Celá věc poukazuje na něco jiného – a mnohem více problematického. Totiž na všeobecnou ignoraci, která panuje nejenom u laických uživatelů informačních technologií, ale třeba i u lidí s velkou rozhodovací pravomocí. Panuje také v otázkách bezpečnosti informací.
1) Informační bezpečnost je poměrně složitý obor. Je naivní očekávat, že se mu běžný uživatel, který musí v první řadě zvládnout svůj obor, bude nějak zvlášť věnovat.
2) Průměrné náklady na zajištění bezpečnosti jsou mnohdy podstatně (i řádově) vyšší než průměrné ztráty z ignorování bezpečnosti.
Pokud chceme zvýšit informační bezpečnost, jsou na tahu především producenti řešení, kteří by se měli soustředit na překonání výše zmíněných dvou bodů. Pro mě to znamená zejména to, že bezpečnostní řešení by nemělo uživateli klást vůbec žádné dotazy, zobrazovat žádná varování ani vyžadovat žádná potvrzení, pokud si je uživatel sám explicitně nevyžádá.