Hlavní navigace

Vodafone narychlo uvádí vlastní „neomezenou“ nabídku za 691 Kč

12. 4. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Společnost pod tlakem uživatelů narychlo uvádí dva nové tarify dostupné okamžitě. V květnu pak představí tarify „Red“.

Buďto byl Vodafone jakožto nejlidovější ze tří českých mobilních operátorů pod větším tlakem než T‑Mobile, anebo je nakonec pružnější. Již včera „nahodil“, že nabídne neomezené volání a 600 MB dat pod 700 korun, jenže sliboval, že až koncem května, a na to jeho zákazníci čekat nechtěli.

Patrně pod tlakem situace se tedy ve Vodafonu rozhodli ještě dnes vypustit dva akční tarify; tím si získali čas, který využijí na to, aby do května propočítali a sestavili nové tarify „Red“.

Nynější nabídka od Vodafonu je na e‑shopu dostupná okamžitě a na prodejnách od zítřka. V levnějším z tarifů se hovory účtují po vteřinách.


Autor: Vodafone

Tarify jsou odpovědí na včerejší krok Telefóniky.

T-Mobile své zákazníky ujišťuje, že se nemají oč obávat

T‑Mobile i v pátek odpoledne Lupě zopakoval, že novou nabídku ohlásí „v řádu dnů“. Tvrdí, že na „dalším zvýhodnění neomezených tarifů pracuje již delší dobu“ a že jej krok Telefóniky nijak nezaskočil. Nynější vlnu nových nabídek vnímá jako „evoluci“ a nikoli „revoluci“, a „nechce se s ostatními operátory pouštět do cenové války“, nicméně zákazníky na své infolince i na sociálních sítích ujišťuje, že nabídka T‑Mobilu bude „přinejmenším srovnatelná s nabídkou od konkurence“. A současnou sestavu jeho tarifů rovněž zjednoduší. Úbytek zákazníků od včerejška údajně nezaznamenali.

Telefónica prý chtěla rozpohybovat trh

Telefónica uvádí, že se po včerejším ohlášení ztrojnásobil provoz na zákaznických linkách, a výrazně se zvedla i návštěvnost webu. O aktivaci nových tarifů žádají jak zákazníci stávající, tak noví, ale Telefónica nedokázala pro Lupu ještě dnes vyčíslit, kolik lidí od včerejška požádalo například o přenesení čísla od jiného operátora.

BRAND24

Můžeme se dohadovat o různých příčinách a důvodech, proč do toho Telefónica „řízla“. Na přímo položenou otázku odpověděl Ctibor Jappel z tiskového oddělení: „Ke změně nás přivedla touha opět rozpohybovat český mobilní trh. Po několika čtvrtletích, kdy počty zákazníků mobilních operátorů stagnovaly, bylo třeba přijít s radikální nabídkou, která by lidi přiměla přemýšlet o tom, co jim vlastně jejich operátor nabízí odlišného než konkurence. Věříme, že i na trhu, kde je 140 SIM karet na 100 obyvatel, je nadále velmi silný růstový potenciál. Lidé jen čekali na to, až někdo z operátorů přijde s něčím absolutně novým, totální změnou nabídky.

Vydělá nyní Telefónica méně, anebo je tomu spíš tak, že lidé prostě platí zhruba tolik, kolik jsou ochotni platit, a jen nyní budou moci využít více služeb, náklady na jejichž provoz jsou stejně převážně fixní? „Na jedné straně očekáváme, že nové tarify k nám přivedou nové zákazníky, kteří nahradí snížení příjmů z mobilního volání. Na druhé straně i předpokládáme, že zákazníkům se s tarify Free uvolní ruce a začnou využívat i ty služby, ze kterých měli dříve obavy, nebo se jim bránili kvůli ceně (například mobilní data),“ řekl k tomu ještě před dnešním oznámením od Vodafonu Ctibor Jappel.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).