Hlavní navigace

Vodafone narychlo uvádí vlastní „neomezenou“ nabídku za 691 Kč

Marek Janouš

Společnost pod tlakem uživatelů narychlo uvádí dva nové tarify dostupné okamžitě. V květnu pak představí tarify „Red“.

Doba čtení: 2 minuty

Buďto byl Vodafone jakožto nejlidovější ze tří českých mobilních operátorů pod větším tlakem než T‑Mobile, anebo je nakonec pružnější. Již včera „nahodil“, že nabídne neomezené volání a 600 MB dat pod 700 korun, jenže sliboval, že až koncem května, a na to jeho zákazníci čekat nechtěli.

Patrně pod tlakem situace se tedy ve Vodafonu rozhodli ještě dnes vypustit dva akční tarify; tím si získali čas, který využijí na to, aby do května propočítali a sestavili nové tarify „Red“.

Nynější nabídka od Vodafonu je na e‑shopu dostupná okamžitě a na prodejnách od zítřka. V levnějším z tarifů se hovory účtují po vteřinách.


Autor: Vodafone

Tarify jsou odpovědí na včerejší krok Telefóniky.

T-Mobile své zákazníky ujišťuje, že se nemají oč obávat

T‑Mobile i v pátek odpoledne Lupě zopakoval, že novou nabídku ohlásí „v řádu dnů“. Tvrdí, že na „dalším zvýhodnění neomezených tarifů pracuje již delší dobu“ a že jej krok Telefóniky nijak nezaskočil. Nynější vlnu nových nabídek vnímá jako „evoluci“ a nikoli „revoluci“, a „nechce se s ostatními operátory pouštět do cenové války“, nicméně zákazníky na své infolince i na sociálních sítích ujišťuje, že nabídka T‑Mobilu bude „přinejmenším srovnatelná s nabídkou od konkurence“. A současnou sestavu jeho tarifů rovněž zjednoduší. Úbytek zákazníků od včerejška údajně nezaznamenali.

Telefónica prý chtěla rozpohybovat trh

Telefónica uvádí, že se po včerejším ohlášení ztrojnásobil provoz na zákaznických linkách, a výrazně se zvedla i návštěvnost webu. O aktivaci nových tarifů žádají jak zákazníci stávající, tak noví, ale Telefónica nedokázala pro Lupu ještě dnes vyčíslit, kolik lidí od včerejška požádalo například o přenesení čísla od jiného operátora.

KL2018 Tip nominace

Můžeme se dohadovat o různých příčinách a důvodech, proč do toho Telefónica „řízla“. Na přímo položenou otázku odpověděl Ctibor Jappel z tiskového oddělení: „Ke změně nás přivedla touha opět rozpohybovat český mobilní trh. Po několika čtvrtletích, kdy počty zákazníků mobilních operátorů stagnovaly, bylo třeba přijít s radikální nabídkou, která by lidi přiměla přemýšlet o tom, co jim vlastně jejich operátor nabízí odlišného než konkurence. Věříme, že i na trhu, kde je 140 SIM karet na 100 obyvatel, je nadále velmi silný růstový potenciál. Lidé jen čekali na to, až někdo z operátorů přijde s něčím absolutně novým, totální změnou nabídky.

Vydělá nyní Telefónica méně, anebo je tomu spíš tak, že lidé prostě platí zhruba tolik, kolik jsou ochotni platit, a jen nyní budou moci využít více služeb, náklady na jejichž provoz jsou stejně převážně fixní? „Na jedné straně očekáváme, že nové tarify k nám přivedou nové zákazníky, kteří nahradí snížení příjmů z mobilního volání. Na druhé straně i předpokládáme, že zákazníkům se s tarify Free uvolní ruce a začnou využívat i ty služby, ze kterých měli dříve obavy, nebo se jim bránili kvůli ceně (například mobilní data),“ řekl k tomu ještě před dnešním oznámením od Vodafonu Ctibor Jappel.

Našli jste v článku chybu?