Ono je to spíš o tom, že ty zásuvky snesou max 70 - 90 W, takže stačí jeden dobrodinec s ponorným vařičem a v lepším případě jen vypadne jistič, který je většinou tak dobře utajen, že většina průvodčích neví, kde ho hledat a pokud jde o servis, tak toto se řeší jen při periodických prohlídkách, protože na častější kontroly nejsou lidi, čas, ani peníze.
Jeden z železničářských zákonů říká, že elektřina je v drátech od přírody, takže tím to nebude. :)
Jinak v těch vagónech to bylo buď vypnuté, nebo ještě bývá problém v obstarožních měničích, které pulzní zdroj nedokáže zapnout, případně tam měnič není a elektřina tam je jenom po připojení vozu k síti ve stanici při úklidu.
Neblaznete, byste jim spotreboval par W energie, vite jak by se to projevilo na spotrebe celeho vlaku? (co si pamatuju ze svych studentskych let, tak zasuvkami byl vybaven temer kazdy vagon, jenze v 99% pripadu nebyly pod proudem).