Hlavní navigace

V zahraničních e-shopech nakupujeme hlavně kvůli nižší ceně a šíři sortimentu

Martin Vyleťal

Nedostupnost konkrétních značek na českém trhu a cena, to jsou podle výsledků průzkumu firmy PayPal hlavní důvody, proč Češi nakupují online v zahraničí.

Obliba nákupů u zahraničních obchodníků na Internetu stále roste. Z průzkumu, který mezi svými zákazníky v regionu střední a východní Evropy provedla společnost PayPal, vyplývá, že nejčastějším důvodem pro nákup v zahraničních e-shopech či na aukčních portálech je nižší cena a bohatší sortiment. 

Téměř polovina Čechů (48%) volí nakupování v zahraničí zejména kvůli nižším cenám. Toto je charakteristické také pro obyvatele ostatních států regionu. Druhým nejdůležitějším důvodem pro nákup v zahraničním e-shopu je skutečnost, že produkty, o které mají zákazníci zájem, nejsou na českém trhu k dostání (30%). Mezi ostatní důvody patří touha koupit poslední verzi produktu, která u nás není dostupná (11%) a také to, že zákazníci chtějí koupit specifickou verzi produktu, která se v Česku neprodává (10%).

Cena a širší nabídka, to jsou hlavní důvody, proč Češi nakupují online v zahraničí.

Cena a širší nabídka, to jsou hlavní důvody, proč Češi nakupují online v zahraničí.

Průzkum, kterého se účastnilo 12 tisíc uživatelů z Česka, Polska, Maďarska a Rumunska, dále odhalil, že roste obliba nákupů zboží v asijských e-shopech. V závislosti na kategorii zboží nakupuje virtuálně v Asii až 25% Čechů a ostatních obyvatel regionu.

V případě elektroniky nakupují Češi online nejvíce v Asii (34%), EU (29%) a USA (16%). U oblečení preferují EU (26%) a USA (24%). Češi, Slováci, Rumuni a Maďaři nemají problém nakoupit zboží v zahraničních e-shopech, naopak Poláci mnohem více preferují svůj vlastní trh.

Češi v zahraničních e-shopech nakupují nejvíce elektroniku, digitální produkty, software a oblečení.

Češi v zahraničních e-shopech nakupují nejvíce elektroniku, digitální produkty, software a oblečení.

Češi v zahraničí nakupují online nejvíce elektroniku, software a oblečení.

Češi v zahraničních e-shopech utrácejí ročně nejčasti více než 5350 Kč.

Češi v zahraničních e-shopech utrácejí ročně nejčastěji více než 5350 Kč.

Třetina Čechů, kteří nakupují online v zahraničí, utratí na tamních e-shopech či aukčních portálech více než 5350 korun za rok. Pětina pak utratí 600 až 1750 korun. 

CIF17_Williams1

Více než třetina všech respondentů nakupuje online v zahraničí nejméně dvakrát za tři měsíce.

Zdroj: tisková zpráva

Našli jste v článku chybu?