvakrát za týždeň. Nemyslím, že budúcnosť je v sledovaní HD TV na smartfóne. Čo sa týka testovaného "archívu", máte pravdu, ide o 7-dňové spätné prehrávanie, čiže žiadne " bez reklám " ak si ich nepretočíte. Ďalšia marketingová masáž zákazníkov. Keďže v UPC CZ sú v komunikácii so zákazníkmi úplne niekde inde, nie som si istý, či tieto praktiky nového generálneho riaditeľa v Čechách rozchodia...
V UPC CZ nejsou v komunikaci a nejen v té se zákazníky úplně jinde. Je to stejné jako na Slovensku. Když o nich píšete a upozorníte na marketingovou manipulaci, budou tvrdit, že to není pravda a oni se ničeho takového nedopouštějí. I když jim předložíte screeny z jejich webu. Už pomalu třetí den čekám na odpověď mediálního manažéra na mé doplňující otázky. Můj mail si prokazatelně přečetl. Navíc jsem to podle návodu z UPC Facebooku přeposlal i na mail mediálního oddělení. Buďto budete šířit to, co si přeje UPC a budete dostávat informace nebo si musíte vystačit s těmi polopravdami na jejich webu.
Ani O2 ani T-Mobile s poskytováním informací problém nemají. T-Mobile odpovídá nejpozději do 15 minut po napsání dotazu, O2 nejpozději do hodiny po napsání dotazu na jejich FB stránkách.
Jo a já osobně z důvodu pracovního vytížení v podstatě napřímo sleduju jen zprávy a všechno ostatní ze záznamu. Samozřejmě reklamy nesleduju :-D A musím konstatovat, že až po několika měsících jsem konečně dosáhl limitu služby O2 TV a 100 h záznamu...
P.F., autor srovnávací studie o IPTV. Btw. verze 2.0 je ve zpracování, použil jsem nesprávnou metodu srovnání tarifů.
A to jak proč? UPC je dle svého prohlášení televizí DVB-C a O2TV televizí IPTV. Jinak to není jen tisková zpráva, ale oficiální specifikace služeb platná od 1.5. 2016 nahraná na webu UPC.
http://www.upc.cz/pdf/specifikace_sluzeb_od_1_5_2016.pdf
A navíc: jasně se píše "podle konkrétní služby kabelové televize" takže tam bude zase nějaké to ale, jako v podstatě u všeho od UPC...