Nejvíce rostoucím televizním programem v Česku byla v březnu Prima family. Hlavní program Primy si polepšil jak ve srovnání s předchozím měsícem, tak i meziročně oproti březnu 2011. V porovnání s letošním únorem posílil v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku o 0,73 procentního bodu na hodnotu 18,41 procenta. Meziročně si pak polepšil dokonce o 1,25 procentního bodu. V obou případech jde největší růst ze všech českých televizí měřených peoplemetry.
K TÉMATU: V únoru nejvíc posilovala Nova, naopak ztrácela ČT 1 a Nova Cinema
Opačný extrém vykázala ve srovnání s únorovými daty Česká televize, konkrétně programy ČT 1 a ČT 2. Oba shodně vykázaly oproti únoru pokles o 0,62 procentního bodu, ČT 1 tak dosáhla průměrného celodenního podílu 15,71 procenta a ČT 2 pal 3,86 procenta. V meziročním srovnání s březnem 2011 ale Dvojka výrazně stoupla, a to o 1,08 procentního bodu. Naopak Jednička klesla o 0,20 procentního bodu a vykázala tak horší výsledek než v dobách, kdy ji vedl nynějším vedením ČT kritizovaný Radan Dolejš.
ČTĚTE TAKÉ: Nova, ČT 1 i Prima si v lednu meziročně pohoršily. Rostly malé televize
Největší meziroční pokles ale vykázala televize Nova. Její hlavní program si oproti loňskému březnu pohoršil o 4,79 procentního bodu na hodnotu 26,45 procenta. To je ale o 0,26 procentního bodu více než letos v únoru, takže Nova letos na jaře roste, i když jen nepatrně. Televize Barrandov oproti únoru klesla o 0,26 procentního bodu na průměrný celodenní podíl 5,28 procenta, což ale v meziročním srovnání s březnem 2011 představuje nárůst o 0,45 procentního bodu.
A jak si vedly tři největší televizní skupiny v zemi v kumulovaných podílech na dospělém publiku? Nadále vede Nova Group, i když si meziročně výrazně pohoršila – klesla o 3,99 procentního bodu na hodnotu 31,44 procenta. Oproti letošnímu únoru to je představuje nárůst o osm setin procentního bodu. ČT Group si naopak meziročně polepšila (o 1,04 procenta na 28,44 procenta), ale oproti letošnímu únoru klesla o 1,12 procenta.
Růst oproti únoru i meziročně v porovnání s loňským březnem vykázala pouze Prima Group. Meziročně stoupla o 3,75 procentního bodu (loni se jí ještě nezapočítávala Prima love, která v březnu teprve zahajovala vysílání) na hodnotu 24,65 procenta. Oproti letošnímu únoru to je o 1,12 procentního bodu více.
Program | Březen 2012 | Únor 2012 | Rozdíl | Program | Březen 2012 | Březen 2011 | Rozdíl |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ČT 1 | 15,71 | 16,33 | - 0,62 | ČT 1 | 15,71 | 15,91 | – 0,20 |
ČT 2 | 3,86 | 4,48 | - 0,62 | ČT 2 | 3,86 | 2,78 | + 1,08 |
ČT 4 | 4,10 | 3,88 | + 0,22 | ČT 4 | 4,10 | 4,11 | – 0,01 |
ČT 24 | 4,77 | 4,87 | – 0,10 | ČT 24 | 4,77 | 4,60 | + 0,17 |
Nova | 26,45 | 26,19 | + 0,26 | Nova | 26,45 | 31,24 | - 4,79 |
Nova Cinema | 4,99 | 5,17 | – 0,18 | Nova Cinema | 4,99 | 4,19 | + 0,80 |
Prima family | 18,41 | 17,68 | + 0,73 | Prima family | 18,41 | 17,16 | + 1,25 |
Prima Cool | 3,97 | 3,84 | + 0,13 | Prima Cool | 3,97 | 3,74 | + 0,23 |
Prima love | 2,27 | 2,01 | + 0,26 | Prima love | 2,27 | ještě neměřena | – |
TV Barrandov | 5,28 | 5,54 | – 0,26 | TV Barrandov | 5,28 | 4,83 | + 0,45 |
Atmedia | 1,89 | 1,91 | – 0,02 | Atmedia | 1,89 | 2,24 | – 0,35 |
ostatní TV | 8,28 | 8,10 | + 0,18 | ostatní TV | 8,28 | 9,20 | – 0,92 |