- "gear > skill", jinými slovy, vybavení má příliš velký dopad na výkonnost postavy, zatímco hráčovy schopnosti prakticky nehrají roli.
- zbytečné a nesmyslné limity. Například, aby se člověk mohl zlepšit v konkrétní vedlejší profesi, musí nejdřív dosáhnout určité herní (bojové) úrovně. Jednak to nedává logický smysl a jednak je to docela zbytečné, protože ta která profese je omezená už sama o sobě dostupností surovin.
- malá úloha hráči vyráběného vybavení. Osmdesát procent receptů slouží jen k trénování profese a nikdo je nikdy nosit nebude, protože dokonce i z nižších monster "vypadne" podstatně lepší. Mělo by to být právě naopak, tedy z nehumanoidních monster by nemělo padat nic než suroviny a "lepší" vybavení by mělo být vyráběné pouze hráči.
- zaostalý systém výroby, založený na receptech, s nemožností jakkoliv kombinovat nebo zaměňovat suroviny, např. použít různé barvy nebo různé druhy kůže či látky.
- nulová AI protivníků, nulová ekologie světa. Případ za všechny, třísethlavé stádo krotkých vlků, našlapané na pár čtverečních metrech v začátečnické zóně Northshire, které evidentně nemá co žrát. A nikoho v celé zóně to netankuje, kromě jednoho týpka, který má chuť na vlčí steak. Z toho vyloženě čiší sériová výroba - "udělám zónu, hodím tam spawn, druhý, třetí, uložím, jdu dál". Žádné migrační trasy, žádné boje mezi jednotlivými druhy tvorů, nic. Hladový medvěd se prořítí kolem spícího králíka, ignoruje bezbrannou ovci a vrhne se přímo na procházejícího dobrodruha v kroužkové zbroji, přestože dobrodruh je na první pohled o dva levely výš a rozhodně se nedá definovat slovem "bezbranný".
To všechno jsou docela zbytečné chyby už v samotném konceptu hry. A rozhodně se nedá říct, že to jinak nešlo - protože jsou hry, ve kterých to šlo!
tak o tom slysim prvne, celkem zvesela se banuji prodavaci a vykradene accounty, nicmene jsem nikdy neslysel, aby byl zabanovan nekdo kdo si koupil goldy (s koupi postavy je to samozrejme jinak..)
AI protivníků je na bodu mrazu téměř ve všech RPG hrách, hlavně chybí jejich správné reagování na "kreativní" přístup k řešení úkolů.
K receptům a výrobě věcí - tak jak popisujete byly řešeny artefakty v Lineage 2, tam stála výroba artefaktů opravdu hodně, shánění ingrediencí (nebo peněz na jejich koupení) zabralo dost času, přesto byla výroba výhodnější než chození na bossy a čekání, zda z nich vypadne to, co potřebuju. Nevýhodou bylo, že člověk 75% času rýžoval suroviny a nebo měl puštěného robota, takže vlastně nehrál. Výhodou bylo, že k těm dobrým věcem se dostal jen hráč, který tomu ten čas věnoval.
Pekny clanek, ktery popisuje zajimavy fenomen (ja treba zadne zlato ve wow nekupuju, neplatim za hru pro to, aby ji za mne hral nekdo jiny), ale dost lidi si tam chce honit ego a byl rychle super silni.
Ale jedno jsem v clanku nepochopil:
"Přes zastaralost herního konceptu celého WoW.."
Co je jako na tom konceptu zastarale? Uz nekdo vymyslel neco lepsiho? To ze je to stare 4 roky neznamena ze to je zastarale, kdyz zatim neni nic lepsiho. Auta maji 4 kola uz 100 let a neni to zastaraly koncept.
Takový hajzlové ničej hru ostatním. Je to stejný problém jako předbíhání ve frontě, jeden idiot který získá výhodu pro sebe uškodí všem ostatním lidem.
Českým zmetkům kteří rejžují na prodávaní goldu bych rád rozbil držku, a čínské otrocké kretény jedním updatem smáznul z WoW.
zastaraly koncept to je, soubojovy system proste neni nijak akcni a vim to z vlastni cca trilete zkusenosti
mimochodem jsem si prodejem goldu prisel na relativne zajimave penize a to jsem ve hre nemusel travit deset hodin denne, znam i cloveka, ktery to ma jako brigadu - logne na hodku denne do warcrafta a mesicne mu to klidne i 15 tisic hodi, ono se to treba nezda, ale i u nas tento byznys klici:-)
jak se to vezme, ta veta je psana z pohledu HC hrace.
obecne jdou nove generace online her dale v simulaci fyziky sveta, maji pokrocilejsi soubojovy system (i kdyz, zrovna toto je v pripade WoW hodne diskutabilni), vice RPG prvku a lepsi grafiku.
pokusu o pokrocilejsi koncept tu jiz par bylo, ale z ruznych duvodu skoncily pomerne tragicky (Tabula rasa, Age of Conan, EVE online), nebo jsou zatim nezname, protoze budou stejne cilit mimo masu (Chronicles of Spellborn, Darkfall).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).