Hlavní navigace

Vlastník televize Nova chce v Česku vlastní YouTube

11. 9. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Další český pokus o obdobu YouTube? Možná ano. Dnešní Hospodářské noviny píší o smělých plánech společnosti CME, která je vlastníkem televize Nova. Chceme být českým YouTube a budeme na tom tvrdě pracovat, řekl Hospodářským novinám Michael Garinuvedl, generální ředitel CME Ať už je to zábava, nebo informace, je to náš byznys. Videa můžete sdílet a hodnotit na webu. My si pak třeba můžeme vybrat ty nejpopulárnější a třeba je odvysílat v televizi, aby je mohl vidět každý, uvedl dále.

Další český pokus o obdobu YouTube? Možná ano. Dnešní Hospodářské noviny píší o smělých plánech společnosti CME, která je vlastníkem televize Nova. Chceme být českým YouTube a budeme na tom tvrdě pracovat, řekl Hospodářským novinám Michael Garinuvedl, generální ředitel CME Ať už je to zábava, nebo informace, je to náš byznys. Videa můžete sdílet a hodnotit na webu. My si pak třeba můžeme vybrat ty nejpopulárnější a třeba je odvysílat v televizi, aby je mohl vidět každý, uvedl dále.

MMF24

Pokud vám to zní povědomě, tak nejde o déjà vu. S podobnými slovy Nova před hezkou řádkou měsíců spouštěla komunitní server Klub.cz, který se však dočkal minimálního zájmu ze strany uživatelů i vinou téměř nulové marketingové podpory a nepříliš pohostinného rozhraní. Nebyl ani nijak významněji propojen s tn.cz, kde se objevila nová služba pro vkládání diváckých zpráv.

CME by se muselo hodně snažit, aby zamýšlená služba, jejíž přesná podoba je zatím velmi mlhavá, byla úspěšnou. Na českém trhu je už Stream.cz podporovaný suverénní tuzemskou portálovou jedničkou Seznam.cz a české verze YouTube bychom se mohli dočkat snad do konce roku. Pak jsou tu méně známé komunitní videoservery jako je vedle N-Joy nebo třeba i O'chutney provozovaný Telefónikou O2.

Autor článku

Autor je nezávislý novinář a publicista věnující se informatice, elektronice a telekomunikacím. V těchto oborech i podniká. Se serverem Lupa.cz spolupracuje již řadu let jako externí redaktor.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).