Pokud jsou dotázanými zákazníky UPC třeba lidé v důchodovém věku, pak umístění Óčka není takovým překvapením. Kdo vypisoval dotazník třeba v rodině se dvěma teenagery?
Přesně tak, ten průzkum je spíše o oblíbenosti stanic, ale neodpovídá reálnému času strávenému u daného kanálu. Nicméně mě překvapuje až jak daleko vzadu se umístila Nova Cinema. S tím by měl mistr Dvořák něco dělat.
K umístění Óčka by bylo potřeba dodat, jak si vedou jiné hudební (UPC nabízené) stanice. To umístění programu Nova cinema mne také překvapuje, ale v opačném smyslu (to je opravdu tolik oblíben ??). Konkrétně u tohoto programu jsem byl přesvědčen, že v souvislosti s jeho zařazením do multiplexu 2 (a tudíž s větším rozšířením mezi diváky), dojde ke zkvalitnění programové nabídky. Jak ale pozoruji programovou nabídku na období vánočních svátků - nestalo se tak (bohužel :-).
Mě ještě daleko více překvapuje umístění Hallmarku. Nabídka filmů je tam velice omezená, některé se tam točí dokola už několik let, jejich kvalita nevalná a navíc každou chvilku rozkouskované maďarskou reklamou. Proti Hallmarku mi Nova Cinema přijde takřka špičková.:-)
Také sledovanost v kabelovce se dá napasovat jen na jeden koláč. V první čtyřce mohou být jen 4 stanice, v první desítce 10 stanic a tak dále. Obecně se dá předpokládat, že standardní divák sedí před TV hlavně v tzv. primetime (od cca 19 do 22 hodiny). A může sledovat jen jeden pořad. Těch třeba zbývajících 79 už sledovat nemůže. Jen pokud na známé trojce, čtyřce nebo pětce stanic nenajde pro něj zajímavý program, teprve potom se chápe DO a začne přepínat a hledat. Bylo by dobré vědět, jak velké jsou rozdíly v desetinkách nebo setinkách % třeba na pozicích 10 až 20. Proto bych skutečné umístění na žebříčku nepokládal pro samotné stanice za až tak důležité.