tak o tom slysim prvne, celkem zvesela se banuji prodavaci a vykradene accounty, nicmene jsem nikdy neslysel, aby byl zabanovan nekdo kdo si koupil goldy (s koupi postavy je to samozrejme jinak..)
Ta směna bude určitě fungovat tak, jak jsi popisoval.
WoW jsem nehrál. Nic není třeba házet na zem, třeba v RuneScape (taky online RPG, které jsem před pár lety hrál), klikneš na hráče, dáš trade/obchod a pak je obrazovka rozdělená na dvě poloviny, jedna pro jednoho hráče, druhá pro druhého, každý tam nahází, co chce vyměnit, a pak dá podtvrdit, jakmile potvrdí i druhý jde se do druhého kroku, kde se to musí potvrdit ještě jednou (aby někdo těsně před koncem něco nevzal...). Takže tak
Jinak to "Levelování" tedy zvyšování úrovní daného hráče bude určitě tak, že si dáš chlapcům šikovným heslo ke svému účtu a oni budou trénovat za tebe, a pak ti ho zase vrátí. Vymakanější by bylo, kdyby ti ho trénovali, když ty spíš...
AI protivníků je na bodu mrazu téměř ve všech RPG hrách, hlavně chybí jejich správné reagování na "kreativní" přístup k řešení úkolů.
K receptům a výrobě věcí - tak jak popisujete byly řešeny artefakty v Lineage 2, tam stála výroba artefaktů opravdu hodně, shánění ingrediencí (nebo peněz na jejich koupení) zabralo dost času, přesto byla výroba výhodnější než chození na bossy a čekání, zda z nich vypadne to, co potřebuju. Nevýhodou bylo, že člověk 75% času rýžoval suroviny a nebo měl puštěného robota, takže vlastně nehrál. Výhodou bylo, že k těm dobrým věcem se dostal jen hráč, který tomu ten čas věnoval.
Takový hajzlové ničej hru ostatním. Je to stejný problém jako předbíhání ve frontě, jeden idiot který získá výhodu pro sebe uškodí všem ostatním lidem.
Českým zmetkům kteří rejžují na prodávaní goldu bych rád rozbil držku, a čínské otrocké kretény jedním updatem smáznul z WoW.
pokud jsem to pochopil z jednoho toho screenu, kde je napsano neco ve smyslu pockejte ve hre 30min, tak to asi vypada tak nejak jako ve starem diablu (az na to placeni). prijdes na stranky, zaplatis, pripojis se do hry, stojis na smluvenem miste, cekas, pribehne k tobe nejakej sikmookej a vyhodi ty tvy zaplaceny goldy pred tebe na zem (popripade vymeny obchod) a zase odkvaci jinam.
- "gear > skill", jinými slovy, vybavení má příliš velký dopad na výkonnost postavy, zatímco hráčovy schopnosti prakticky nehrají roli.
- zbytečné a nesmyslné limity. Například, aby se člověk mohl zlepšit v konkrétní vedlejší profesi, musí nejdřív dosáhnout určité herní (bojové) úrovně. Jednak to nedává logický smysl a jednak je to docela zbytečné, protože ta která profese je omezená už sama o sobě dostupností surovin.
- malá úloha hráči vyráběného vybavení. Osmdesát procent receptů slouží jen k trénování profese a nikdo je nikdy nosit nebude, protože dokonce i z nižších monster "vypadne" podstatně lepší. Mělo by to být právě naopak, tedy z nehumanoidních monster by nemělo padat nic než suroviny a "lepší" vybavení by mělo být vyráběné pouze hráči.
- zaostalý systém výroby, založený na receptech, s nemožností jakkoliv kombinovat nebo zaměňovat suroviny, např. použít různé barvy nebo různé druhy kůže či látky.
- nulová AI protivníků, nulová ekologie světa. Případ za všechny, třísethlavé stádo krotkých vlků, našlapané na pár čtverečních metrech v začátečnické zóně Northshire, které evidentně nemá co žrát. A nikoho v celé zóně to netankuje, kromě jednoho týpka, který má chuť na vlčí steak. Z toho vyloženě čiší sériová výroba - "udělám zónu, hodím tam spawn, druhý, třetí, uložím, jdu dál". Žádné migrační trasy, žádné boje mezi jednotlivými druhy tvorů, nic. Hladový medvěd se prořítí kolem spícího králíka, ignoruje bezbrannou ovci a vrhne se přímo na procházejícího dobrodruha v kroužkové zbroji, přestože dobrodruh je na první pohled o dva levely výš a rozhodně se nedá definovat slovem "bezbranný".
To všechno jsou docela zbytečné chyby už v samotném konceptu hry. A rozhodně se nedá říct, že to jinak nešlo - protože jsou hry, ve kterých to šlo!
Asi netušíte, zda-li jeden hráč si odehraje jednu desetihodinovou směnu denně a potom si jde na 14 hodin dáchnout nebo si dává mezi směnami 6 hodinové pauzy.
Od číňanů bych totiž očekával nasazení minimálně 16-18 hodin denně.
Velmi zajímavý článek. Ale protože jsem nikdy takové hry nehrál, tak mi uniká základ. Mohl by mi prosím někdo vysvětlit jak to funguje tj.
Jestli chápu správně, tak v té hře se za různé věci platí oněmi Goldy a navíc postupně se dostáváte na další úrovně tj. ony Levely. Co se týká Goldů, tak předpokládám, že se hraním dají nějak vydělávat a toho využívají oni Číňani tj. vydělávají ve hře a pak za reálné peníze prodávají jiným hráčům. Jak se ale ty Goldy po prodeji převedou na jiného hráče? To provozovatel hry umožňuje převod Goldů z jednoho hráče na jiného?
Co se týká levelů, tak tady mi už úplně uniká, jak se toto dá prodat a převést.
Děkuji předem za vysvětlení.
zastaraly koncept to je, soubojovy system proste neni nijak akcni a vim to z vlastni cca trilete zkusenosti
mimochodem jsem si prodejem goldu prisel na relativne zajimave penize a to jsem ve hre nemusel travit deset hodin denne, znam i cloveka, ktery to ma jako brigadu - logne na hodku denne do warcrafta a mesicne mu to klidne i 15 tisic hodi, ono se to treba nezda, ale i u nas tento byznys klici:-)
jak se to vezme, ta veta je psana z pohledu HC hrace.
obecne jdou nove generace online her dale v simulaci fyziky sveta, maji pokrocilejsi soubojovy system (i kdyz, zrovna toto je v pripade WoW hodne diskutabilni), vice RPG prvku a lepsi grafiku.
pokusu o pokrocilejsi koncept tu jiz par bylo, ale z ruznych duvodu skoncily pomerne tragicky (Tabula rasa, Age of Conan, EVE online), nebo jsou zatim nezname, protoze budou stejne cilit mimo masu (Chronicles of Spellborn, Darkfall).
Pekny clanek, ktery popisuje zajimavy fenomen (ja treba zadne zlato ve wow nekupuju, neplatim za hru pro to, aby ji za mne hral nekdo jiny), ale dost lidi si tam chce honit ego a byl rychle super silni.
Ale jedno jsem v clanku nepochopil:
"Přes zastaralost herního konceptu celého WoW.."
Co je jako na tom konceptu zastarale? Uz nekdo vymyslel neco lepsiho? To ze je to stare 4 roky neznamena ze to je zastarale, kdyz zatim neni nic lepsiho. Auta maji 4 kola uz 100 let a neni to zastaraly koncept.
Mozna je to zlomek uzivatelu, ale zase celkem jasne definovany. A co je dulezite, vsichni jsou ochotni/schopni platit za zabavu/sluzbu. A WoW je fenomen jiz dnes.
Virtuální svět mě nikdy nepřesvědčil a v porovnáním s celkovým počtem lidí majících potencionální přístup k dané službě se jedná pouze o zlomek uživatelů. Pro další vývoj uživatelské základny bude mít vliv "módní" a davový efekt, kdy se tato hra dostane do širšího podvědomí, stejně jako tomu je třeba s face-bookem, o kterém se mluví již všude i v médiích a nelze před tím uniknout. Jediný rozdíl je v tom, že za svůj profil na booku nemusíte platit. Ale až Vám někdo za 10 let řekne: "Jakto že nemáš účet na službě(hře) XY, to je jako by si nebyl..." a ve zprávách se mimo událostí v reálném světě budou vyskytovat i události z toho virtuálního.