Hlavní navigace

Názory k článku Vltava.cz – konec jednoho snu?

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 26. 5. 2009 9:47

    anonymní 88.103.22.---
    Na Vltava jsem kupoval často a objednávky byly v tisících, protože přečtu snad i toaletní papír. Kupoval jsem (nebo snažil se kupovat) hlavně originály v cizích jazycích místo překladů pochybné kvality. Na cybexu jsem kupoval také poměrně často. Tak tedy: vltava zpočátku s malým sortimentem byla celkem OK, i přes dodací dobu několika týdnů (tenkrát nic mimořádného). Po rozšíření sortimentu o zahraniční literaturu to byl ale začátek konce. Nechali si zaplatit předem (nenávidím praštěné poštovní dobírky) a peníze si nechali celou dodací dobu (i když perfektně věděli, že zboží nemají a mít nebudou). Po konci dodací doby napsali jakýsi blábol, že je to naprosto nestandardní situace (standardně v každé objednávce) bla bla bla a že se budou pokoušet zboží zajistit z náhradních zdrojů. To trvalo dalších několik týdnů, pak napsali další blábol, že zboží se jim naprosto mimořádně nepodařilo sehnat a jestli budu čekat dál, nebo jestli chci vrátit peníze. Takže několik týdnů nebo měsíců si drželi peníze na účtu, i když jistě věděli, že zboží nebudou schopni dodat (protože se tak stávalo prakticky v každé objednávce, mimořádná nebo nestandardní situace to jistě nebyla). Dokonce jsem jim v tomto směru psal - když už nedokážou zboží sehnat, tak ať ho stahnou z katalogu. A když už tam nějakým nedopatřením zůstane, tak ať okamžitě s omluvou vrátí peníze a nepřilévají olej do ohně blábolením o mimořádné situaci. Beze změny - další objednávka totéž. Tak jsem přestal platit předem a chtěl jsem napřed potvrzení schopnosti dodat knihy, než zaplatím. A to už jim nějak nevonělo. Naštěstí se v té době začala prodávat cizojazyčná literatura v mnoha kamenných obchodech a byl tu vynikající Megabooks (který byl knihy schopen dovézt, po dotazu seriozně zjistil situaci a knihu slíbil nebo rovnou řekl, že nebude a nečachroval stylem vltava a mimořádné situace). Nedodané vánoční dárky jsem si prožil také, ale to už byla jednom třešnička na dortu. S vltavou jsem již před lety skončil. Cybex byla jiná věc - obchodoval jsem s nimi ještě před spojením a u nich jsem tyto problémy neměl. Měl jsem rád i jejich slevové kupony za objednávky. Ale časem se na internetu objevily obchody s lepšími cenami a schopné dodávat prakticky okamžitě (cybex měl dost dlouhé dodací doby). Navíc pražské obchody začaly nabízet kurýrní přepravu s dodáním týž den. Takže cybex dostal rovněž vale, i když v tomto případě tam nebyly žádné negativní emoce. V této skupině jsem ještě přišel do kontaktu s drogerií (malý sortiment, dlouhé dodání) a jakýmsi zverexem (katastrofa, neuměli balit, dost toho přišlo rozbitého, nepružní, neschopní zareagovat na poptávku, dlouhé dodací doby). Možná, že je dobře, že tyhle obchody odchází. I když - jednalo se o jedny z prvních alespoň nějak fungujících obchodů v době, kdy většina tzv. internetových obchodů byla podvodníci s několika sty položkami v katalogu ve skutečnosti prodávající dvě mizerné věci a s jedinou distribucí a platbou pošta na dobírku. Takže možná čest jejich památce.
  • 26. 5. 2009 10:04

    a8n (neregistrovaný) 78.108.145.---
    >specializovat až po současnou podobu nákupní galerie, jejíž většinový vlastník podal sám na sebe insolvenční řízení.

    Milestone Partners je taky v insolvenci?
  • 26. 5. 2009 18:11

    dracul (neregistrovaný) 2001:0:53aa:----:----:----:----:----
    nechapu jak tam nekdo mohl nakupovat, me to stacilo jednou (na dvd sem cekal asi dva mesice)
    stejne by mohl skoncit i mall.cz, tam sem dopadl podobne, jen se jednalo o sportovni hadry
  • 26. 5. 2009 23:58

    anonymní 89.235.63.---
    No mall.cz nicméně nakonec pochopil, že musí masivně zainvestovat a vybudovat vlastní sklady s automatizovanou distribucí. Jen tak se dá spolehlivě a rychle doručovat zboží. Viz článek tady pár dní zpět.

    Poslouchal jsem pana ředitele Vltavy na Ekonomice 24 (tuším, že se o tom tam mluvilo v pondělí?) a ten říkal "naše strategie externích skladů je správná a hodláme v tom pokračovat"... no, potěš koště. Ještě nezjistil, že jede na mrtvém koni.
  • 29. 5. 2009 18:29

    Jindřich Vavruška
    Před mnoha lety (cca 3-5 let zpátky) jsem si na Vltavě objednal jakousi knihu a zaplatil předem (já blbec). Asi šest týdnů mi tvrdili, že objednali, mají potvrzenou objednávku, ale kniha ještě nedorazila od nakladatele. Tak jsem tedy nelenil, zavolal jsem do nakladatelství a bylo mi řečeno, že Vltava nemůže od nich mít žádnou potvrzenou obejdnávku, neb je na seznamu neplatičů, nemá vůči nim vypořádané závazky a že už jim prostě NIKDY a NIC neprodají.

    Když jsem pochopil, že Vltava je prolhaná parta loserů, která jenom loudí peníze, aby jimi mohla dočasně zalátat své nezaplacené dluhy, přestal jsem u nich cokoliv objednávat a totéž jsem doporučil i svým známým.

    Nechápu kde jste přišli k přirovnání "český Amazon", protože taková čučkařina se Amazonu neblíží ani z velké dálky... a vzhledem k dlouhodobému amatérismu ani nikdy neblížila.

    Nechápu, proč by Vltava.cz měla mít ještě nějakou další lhůtu na zaplacení dluhů, když už léta neplatí. Tak prostě prodejte co se prodat dá a jedeme dál! Takových firem tu je víc, některé z nich fungují standardně (aniž by podváděly zákazníky nebo obchodní partnery), takže Vltava určitě nikomu nebude chybět.

    JV