S Moneta bankou mam jistou nemilou zkusenost, po ktere jsem zrusil veskere sluzby u nich a presel jinam. Totiz, pri pokusu o zavolani na blokacni linku (po kradezi platebnich karet) mi plechova huba vysvetlila, ze linka je v provozu pouze v pracovni dobu od xx do yy a zavesila. Tuhle banku uz nikdy vic!
"přes různé nástroje děláme kvalitu kódu"
Zrovna dneska jsme jí udělali dva metry. Řekli jsme, že proměnná ve for cyklu se nesmí jmenovat i.
"Také jsme vybrali nový systém zálohování. Starý systém měl devět racků a nový se vejde do jednoho."
To znám. Zní to podezřele jako "budeme mít všechna data v jedné serverovně" a "budeme mít jen zálohu dat ze včera".
Tak nejak nevim, zda je ten rozhovor reklamou vuci vlastnim pracovnikum postizenym soudobym modernim silenstvim "vsichni vsechno ted budeme delat vyhradne agilne", nebo zda tomu nekdo veri, nebo zda to skutecne funguje (ve vybranych pripadech agilni vyvoj skutecne vyborne funguje, sam jsem si to vyzkousel, ale vyzaduje to splnit urcite predpoklady). Ono nikomu neni podezrele, ze uplne vsechny firmy jako naschval najednou prechazeji bezhlave na "agilitu"? At mi nikdo nerika, ze to neni divna moda a ne skutecna potreba tech firem. A mozna docela nebezpecna moda.
Docela by mne podrobneji zajimalo, jak dociluji eliminace prostoju. Co jsem kde zatim v ramci "nucene agility" videl, tak je to prave naopak, naalokuji do agilnich tymu na fulltime specialisty, kteri se tydny mohou jen stourat v nose a nic vic.
To je bohužel vcelku "obvyklá" věc, občas se mi v zahraničí (naposledy Španělsko, kolega totéž v Rusku) stane, že musím obejít víc bankomatů, než narazím na nějaký, který mi nebude poplatek účtovat (mám zlatou kartu, výběry po celém světě zdarma, ale banka/provozovatel bankomatu může vybírat svoje poplatky). Další oblíbená "taškařice" je DCC. Holt je potřeba dávat pozor, zahraniční turisty se snažit oškubat všude ve světě.
Prehledne a spolehlive internetove bankovnictvi chapu jako nezbytny standard, ale predelat kvuli tomu banku na eshop s bankovkami povazuji za omyl. Proto me Moneta neoslovi, i kdyby byla cela v mracich, mela novy ultraresponsivni design kazdych 14 dni a nabizela nove bankovni derivaty co jeden sprintersky cyklus. Bankovni prumysl generuje takove zisky "z niceho", ze by nemel rezignovat na fyzickou IT bezpecnost, zejmena pri bezpecnostnich vadach ruznych komponent od procesoru, pres disky, az po aktivni sitove prvky.
Ano, to sice pravda, ale poplatek 195 Kč je svou výší výjimečný. To není poplatek, to je scam, který se pomalu vyrovná praktikám směnáren v centru Prahy.
Podle zjištění BEUC je také naše země jedna ze tří v EU, která pomocí DCC oškubává cizince nejvíc. V tomhle ohledu jsme stále divoký východ.
Pěkné poledne, velmi nás popisovaná situace mrzí a rádi bychom vše napravili. Blokační linka funguje nonstop, a proto bychom chtěli celou situaci důkladně prověřit. Můžete se s námi, prosím, spojit a zanechat nám na sebe své telefonní číslo? Můžete nám napsat na náš on-line chat https://www.moneta.cz/chat-online (v pracovní dny od 8-18h) nebo na náš e-mail info@moneta.cz (případně také soukromou zprávu na naši FB stránku). Rovněž můžete kontaktovat přímo náš zákaznický servis na čísle 224 443 636 (nonstop každý den).
Budeme rádi, když nám pomůžete celou situaci prověřit, aby se již neopakovala.
Moc děkujeme.
tak takovou blbost jsem ještě neslyšel. zřejmě vubec nemate tušeni, kolik HW, DB, Aplikací a systémů taková banka spravuje. pan Klain se v rozhovoru zmínil jen o 1200 serverech. mohu vám garantovat, že ti ITáci v moneta bank, nestihaji delat vše co mají. patch mgmt, řízení přístupů, hardening, atd......
Možná by mi pan Klein mohl vysvětlit, proč po mě chce jejich bankomat 195 Kč za výběr.
Že bych byl podezřelý z toho, že nejsem našinec a zasloužím si oholit? Jen proto, že moje karta nebyla vydána v ČR?
Mr Jirsak, tusite vy vubec neco o cemkoli k cemu se vyjadrujete? Nebot v korporatnim prostredi nikoho nezajima zda vysledkem nejake akce bude uspora, v tomto pripade se proste presunou vydaje z policka investice/mzdy do policka sluzby, na schuzi reditelsva se prislusni pochlubi tim jak usetrili, ale uz se nebudou chlubiti tim, ze ony sluzby per rok budou stat nekolikanasobek. Oni totiz po nich ti ITci chteli kadych nekolik let miliony na novy HW, takze ted nebudou sice platit pristi/prespristi rok 100M za novy HW na pristich 5 let, ale budou platit kazdy mesic 5M za sluzby. Zhruba v techto intencich se totiz ceny skutecne pohybuji.
A je to tak z naprosto prosteho duvodu, ten kdo onen cloud provozuje kupuje stejny HW za stejne penize, plati stejne lidi kteri se o provoz staraji a bonusem na tom jeste chce vydelat.
Tudiz mluvit o uspore v pripade jakyhkoli cloudovych sluzeb mohou leda lide, kteri tomu nerozumi, nebo zastupci provozovatelu, kteri sproste lzou. Ekonomicky efektivni muze byt pouze a vyhradne kratkodobe vyuziti - tzn okamzita potreba nejakeho vykonu na radove mesice.
prvnich 24 hodin za problemy ruci banka :),
ja mam naopak s Monetou velmi dobre zkusenosti co se tyce hypoteky. Od prvniho telefonatu za tri tydny podepsano, narozdil od FIO, kde mi byli schopni nekolik mesicu rikat, ze je to v reseni na centrale a ze mam vsechny dokumenty v poradku a dokonce jsem vyhodil 5000 kc za oceneni nemovitosti pro FIO, ktere v Monete teda vyuzili, ale udelali by si ho i sami.
K clanku, jestli vam to takto funguje, tak klobouk dolu. Delat zmeny v radu mesicu v bance musi byt na spoustu lidi pekny fofr :).
Pan Klein popisuje neco jinyho jako situaci v Monete. Mozna by bylo lepsi rikat snazime se v Monete... Agolni vyvoj neni o tom, ze lidem, kteri nedelaji dobrou praci zmenim roli na scrum mastra. A sdileni neznamena, ze clivek dela na 5 projektech po 20%, to by jsem agilnim scrum vyvojem nenazyval.
Bonusem ten "lidr" zamestnava Indy, kteri pracuji za 5 dolaru na den, a presne tomu odpovida i kvalita jejich prace. Onehda jsem na to tema vedl rozhovor s clovekem z ... Oracle (mohl bych je zovati lidrem v oblasti databazi). A potrvdil, ze sice odvadeji praci pro kocku, vse 10x predelavaji ale i tak to vyjde levne.
"Je ovšem velice naivní myslet si, že vám malý tým vlastních „systémáků“ tady v Česku někde v suterénu dodá větší bezpečnost než například velké datové centrum ve Frankfurtu, které provozuje světový lídr."
tak takový nesmysl muže napsat jen ten, kdo o bezpečnosti nic neví, nebo nevěří svým lidem. Zkuste si odpovědět na pár otázek , typu
- co se vyplatí hackerovi více? zaměřit se na poskytovatele cloudu, kde prolomením získá přístup k datům mnoha firem, v tomto případě bank, nebo prolamovat ochranu samostatně u každé banky zvlášť?
- co je jednodušíí chránit? vlastní datové centrum ke kteremu je přístup zevnitř infrastruktury nebo data v cloudu ke kterým je přístup odkudkoliv z internetu?
- atd.
vše má svá pro a proti. na závěr snad jedna otázka pro pana dotazovaného. zcela hypotetická. kdybyste je měl, uložil byste své "citlivé" fotografie někam na cloud, nebo byste si je raději držel na svém lokálním mediu, řádně zabezpečené a ideálně ofline někde mimo dosah internetu? vždyt pronajem 1GB na cloudu vas přijde levněji než si na to koupit vlastní HD či flash disk. nechováte se k firemním datům s menší odpovědností za bezpečnost než ke svým vlastním datům.
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.