Přesně tak. Je to závažné, ale obávám se, že stejně jako v případě tzv. "Multiplexu 1a", kde si dokonce troufnu říci, že došlo k porušení několika zákonů, se opět nic nestane :( Je škoda, že k odvolání opravdu schopného generálního ředitele ČD stačil pouhý nástup nového ministra dopravy, ale k odvolání stále neschopnějšího generálního ředitele ČT bede nejspíše potřeba mnohem více.
Je to opravdu naprosto skandální výrok pana Dvořáka. Znamená to tedy, že ČT je řízena politiky a její VEŘEJNOPRÁVNOST dostala velkou ránu. To je přiznání, které, kdyby nebyl rozpuštěna Poslanecká sněmovna byl by tento skandál dnes na pořadu projednávání. Očekávám reakci jak od ČT, tak od politiků a kontrolních orgánů, kteří mají v ČTveřejnoprávnost úzkostlivě hlídat .
Znamená to i to, že vlastně Daniela Drtinová, Kvapilová a ostatní, kteří se nebojácně ozvali k praktikám v diskusních pořadech mají pravdu.
I když jsem někdy měl ke způsobu moderování Drtinové v Událostech komentářích výhrady, toto odhalení ji v mých očích opět rehabilitovalo.
Svým způsobem se vlastně jedná o odvolání na politickou objednávku, byť v tomto případě byl poturčenec horší Turka a Dvořák vyslal signál do širokých politických řad, že on jim půjde na ruku, pokud ho nechají u korýtka. Drtinovou tedy přesuneme do "jejího" pořadu v jiném vysílacím čase, ideálně na jiném kanále, kde už nebude mít takové možnosti, čímž jí přivřeme kyslík a omezíme její vliv na diváka.
Slyšel jste někdy Žaludu v televizi hovořit? Ne, protože většinou za sebe poslal náměstka a když se náhodou objevil, tak nevěděl která bije. Ale když ho odvolali, tak třeba do Hyde Parku přišel a zase byl mimo. Díru v hospodaření zatáhl dotací z rozpočtu, tedy kapes všech. Všemožně bránil konkurenci na železnici. A když reagoval tak jedině v návaznosti na konkurenci. Nové soupravy jsou za cenu nevýhodných a hlavně dlouhodobých smluv s kraji...Tak by se dalo pokračovat ještě hodně dlouho...
....ale on se (patrně) neptal, respektive ani se ptát nemusel. Rada ČT byla zavalena stížnostmi (nejen) na pravicovost Drtinové a tak museli nějak zareagovat. Asi byl "na koberečku", nedávno jsem jinde zaznamenal jeho výrok, že na chod televize nebudou mít vliv ani stovky dopisů od diváků, což si myslím, že je daleko horší, než to s těmi politiky!
Považuji za naprosto skandální, aby se GŘ veřejnoprávní televize ptal politiků jestli mají něco proti moderátorům politických pořadů. GŘ není odpovědný politikům ale Radě ČT. Pokud GŘ nemá kolem sebe dostatek kvalitních lidí, kteří mu jsou schpni pravdivě referovat o kvalitách zaměstnanců nebo GŘ není schopen jejich kvalitu posoudit sám, pak není člověkem na svém místě. Je to to samé, jako kdyby se ředitel věznice ptal věznů jak jsou spokojeni s bachaři. Daniela Drtinová a její kolegové a kolegině jsou v ČT od toho, aby politikům kladli nepříjemné otázky a pořádně jim zatápěli pod kotlem. Takže čím méně jsou politici spokojeni, tím lépe redaktor pracuje!!!
Pan Žaluda dostal ČD z dluhů do zisku. To je pro mne ukázka schopného manažera. K tomu obnovoval vozový park. Pan Zelený naopak obnovu vozového parku zastavil a ještě si nechal zastavit mezinárodní vlaky v díře, ve které je radním, což je mimochodem hezký střet zájmů. To je přesně ten všehoschopný manažer, o kterém tu psal pan Rozsíval.
Českou televizi říděj politici?! Já myslel, že to má být nezávislé veřejnoprávní médium krucinál!
Pan Dvořák už totálně zničil hlavní zprávy - Události - nyní je z toho dlouhá divadelní zábava bez obsahu, a ještě konzultuje práci svých podřízených s politiky, fakt nádhera, co taky čekat od jelimana co dělal na Nóvě...
Pokud po tomhle všem (v kombinaci s malérem Déčko) nepadne jeho hlava, tak má styky zatraceně vysoko!
Jistě, neudělal vše správně a nepochybně není trénovaný na výstupy v médiích, ale to mu nelze mít za zlé. Díru v hospodaření zatáhl z veřejných rozpočtů stejně, jako to dělá každý autobusový dopravce a městský dopravní podnik, který provozuje dotovanou dopravu. Jedinou možností je úplné zrušení dotací na veřejnou dopravu a to neexistuje snad nikde na světě. A když kraje nabídnou takovouto pro ČD výhodnou smlouvu, byl by hloupý, kdyby odmítl, Zodpovědnost je zde plně v rukou odpovědných hejtmanů a tehdejší vlády, především ministerstva dopravy, kteří to zpunktovali. Jediné, v čem Vám dám za pravdu, je to bránění konkurence, ale stejně se chová každý monopolní podnik, ať už státní nebo soukromý.
S tou dírou v rozpočtu nemáte pravdu. On ji nezatáhl z dotací za dopravu, ale díky zpackanému rozdělené ČD na ČD a SŽDC. Stát podnik rozdělil, ale protože ČD je a.s., nemůže majetek, který v ČD zůstal, volně převést na SŽDC, kde měl být od začátku. Je to takový dotační tunel a toho majetku je tam ještě za 20mld.