"...produkty, o které mají zákazníci zájem, nejsou na českém trhu k dostání (30%). Mezi ostatní důvody patří touha koupit poslední verzi produktu, která u nás není dostupná (11%) a také to, že zákazníci chtějí koupit specifickou verzi produktu, která se v Česku neprodává (10%)..."
Nic proti autorovi tiskové zprávy, ale to je přece stále jeden a týž důvod, jen jinak vyjádřený. Ve všech třech případech se ta motivace nákupu dá popsat slovy "chci koupit něco, co u nás není" :-P
Ja bych si dovolil popsat velmi cestvou zkusenost.
Nakup v CR = 3 nedele cekani na nabidku (porty do FC switche) ... cena 30kKc
Nakup pres ebay (US) - deset minut po zaplaceni dorazily mailem SN, zasilka je na ceste cca 2 hodiny po zaplaceni (vzhledem k velikosti to jde letecky = dodani do cca tydne), cena 8kKc
Ma smysl neco dodavat?
Ano, takto vypadá bohužel s většinou "anket". Otázky jsou položeny bez rozmyslu a jejich následná prezentace jen šíří nesmysly...
Mimo jiné ke zjištění z uvedené ankety se nechá dojít logickou úvahou. Proč si asi někdo kupuje něco v zahraničí což provází mnoho nepříjemností (případné reklamace, cla, aj.), když si to může pořídit u nás? Jsou tu jen dva podstatné důvody. Cena a Nedostupnost. Vše ostatní je zanedbatelné...
Teď mě napadá, že možná chtěli napsat "nespecifická nedostupnost", kdy celková nedostupnost je pak součtem všech kategorií nedostupnosti...