Taky si myslím, že ten přístup "vybrat v kamenném, pak nakoupit levněji přes net" byl typický spíš v počátcích eshopů. Dnes se to sice určitě děje, ale už ne tak masově - jednak se lidi naučili používat k výběru online zdroje typu uživatelských recenzí. Navíc ale začíná fungovat i určitá vazba k e-shopům - spousta lidí nakupuje opakovaně a když jsou jednou či dvakrát spokojeni, tak jdou příště rovnou do stejného shopu a drobný rozdíl v ceně ani neřeší - spolehlivost dodání atd. je podstatnější. Poznámka - mám na mysli opravdu drobný rozdíl v jednotkách procent, pokud by nějaký zavedený shop zkusil zdražit výrazněji, tak by asi narazil velmi rychle.
Já to v poslední době udělal párkrát naopak. Zboží jsem si vybral v e-shopu - (protože tam měli detailní výběr podle parametrů) a následně zjistil, kdo z kamenných obchodů dané zboží prodává a šel si ho koupit tam, abych ho měl do dvou hodin doma.
Čili e-shop měl ze mě zátěž serveru a konektivity a peníze dostal kamenný obchod :-) Netvrdím, že je to situace typická, jenom že občas je to i naopak.
Já si zase vysavač v prohlédl v Electroworldu, přišel domů, podíval se na jejich e-shop a zjistil, že ho tam i s poštovným mají asi o čtvrtinu levněji než na prodejně (a navíc tam jako jeden ze způsobů dodání mají vyzvednutí na zvolené prodejně :-) ). Tak jsem si ho objednal přes e-shop. Na podobné případy jsem pak u Electroworldu narazil ještě několikrát, např. sluchátka v jedné prodejně za 1399 Kč, v druhé za 1099 Kč a v e-shopu 999 Kč. Zřejmě nějaká forma pokuty pro ty, koho nenapadne se na ten web podívat...
Uzivatele si nemohou osahat zbozi pri koupi pres internet, a proto si zajdou do kamenne prodejny, kde si zbozi nechaji predvest. Pote si zajdou domu a tam si jej objednaji z internetu za nizsi cenu.
Toto bude do budoucna IMHO dale zvysovat naklady kamennym prodejnam...
Nemaji to lehke.