Vlákno názorů k článku Úřad nestíhá vyřizovat stížnosti na spam od LK - Já bych se ÚOOÚ trochu zastal, pokud je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 9. 2006 11:16

    LK (neregistrovaný)
    Já bych se ÚOOÚ trochu zastal, pokud je situace tak, jak jí vidím já. Úřad má ze zákona plnit nějakou funkci, ale už se jim nedostává kapacit. Kdo za to může (zda stát, který vyčlenil malý rozpočet či úřad, který rozhazuje) netuším. Pokud však stát vyčlenil malý rozpočet, takže úřad ví, že nebude schopen plnit na 100% to, co ze zákona má, chápu z lidského pohledu to, že se na stěžovatele obrátili s tím, že vzhledem k omezeným kapacitám mají sílu řešit pouze omezené množství podání a samozřejmě je vhodné, aby se prioritně řešili ti nějvětší spammeři.
    Pokud se nepletu, postup ÚOOÚ chápu, ale musím přiznat, že byl maximálně amatérský. Osobně na ÚOOÚ posílám tak 2-3 podněty do měsíce. Co si mám myslet o tom, když na každý z mých mailových účtů dostanu tu samou zprávu, zda stále trvám na prošetření případu, když není vůbec uvedeno, o jaké případy jde? To si někdo na ÚOOÚ myslí, že opravdu nosím v hlavě detaily všech podání, které jsem k nim učinil? Navíc se obávám, že se zařadili mezi spammery, jelikož mi to přišlo i na účet, kde jsem udělal podání jedno jediné a to bylo již vyřešeno. Zkrátka vzali všechny maily, ze kterých kdy někdo učinil podání, a zaspamovali je.
  • 19. 9. 2006 11:06

    adt (neregistrovaný)
    Celé je to výmluva "máme toho moc a nestíháme".

    "Pokud dnes požadujeme doplnění těchto podání, případně sdělení dalších informací vedoucích k osobě šiřitele, je to pro většinu stěžovatelů již neproveditelné (zmíněné zprávy dávno vymazali)." - Není mou povinností uchovávat nevyžádanou korespondenci. Pokud potřebujete doplnit podání, vyžádejte si doplňující informace neprodleně, nejlépe hned při podání. Navíc v případě e-mailů dostanete CELÝ e-mail včetně hlaviček, tak nevím, jaké další informace, vedoucí k osobě šiřitele, od stěžovatele potřebujete?

    "dohledat skutečného odesilatele není v prostředí internetu, při absenci odpovídajících kompetencí, jednoduché" - není. Ale tohle není věc stěžovatele. Stěžovateli stačí vědět, že na to má účinný nástroj ze zákona, a to inspektory ÚOOÚ, kteří (dle toho zákona) odesilatele dohledají a zahájí s ním správní řízení.

    "problém v nevhodném kontrolním postupu daném zákonem" - ale to opět není problém stěžovatele, ale váš. Snažíte se odpovědnost za svou nečinnost hodit na to, že "je problém s postupem", místo toho, abyste ten problém řešili s tím, kdo jej vytvořil?

    ad "jde o to, že správní řízení..." - jinými slovy říkáte, že při tempu vaší práce je více než pravděpodobné, že od podání uplyne rok, aniž by bylo zahájeno správní řízení? Tak k čemu takový úřad a takový zákon potom je? K smíchu nebo k pláči? Přestaňte skuhrat, že je vaše práce těžká, plná překážek ze zákona, doba zlá, peněz málo, situace vážná a další podobné nesmysly, kterými je prodchnut váš text, a něco s tím začněte dělat, od toho jste placeni!

    Nejste placeni od toho, abyste sdělili lidem, že máte problém s jejich stížností, ale od toho, abyste ten problém řešili! Nebo je to pro českého úředníka příliš složitá myšlenková konstrukce?

    Martin Malý
  • 19. 9. 2006 10:28

    anonymní
    Máme cca 2500 podání a jsme schopni řešit tak 600 ročně. Pátrat po původcích rok starých zpráv je velmi obtížné. Pokud dnes požadujeme doplnění těchto podání, případně sdělení dalších informací vedoucích k osobě šiřitele, je to pro většinu stěžovatelů již neproveditelné (zmíněné zprávy dávno vymazali). Vedle skutečnosti, že zákon postihuje šiřitele a ne v čí prospěch je zpráva určena (dohledat skutečného odesilatele není v prostředí internetu, při absenci odpovídajících kompetencí, jednoduché), je problém v nevhodném kontrolním postupu daném zákonem (zahájení na doručenku, kontrolní šetření, kontrolní protokol s nutností osobního předání kontrolovanému, správní řízení a sankce). Naší snahou je tento postup upravit, vyžaduje však úpravu zákona a to není (zejména dnes) jednoduché. Snažíme se tedy postihnout zejména větší případy, i když ze zákona musíme postihnout všechny. Rozhodně se nezbavujeme odpovědnosti, ale jde o to, že správní řízení musí být zahájeno do 1 roku ode dne, kdy se náš Úřad o možném správním deliktu dozvěděl, jinak odpovědnost právnické osoby či fyzické osoby podnikající za správní delikt zaniká.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).