Autor by se měl vrátit na zem - je nad slunce jasnější, že stran J&T to byl krok z nouze, furt do toho jenom cpali peníze, protože ty "unikátní masivní kampaně" nemohli z marže nikdy pokrýt. A teď jim už došla trpělivost a zbavili se toho - pod heslem "bereme jakoukoli nabídku".
CPress nezaplatil více jak 3 mil. SKK a dovolil bych si tipnout, že to byly 2 mil. SKK.
Zaujimalo by ma preco autor v clanku, ktory je pisany po slovensky cituje slovensky hovoriaceho manazera v cestine. Ved ten citat bol zverejneny aj v slovenskych mediach a po slovensky.
Nuz co sa tyka kampani, tie boli bezpochyby kreativne, aj sa mi pacili ;-), ale tie naklady na ne pri obratoch Dunaju boli astronomicke a myslim ze nemali najmensiu sancu na navratnost.
Apropo, nemal by nadpis zniet skor Dunaj sa vlieva do Vltavy?
V clanku som pouzil citaciu v ceskom jazyku pretoze tlacova sprava bola dostupna aj v cestine, nakoniec novy majitel Dunaja je z Ceska a toto je cesky server ktory citaju v prvom rade ludia z Ceska takze som im chcel ulahcit citanie.
Myslite ze ta reklama nebola efektivna? No ked ste si ju vsimli myslim ze tym uz splnila polovicu svojho ucelu, a ak si na Dunaji kvoli nej niekto kupil aj knihu (napriklad aj vasu :) ) tak to uz ludia z reklamky mohli byt radi.
J&T ide vacsinou iba do takeho biznisu, v ktorom dokaze zarobit. Zamestnava dost ludi ktori dokazu posudit co sa im oplati a co nie.
Dunaj.sk mal 50.000 zakaznikov. Ak si aspon polovica z nich kupi za rok knihu v hodnote 200 Sk tak uz je obrat 5 000 000 Sk. Ale uz pred par rokmi majitel obchodu vyhlasil ze mesacny obrat neklesa pod 1 000 000 Sk. A v obdobi Vianoc je to este viac.
Pokavad ma Dunaj rocni obrat 5 000 000 Sk a zbyde mu rekneme 700.000 Sk hruba marze (14% je jeste slusne), tak si spoctete ty rocni naklady na lidi, Oracle, masivni reklamni kampane apod.
Nemyslim, ze bych Vas mel presvedcovat jak funguje business - rozhodne to neni tak, ze urcita firma je vzdy "winner" - i kdyz z pohledu J&T je vitezstvim uz jenom to, ze "to nekdo vubec koupil", takze mu to nezustalo na krku...jestli je to 500 tis nebo 2 mil. je uz uplne jedno, protoze v tom utopil minimalne 20...
Promiňte ale z toho co píšete tady v tomto fóru mi to připadá, že jste tak trošku mimo. Kampaň je efektinví pouze v tom případě, že peníze, které přinese jsou podstatně větší než ty, které se sebou vezme (samozřejmě, jsou tu i kampaně na budouvání značky atd. ale toto je myslím trochu jiný případ). To že si ji někdo všimnul ještě nic neznamená, to že si kvůli ní koupil někdo knihu taky ještě nic neznamená, takových lidí musí být opravdu hodně aby se kampaň vyplatila. Dělat masivní kampaň na internetový obchod a k tomu ještě na Slovnesku (neberte si to osobně) je podle mě trochu zcestné.
Suhlasim ze reklama by mala priniest viac penazi ako sa do nej vlozi. Aj David Ogilvy v svojej knihe pise toto: "Chcem, aby vam moj text pripadal natolko zaujimavy, ze si pojdete vyrobok kupit".
Myslim si, ze ak si niekto aj po par mesiacoch kampan pamata, tak mala nejaky efekt. To sluzi na budovanie znacky ako aj sam spominate. A mozno prave toto budovanie znacky umoznilo teraz Dunaj predat za vyssiu cenu. Pretoze Computer Press nekupil iba hrbu pocitacov a nejake sklady ale aj znacku.
Avsak nevieme ake boli naklady na tu kampan a tak je tazke ju tu hodnotit z tohto hladiska.
Ta reklamna kampan ale nebola hlavnou temou clanku.
Dunaj sice muze mit 50.000 zakazniku, ale kolik z nich je aktivnich? 2000? 3000? Uvaha s prostym vynasobenim zakazniku nejakym obratem (ktery by zase byl nizky) je naivni.
Neviem preco xy do toho vtahujete "narodnostne citenie".
Nesuhlasim s tym, ze kampan znizila cenu. Kampan rozhodne nejaky ucinok mala, takze cenu zvysila, na druhej strane pravdepodobne prehlbila stratu majitela.
P. Serdula Dunaj hodnoti pozitivne. Je to aj moj nazor - je to fungujuca sluzba, vdakabohu za nu, na Slovensku ich zatial z objektivnych pricin nie je vela. Verim ze pod vlastnictvom CP sa sluzby este skvalitnia a s rastom internetovej populacie a pade colnych barier to nemusi byt az taka zla investicia. Uz len samotna databaza zakaznikov, ktori casom budu nakupovat urcite aj drahsie polozky ma velku cenu.
Jak muze nekdo pojmenovat svuj web Dunaj nebo Vltava a nezavisle na sobe tam nabizet knihy? To jsou vsichni takovi vlastenci? Nebo nekdo od nekoho opisoval? Mozna v clanku padlo, kdy dane weby vznikly a ja jsem to prehlid. Z toho duvodu jsem si uz dlouho myslel, ze Dunaj je uz dlouho CPressu a on ho maz az ted. Jakou to ma logiku? Ja jako obycejny user napisu knihy.cz, pokud shanim literaturu, ale Vltava? samozrejme, cpress si to dokazal zpropagovat, to mu neberu, ale zajimal by me ten prvopocatecni impuls (nebo zkrat?:), proc tomu nekdo da takovy jmeno. Byl to kalkul?
No, to je legrace. Kdyby kampan mela prines "pouze" vice penez nez se do ni vlozi, bylo by hodne malo. Hovorime o obratu, pokud se marze Dunaje bude pohybovat nekde na hranici 11-12%, znamena to, ze prave tolik dostane z rozdilu nakladu na kampan a zvyseni obratu. Kampan musi prinest behem roku vyrazne vyssi obrat - viz Gates 1:8, nyni v MS realne 1:15 !!! To ale vede na problem potencialu daneho trhu - napr. pokud ty kampane staly 3 miliony, muzeme poptavku vybudit na 20 milionu Sk ???? Sohulasim s tim, ze kampan slouzila pro "zviditelneni" a zvyseni atraktivity pro budouciho kupce. Na druhou stranu pan Hlavenka je dobry obchodnik a i panove z J&T se koukaji na cisla. Neverim, ze Dunaj vydelava prilis - muj odhad je do 500.000 Sk rocne. Z toho bych odvodil cenu ... okolo 3-4 milionu Sk.