Hlavní navigace

Názory k článku Slovenská UPC zavedla v kabelech dvě nové televizní stanice

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 9. 2007 19:26

    anonymní
    Zrovna asi před týdnem jsem četl studii, která prokázala, že děti v této věkové skupině se během sledování takovýchto speciálních TV naučí méně slov, než kdyby si hráli jako normální děti. Jedná se totiž o PASÍVNÍ sledování programu, narozdíl od aktívního zkoumavého přístupu, který normálně malé děti pří poznávání světa používají.

    Takže jestliže chcete mít blbé děti, nechte je se místo normálního vývoje, který funguje po tisíce let, dívat na dětskou TV a pomozte tak nějaké "chudé" firmě vydělat peníze do kapes majitelů. Protože co je důležitější, než hrst dolarů v kapse? Zdravý vývoj vašeho dítěte určitě ne.

    Zároveň je umožněním sledování TV připravujete na tu kanonádu reklam mířenou na malé děti. Jednou se za všechny ty hamburgery, čokolády a hračky nedoplatíte. Pak budete mít doma obézní (ze všech těch nezdravých jídel, o kterých bude díky TV přesvědčeno, že je to to jediné, co má jíst), líné (místo pohyby se bude koukat na TV), vývojově zpožděné (nikdy nemělo šanci se samo vzdělat a čekalo, co mu kdo z TV do hlavy "nalije") a frustrované (protože mu rodiče nekoupí úplně všechno, co vidí v TV) dítě. Budete si moc pogratulovat. Právě jste totiž vychovali další generaci tupých konzumentů s vypláchnutým mozkem!
  • 12. 9. 2007 19:45

    Pavel Dobeš
    Neviděl bych to až tak černě, nicméně zastávám názor, že děti by opravdu měli trávit čas venku, než u televize, obzvlášť když jsou takhle malé. Televize tady potom má roli jako pomocná chůva (zbavit se dítěte = dát ho před televizi).

    Dalo by se rovněž polemizovat o vašem třetím odstavci. Máte z určité části pravdu, avšak nevšímám si že by reklamy, speciálně určené pro děti bylo přes příliš. Pravidelně se však navyšuje o vánocích a na konci školního roku.

    Neříkám, že televize nemůže něco naučit, avšak na aktivní pohyb nemá :)
  • 13. 9. 2007 10:30

    anonymní
    Dalo by se rovněž polemizovat o vašem třetím odstavci. [...] nevšímám si že by reklamy, speciálně určené pro děti bylo přes příliš
    Tak ještě jiný výzkum z USA z doby před asi dvěma týdny. Tuším že čtyř- nebo pětiletým dětem (určitě předškolním) dali ochutnat několik dvojic vždy stejných jídel. Jedno bylo zabalené nebo servírované v nějakém běžném obalu, druhé ve značkovém pytlíku McDonald's. Otázka byla, které jídlo jim chutná více a které je podle nich lepší. Jídla v pytlících s barvami a postavičkou McDonald's skórovala vždy více, i když obě jídla byla zjevně zcela stejná.

    Výsledek pokusu byl ten, že už takhle malé děti mají reklamou totálně vygumované hlavičky. Tuším, že odborně se tomu říká "brand imprinting" (zapamatování si značky [výrobce], ztotožnění se se značkou). Předpokládám, že děti tuto "znalost" nezískali prohlížením si dětských knížek, ale sledováním na děti zaměřené reklamy na (mimojiné) dětských kanálech nebo ranních a odpoledních vysíláních jiných běžných komerčních stanic.