Stále jsou to jen pohyby nahoru dolů, ze kterých dokáže věštit leda tak madam Kludská. Ve 13.týdnu měla Nova dokonce ještě nižší sledovanost než v tom týdnu minulém, aby hned následující týden stoupla o 1.3%, pak zase 1.1% ubrala a následující opět 1.5% přidala. Od začátku roku se pohybuje mezi 37.91-39.93%, přičemž průměr je 38.85%. Usuzovat z toho, že něco hýbe je krapet naivní.
U Primy Cool bych s trendem sledovaností počkal až na květen, kdy budou známy výsledky zvlášť, tak jako je tomu teď u Nova Cinema. Z jednoho čísla pro "všechny ostatní" se nedá určit, kolik z toho které televizi patří - zatím se zdá, že Prima Cool se sledovaností ostatních televizí zamávala stejným způsobem, jako Barrandov v lednu - tedy vůbec nijak. Navíc u Primy Cool, právě proto, že přišla s programem cíleným na určitou diváckou skupinu nepůjde ani tak o to, jaký bude její share ve všeobjímající skupině 15+, ale jaký podíl získá právě v té její cílové skupině. Ovšem podle toho, jak vystupují PR manageri ze všech televizí, tak ať už ty čísla budou jakákoliv, zcela jistě to bude úspěch. :-)
Nové projekty ala Barrandov by mohly s něčím zamávat, kdyby přišly s něčím opravdu novým, ale když z toho vyleze nakonec úplně to samé, co už tady Nova s Primou nabízejí několik let, tak nakonec divák zůstane tím Novákem, protože vlastně ani nemá důvod přepínat.
Sledované budou asi i české pátky s filmy, které většinou už řadu let žádná televize nedala, od věci není ani Politická střelnice (novinka to sice není, ale nová je odvaha dělat si z politiků legraci, která z Novy a Primy nějak vyčpěly). Na PC je zase dobrý třeba Brainiac. Nic náročného, ale mezi reklamou po zprávách to určitě leckoho pobaví. Všechno se ale lépe uvidí teprve až se začne měřit (a zveřejňovat) sledovanost TV Barrandov i Prima Cool.
Jen dodám, že tehdy 18.9.2000 začala v ČR digitální revoluce a až tehdy mělo smysl, jít si zakoupit digitální set-top-box, do té doby v poho stačil analogový satelitní příjímač, který ostatně, na německá FTA, stačí do dneška. To byla tehdy, pro mnoho lidí, televizní revoluce, to, co se děje dnes na zemi, to už je jen, nevýslovná taškařice.
Sice se jim přezdívá ,,cigi" a říká ,,satelit pro socky",
ale za vším, co jde kolem televize, hledaj Holanďany.
Výtah z článku:
,,Digitálna satelitná televízia pod názvom DIGI TV v regióne strednej Európy. V roku 2004 holandský akcionár vstupuje masívnym kapitálom do rumunskej spoločnosti s činnosťou v oblasti satelitnej techniky. Využijúc plne implementované právne prostredie budúcej krajiny EÚ, v krátkom časovom priestore si tu vytvorí technickú základňu pre poskytovanie satelitnej služby platenej televízie. 21. 12. 2004 v Rumunsku DIGI TV oficiálne odštartuje a svojou cenovou politikou si v krátkom čase získava vedúcu pozíciu na trhu. V priebehu 36 mesiacov má v Rumunsku takmer milión abonentov. Už vo februári 2006 vstupuje na trh EÚ prostredníctvom Maďarska, kde napriek nekalým praktikám konkurencie za 12 mesiacov získava takmer 300 000 abonentov. Jeho expanzia pokračuje ďalej na Slovensko 8. 5. 2006, kde v priebehu 10 mesiacov, vzhľadom k počtu obyvateľov dosahuje nový rekord na trhu v prekročení počtu abonentov 200 000. Služba následne postupuje do Českej republiky, Srbska a Chorvátska."
Budou stejné, protože Analog již nikdo dávno nesleduje. A ten zbytek přešel již ted' díky kampani a spotům v rádiu a TV ;-) Ted' opravdu vysílají pro nikoho.
Jenže to se nestalo dnes, ale před 8 lety ! Cituji:
,,18. září 2000 - startuje satelitní služba UPC Direct v České republice. Česká republika tak následuje Slovensko a Maďarsko, kde ke spuštění došlo o dva týdny dříve a Polsko, kde tato služba existuje již dva roky. Základní programová nabídka se jmenuje Rodina a obsahuje při startu této služby následující televizní programy: Animal Planet, Discovery Channel, National Geographic Channel, Spectrum, Jetix, Cartoon Network, Hallmark, MTV Extra, MTV Base, Eurosport, Romantica, MTV2, VH1, VH1 Classic, Reality TV a Travel TV. Za příplatek lze získat prémiové kanály HBO, Sport 1 a Private Gold."
Od té doby se staly už jen dvě věci o kterých má smysl hovořit.
Vznik SKY LINKu, který dnes přináší 18 stanic zcela ZDARMA !
A příchod Digi TV, kteří srazili cenu na lidovku tj. 260Kč měsíčně za cca 30 český hovořících nebo titulkovaných TV.
Pak už se nestalo nic. Možná za takový další zajímavý zlom bude možné považovat orientaci Sky Linku na HDTV, ale to prokáže až čas.
Naše NOVA je prostě k nezaplacení :-) Škoda jen, že to není její zásluhou, ale nás - diváků. Čekal jsem, že nové projekty ála Barrandov se sledovaností Novy trochu zamávají, ale nic se neděje. Nova stále vládne :-(
Přijít s něčím opravdu revolučním ani nejde.
Na Barrandově ale mají pár pořadů co jinde neuvidíte, třeba středeční SUĎTE JE je v Česku naprostá novinka a třeba v Německu nebo Slovensku je podobný pořad vysoce sledovaný. Nebo úterní KNORTIME jinde nenajdete a také nepatří k těm nejsledovanějším. Barrandov neprorazil ani s evropskou tvorbou, takže když to shrneme, český divák je především tradiční a hledá to co zná, nerad experimentuje a nevyhledává novoty. Proto nové kanály budou diváky získávat pomalu, ale postupně jejich podíl bude stále po desetinkách % růst.
Konečně i Primácký Cool nasadil program naprosto odlišný od ostatních stanic a se sledovaností v kolonce ostatních TV to hnulo leda tak o pár desetinek % do mínusu ;-)
Problém dnešní doby je ten, že těch programů máme už moc!!!! Schválně bych na pár dní nechal zapnuté jen ty čtyři, jako to bylo v analogu. To by si lidi pak vážili toho výběru programů panečku. Jsme holt už drobet "přežraný"!
Nebojte, už se to začíná hýbat. Za minulý týden Nova zanamenala přes den výrazný pokles sledovanosti o 1,6% na 38% a v prime time pokles dokonce o 2,3% na 41,7%. Na MS v hokeji se to přitom nedá svádět, protože sledovanost ČT1 vzrostla o 0,7% (prime time +1,4%) a Prima přes den vzrostla o 0,7% (prime time +0,9%). Samozřejmě vzrostla i ČT2 v obou kategoriích o víc jak 1%.