Věřím, že generační obměnou přístrojů predikce může plus mínus klapnout. Z dosavadního pozorování si ovšem nedělám iluze, že by všichni jejich majitelé začali využívat to jediné, co je pro definici Smart TV nejzásadnější. operační systém s volnou instalací a využitím aplikací.
Hloupé televize (z)mizí, takže lidé budou více a více jako hloupé využívat ty chytré. Přesto se půjde chlubit penetrací Smart TV, přestože zajímavějším ukazatelem by bylo číslo, kolik jich je on-line. To by mnohem více vypovídalo, jestli Smart TV jsou revolucí a lidé skutečně používají aplikace nebo alespoň hybridní vysílání.
A proč jsem vůči využívání aplikací skeptický? Důvodů vidím celou řadu. Od uživatelské gramotnosti, přes konkurenci jiných zařízení, po nabídku aplikací, kterou neblaze ovlivňuje fragmentace systémů.
Jen se na to podívejme: Android TV (Sony, Philips), Tizen (Samsung), Firefox OS (Panasonic), WebOS (LG), Opera TV (low-cost a low-end značky) atd.
Přitom to jsou jenom ty „nové“ a převážně open source unixové / linuxové systémy. Ještě pořád dožívají a nějakou dobu budou dožívat jejich předchůdci. Přidejme si potom různé verze systémů z různých let, kde se aktualizace nenosí a dopředná i zpětná kompatibilita je velký kumšt, pokud je vůbec technicky možná.
A to se ještě spekuluje, že na scénu vstoupí televizní verze Windows 10, která umožní spouštět ty nové tzv. universální aplikace z Windows Store (jako Xbox One po upgradu). Kdo se přidá? Apple? Canonical? To bude ještě veselé. Konkurence je většinou zdravá, ale někdy může fragmentací naopak ubližovat.
Ach ty titulky!
Asi nejen čtenáři, při letmém přečtení článku, ale i diskutující, možná přehlédli tu část textu, kde se píše:"odhaduje, že v roce 2019 bude mít více než 50 % domácností v Japonsku, USA a v některých evropských zemích (uváděny jsou Francie, Německo a Velká Británie) tzv. chytrý televizor napojený na internet." a proto si myslí, že se těch 50% má týkat i domácností v Česku. Nemá. Tím nechci říci, že jsou v našich domácnostech Smart TV zbytečné, ale tu chytrost z televizorů nedělá jen jejich HW, ale také druh, kvalita a možnost připojení našich domácností k internetu a v neposlední řadě i ochota jejich majitelů tuto chytrost používat a využívat. Nejsme USA, Japonsko, dokonce ani západní Evropa. ;-)
O tom žádná :-) Nicméně je to zatím jenom zbožné přání. Možná někdy.
I Mozilla, která by dříve nejradši nacpala webové technologie úplně všude, nyní couvá. Pozastavení prodeje mobilů a vývoje tabletů s Firefox OS (dost možná na vždy), Web Runtime končící v prohlížeči Firefox a s ním koncept Open Web Apps letící ze stolu.
U Smart TV by se muselo shodnout více výrobců s dostatečným tržním podílem, aby to zas neskončilo na nedostatku aplikací (jako právě výše zmíněné projekty, které chtěla prosadit Mozillla).
Zrovna internet máme na velmi vysoké úrovni a to jak rychlost, tak jeho dostupnost, i když na to pořád nadáváme. Inu, to už je taková česká nátura tvrdit, že za plotem je tráva vždy zelenější.
http://www.dsl.cz/clanky/3230-mame-devaty-nejrychlejsi-internet-na-svete
http://www.internetprovsechny.cz/jak-jsme-na-tom-s-internetem-ve-srovnani-se-svetem/
Souhlasím s tou neochotou používat to, ovšem otázkou je, zda je to chyba zákazníků, nebo výrobců.
Osobně taky nevidím důvod pro SMART TV.
A toto platí pro ČR stejně jako pro Japonsko, myslím si, že SMART časem dopadne jako 3D, nebo ohnutá obrazovka.
Souhlasím s tím, že v roce 19 bude mít víc jak polovina domácností SMART.
Ovšem, není to o tom, že lidé SMART chtějí, jen prostě neSMART televize jsou už dnes na trhu v menšině.
Je to stejná situace jako kdysi u mobilů, prostě hloupé mobily se prakticky přestaly vyrábět.
Spíš by mě zajímalo % těch, kteří mají SMART TV a používají její SMART funkce.
Myslím si, že i zde to bude analogie jako s mobily, tedy že více jak 40% majitelů těchto zařízení SMART funkce nepoužívají.