Opravdu nevim co jako s timhle ja jako podavatel stiznosti mam delat.
..
omlouvám se za náš, na první pohled, nevhodný postup, ale předpokládám, že samozřejmě máte představu o množství nevyžádaných obchodních sdělení (spamu) v e-mailových schránkách. Je jisté, že pátrat po původcích rok starých zpráv je velmi obtížné. Pokud dnes požadujeme doplnění těchto podání, případně sdělení dalších informací vedoucích k osobě šiřitele, je to pro většinu stěžovatelů již neproveditelné (zmíněné zprávy dávno vymazali). Máme cca 2500 podání a jsme schopni řešit tak 600 ročně. Vedle skutečnosti, že zákon postihuje rozesilatele a ne v čí prospěch je zpráva určena (dohledat skutečného odesilatele není v prostředí internetu, při absenci odpovídajících kompetencí, jednoduché), je problém v nevhodném kontrolním postupu daném zákonem (zahájení na doručenku, kontrolní šetření, kontrolní protokol s nutností osobního předání kontrolovanému, správní řízení a sankce). Naší snahou je tento postup upravit, vyžaduje však úpravu zákona a to není (zejména dnes) jednoduché. Snažíme se tedy postihnout zejména větší případy, i když ze zákona musíme postihnout všechny. Rozhodně se nezbavujeme odpovědnosti, ale jde o to, že správní řízení musí být zahájeno do 1 roku ode dne, kdy se náš Úřad o možném správním deliktu dozvěděl, jinak odpovědnost právnické osoby či fyzické osoby podnikající za správní delikt zaniká. Bylo by tedy "škoda" pro jeden omylem poslaný e-mail nepostihnout opravdové spamery.
Právě proto, že nemůžeme a nejsme bez bližšího zkoumání schopni toto rozlišit, dovolili jsme si o to požádat i Vás.