Hlavní navigace

V březnu nejvíc posilovala Prima family, i meziročně. Naopak ztrácela ČT 1

6. 4. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY Oproti únoru klesly všechny programy České televize, s výjimkou sportovní ČT 4. „Fridrichova“ ČT 1 je na tom hůře než za Dolejše.

Nejvíce rostoucím televizním programem v Česku byla v březnu Prima family. Hlavní program Primy si polepšil jak ve srovnání s předchozím měsícem, tak i meziročně oproti březnu 2011. V porovnání s letošním únorem posílil v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku o 0,73 procentního bodu na hodnotu 18,41 procenta. Meziročně si pak polepšil dokonce o 1,25 procentního bodu. V obou případech jde největší růst ze všech českých televizí měřených peoplemetry.

K TÉMATU: V únoru nejvíc posilovala Nova, naopak ztrácela ČT 1 a Nova Cinema

Opačný extrém vykázala ve srovnání s únorovými daty Česká televize, konkrétně programy ČT 1 a ČT 2. Oba shodně vykázaly oproti únoru pokles o 0,62 procentního bodu, ČT 1 tak dosáhla průměrného celodenního podílu 15,71 procenta a ČT 2 pal 3,86 procenta. V meziročním srovnání s březnem 2011 ale Dvojka výrazně stoupla, a to o 1,08 procentního bodu. Naopak Jednička klesla o 0,20 procentního bodu a vykázala tak horší výsledek než v dobách, kdy ji vedl nynějším vedením ČT kritizovaný Radan Dolejš.

ČTĚTE TAKÉ: Nova, ČT 1 i Prima si v lednu meziročně pohoršily. Rostly malé televize

Největší meziroční pokles ale vykázala televize Nova. Její hlavní program si oproti loňskému březnu pohoršil o 4,79 procentního bodu na hodnotu 26,45 procenta. To je ale o 0,26 procentního bodu více než letos v únoru, takže Nova letos na jaře roste, i když jen nepatrně. Televize Barrandov oproti únoru klesla o 0,26 procentního bodu na průměrný celodenní podíl 5,28 procenta, což ale v meziročním srovnání s březnem 2011 představuje nárůst o 0,45 procen­tního bodu.

BRAND

A jak si vedly tři největší televizní skupiny v zemi v kumulovaných podílech na dospělém publiku? Nadále vede Nova Group, i když si meziročně výrazně pohoršila – klesla o 3,99 procentního bodu na hodnotu 31,44 procenta. Oproti letošnímu únoru to je představuje nárůst o osm setin procentního bodu. ČT Group si naopak meziročně polepšila (o 1,04 procenta na 28,44 procenta), ale oproti letošnímu únoru klesla o 1,12 procenta.

Růst oproti únoru i meziročně v porovnání s loňským březnem vykázala pouze Prima Group. Meziročně stoupla o 3,75 procentního bodu (loni se jí ještě nezapočítávala Prima love, která v březnu teprve zahajovala vysílání) na hodnotu 24,65 procenta. Oproti letošnímu únoru to je o 1,12 procentního bodu více.

Průměrné celodenní podíly televizí za březen 2012 u skupiny D15+ a srovnání (%)
Program Březen 2012 Únor 2012 Rozdíl Program Březen 2012 Březen 2011 Rozdíl
ČT 1 15,71 16,33 - 0,62 ČT 1 15,71 15,91 – 0,20
ČT 2 3,86 4,48 - 0,62 ČT 2 3,86 2,78 + 1,08
ČT 4 4,10 3,88 + 0,22 ČT 4 4,10 4,11 – 0,01
ČT 24 4,77 4,87 – 0,10 ČT 24 4,77 4,60 + 0,17
Nova 26,45 26,19 + 0,26 Nova 26,45 31,24 - 4,79
Nova Cinema 4,99 5,17 – 0,18 Nova Cinema 4,99 4,19 + 0,80
Prima family 18,41 17,68 + 0,73 Prima family 18,41 17,16 + 1,25
Prima Cool 3,97 3,84 + 0,13 Prima Cool 3,97 3,74 + 0,23
Prima love 2,27 2,01 + 0,26 Prima love 2,27 ještě neměřena
TV Barrandov 5,28 5,54 – 0,26 TV Barrandov 5,28 4,83 + 0,45
Atmedia 1,89 1,91 – 0,02 Atmedia 1,89 2,24 – 0,35
ostatní TV 8,28 8,10 + 0,18 ostatní TV 8,28 9,20 – 0,92

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).