FUP neodpovídá potřebám zákazníků nicméně si jej vynucuje technologie datové sítě operátorů. LTE v nedohlednu a 3G prostě "stahovače" neutáhne. Co s tím ?
V době, kdy se všude zavádí tablety tj. mobilní zařízení využívající k připojení nejen WiFi někde doma ale také 2G a 3G sítě (na cestách) přichází na pořad dne otázka zda-li stále platit 2 typy připojení (na doma a na cesty) nebo se již soustředit na jedno. V době služeb využívajících obousměrný přenos videa (videochat), různých streamových služeb od Youtube po třeba Topfun, v době cloudů a velkých objemů dat uložených na vzdáleném úložišti atp. se musí počítat ne se stovkami MB ale desítkami GB dat přenesenými měsíčně vzduchem - na jednoho uživatele. Dokud toto mobilní operátor neumožní, pak budou mít i ti nejběžnější uživatelé vždy ta dvě připojení a to mobilní bude jak takový doplněk na maily. Právě proto lidé nevyužívají FUP. Ne proto, že by nepotřebovali tahat a posílat ty GB dat ale jednoduše proto, že to hlavní připojení mají doma přes nějakou optiku apod. a bez FUP.
Pokud je mobilní připojení k internetu jen doplňkem na maily neměl by z toho operátor dělat něco jako HLAVNÍ připojení. Zejména různými hrátkami s cenou viz. včerejší případ. Pokud ale operátor nebude vnímat jako internetový provider bude dále žabou na prameni. Operátoři by si měli uvědomit, že doba volání a SMS potažmo čehosi co se zove MMS :-) pomalu končí. Vše je stále více o internetovém připojení a webových službách. Jak tedy změnit přístup a přitom dále vydělávat ?
Operátoři mají oproti domácím přípojkám jednu podstatnou výhodu a tou je právě ta MOBILITA. Pro ty různé (STÁLE POČETNĚJŠÍ) tablety a smartphony je prostě připojení od operátora něčím s čím se uživatel připojí na nejvíce místech. Operátoři by se v první řadě měli soustředit na LTE. Pro tuto technologii lze nastavit i mnohem reálnější limity FUP ne-li FUP úplně zrušit. Ideálním modelem, který je realizovatelný již nyní je vytvoření SERVICE tunelů v rámci FUP limitů. Příklad. Mám limit FUP 3GB. Operátor ale uzavře smlouvu s poskytovatelem služeb Dropbox a pokud platím svůj prostor na Dropboxu pak jde část zisku operátorovi, který vytvoří v FUP tunel tzn. že data přenesená mnou na a z dropboxu se do FUP nepočítají. Podobně se může operátor domluvit i s provozovateli mnoha dalších služeb. Pomůže to mě, vydělá operátor a vydělá na tom i provozovatel té služby. Operátoři by měli zavčasu začít myslet a ne si hrát na tupé businessmany, kteří jen koukají na to kde urvat korunu a zákazník je jim ukradený.
Tohle reseni sitovou neutralitu neomezuje. KAZDEJ provozovatel sluzby by mel pravo si zaplatit za objem pristupu k jeho sluzbe. Rozdil by byl, kdyby operatori sli jen za Googlem a treba FB a rekli, vy budete platit, jinak vas odpojime.
Moc peknej komentar. Pan Docekal asi netusi nic o radiovem spektru a fungovani 3G siti. Skutecnost je, ze v pripade ze neni zadna FUP tak 5% uzivatelu vygeneruje 40% provozu na siti (priklad z Anglie). Naklady na ten provoz, kdyby se ciste bez marze rozpocetly na tech 5% uzivatelu by byly daleko, daleko za castkou, kterou si pan Docekal predstavuje jako "vyssi". Techto 5% pak znacne omezuje vsechny ostatni uzivatele site.
LTE pomuze, ale nebude samospasitelna. Na sitich se sdilenymi prostredky (radiove spektrum) a pomerne velkym dosahem nelze temer bez FUP fungovat.
A ano, zejmena v LTE budou muset operatori intenzivne hledat financni model, ktery jim zajisti prijmy do budoucna, protoze tato sit jiz nabidne moznost zcela nahradit hlas. Datove site jsou na provoz drazsi nez hlasove, ale lidi si navykli, ze data by mely byt skoro zadarmo (z dob, kdy operatori postavili datove site a pak na ne nemohli nalakat zakazniky).
Model AT&T - koupite si limit a pri jeho prekroceni jedete dal plnou rychlosti, limit se vam navysi (vetsinou o temer stejny objem za temer stejne penize) je odpovedi. Vy si pak muzete neomezene tahat jak chcete, jen se musite pripravit, ze za to take muzete neomezene zaplatit....
Ohledně finančního modelu - osobně bych se ani moc nebránil modelu, kdy si koupím nějaký objem dat bez časového omezení (nebo řekněme třeba s tím, že ho vyčerpám do 24 měsíců od zakoupení - podobně jako je to třeba s kreditem u předplacenek). Dokázal bych si představit, že to bude škálované podle objemu (malé balíčky na jednotku dražší než velké) i podle rychlosti (pomalejší by byly levnější).
Každopádně bych si také troufnul tvrdit, že velmi rychle převáží datový provoz ten hlasový i ohledně financí - a nebude to (snad) tím, že extrémně zdraží data, ale že se tam prostě provoz plynule přesune. Potkalo to pevné linky, není důvod očekávat, že se to nestane i na mobilním připojení.
"Datove site jsou na provoz drazsi nez hlasove, ale lidi si navykli, ze data by mely byt skoro zadarmo (z dob, kdy operatori postavili datove site a pak na ne nemohli nalakat zakazniky)."
Kdy byly ty doby ? Je mi přes 30 a na žádnou takovou si fakt nepamatuju. Data byla vždy předražený luxus. Teď už jsou jen přadražená... :-P
Vzpomínám si namátkou na WAP :-)) Oskar - cena za 1 kbit "WAPových dat" 0,6 Kč, vs. cena za 1 kbit "ostatních" dat byla 0,06 Kč. (bez 5 % DPH :-)) Zm*di tehdá, zm*di dnes - vsjo ravno)
Temer vsechny site v internetu jsou sdilene a presto se bez FUP funguje. Proc? Protoze jsou nalezite dimenzovane (vetsinou). Ostatne FUP = pridelena kapacita site. Pokud prodam 100x 10Mbit, asi bych mel byt schopen 100x 10MBit dodat, nemyslite? Samozrejme muzu kalkulovat s tim, ze nikdy nebudou vsichni vyuzivat linku naplno a pri dostatecnem poctu zakazniku je to velmi presny vypocet.
Takze pokud vam prodam mobil s "Mbitovym" pripojenim a nejsem vam realne schopen dodat ani desitky kbit, tak sem jednoduse podvodnik.
Mimochodem, pevne doufam, ze vam osobne zavedou FUP na volani. Volani pres GSM sit neni totiz nic jineho nez datovy prenos a bez FUP to prece nejde. Takze az provolate svych predplacenych 100 minut, tak doufam, ze vam telefon uplne odpoji, a to samozrejme obousmerne = i pro prichozi hovory.
Pokud prodam 100x 10Mbit, asi bych mel byt schopen 100x 10MBit dodat, nemyslite?
ale on to operator je bez problemu schopen dodat, otazka je, jestli je to taky zakaznik ochoten zaplatit... zakaznik by ale radeji nejakou slevicku, protoze 300/mesic je straaaasne moc a nezbyva mu na cigara :)
Pokud mi chcete tvrdit, že "nadupané mobilní sítě" s perfektním pokrytím se hroutí pod náporem lidí s přístroji v rukou, tak mi takovou síť někde na světě ukažte. Taky chci vidět zemi, kde se všichni připojují pouze přes mobilní sítě. Ale hlavně by bylo dobré vidět v TÉTO zemi takovou kvalitu místních sítí, aby mohli jejich operátoři zdůvodňovat vysoké ceny vysokými náklady, jak investičními tak provozními. V této zemi naopak operátoři limitují zákazníky ve využívání těchto služeb nekvalitními sítěmi, mimo Vámi schvalovaný FUP a další. Tak je to. Alespoň v tuto chvíli.
Zrušení FUP je samozřejmě mnohem lepším řešením pro nás zákazníky. O tom žádná :) Otázkou je co na to operátor. FUP je běžné nejen u nás a dokonce tam kde bylo za hranicemi FUP dosud nezavedeno jej nyní "z určitých důvodů" zavádí.
Právě proto hledám kompromis a navrhuji tento model. Zde nejde o to, že Vás bude někdo omezovat ale naopak budou některé Vaše služby z hlediska datového objemu neomezené. Osobně bych to neviděl na financování datových tunelů na straně zákazník - operátor tj. např., že by Vám dal operátor dražší tarif protože tam budete mít x datových tunelů. Financování vidím na straně operátor - poskytovatelé služeb. U poskytovatele služeb již jednou platíte např. dropbox. Tak ať dá dropbox měsíčně jeden dolar z toho co mu platíte operátorovi, který Vám umožní neomezený tok dat. U Facebooku může jít o jiný model protože je služba zdarma. Zde prostě FB zaplatí ročně operátorovi nějakou dohodnutou sumu a uživatelé mají tunel v FUP také. Co se týče tunelů tak by nešlo ani tak o nějaké porty ale spíše o zákazníka a jeho účet na jednotlivých službách.
Berte to prosím jako návrh na opatření, které nemá omezovat ale naopak výběrově od-omezovat :)
Problem je, ze me osobne zadne z techto sluzeb vubec nezajimaji. Vice jak 50% meho provozu je VPN a RDP pro tak ujety ucel, jakym je prace :-) Zbytek jsou weby s informacemi zcela odlisnymi od fejsbuku a dalsich socialnich nesmyslu.
Chapu technologicka omezeni mobilnich siti, ovsem to co predvadeji zdejsi operatori je opravdu za hranici pouzitelnosti za cenu obvyklou v zahranici.
Problem CR je take v trvale nedostupnosti pevneho pripojeni v mnoha lokalitach (silenosti typu wifi od Franty ze stodoly nelze brat vazne), takze se to supluje mobilnim pripojenim.
Pokud Vám nabízené služby nezajímají a nepotřebujete tedy tunel v FUP pak je to v pořádku. Nikdo Vám nic nebude vnucovat. Pojedete se svým FUP nebo případně někdy v daleké budoucnosti bez FUP dá-li bůh a operátor :) Pevné připojení bude vždy pevné tj. nebude nikdy mobilní. S sebou do auta si ho nevezmete. Pevné a mobilní připojení bych tedy rozlišoval a nemluvil o suplování.
Vodafone nabízí 500MB na dva dni, cenu teď neřešme, takže dle této nabídky data o celkové velikosti 7750MB (7,75GB) za 31dní (měsíc) v plné rychlosti mu nedělá v síti žádný problém!
Tabletry a už i mobily mají rozlišení v HD , o PC ani nemluvím a pustit si na tom i to YouTube je při 720p pěkný žrout dat. Pusťte si radio a na 3G Vám to automaticky nastaví 196kbps. Počítejte si ty data na jednu cca 3 minutovou písničku. 196 x 180 = 35 280
Tohle mne pasuje do kategorie "Stahovač" ?Tak na kterou pi** dělají reklamu na Smartphone, rychlou, neomezenou, chytrou a nevím jakou ještě síť? :-(
Tak na kterou pi** dělají reklamu na Smartphone, rychlou, neomezenou, chytrou a nevím jakou ještě síť? :-(
Viz Lekce reklamštiny až do konce! :-P
Tohle prece nikdo nerika. Jenze plno lidi zadne slusne "domaci" pripojeni proste nema, protoze v jejich lokalite zadne neni. Pak se mobilni pouziva (zneuziva) jako domaci pripojeni. To je ten "specificky" cesky trh. Tezko dosahnete na mobilnim pripojeni odezvy pod 10 ms, takze pokud pouzivate treba remote desktop, je jedina pouzitelna varianta stejne kabel/optika.
To ale porad neni duvod k tomu omezovat data na 150 MB mesicne za vyssi cenu, nez dostane firemni zakaznik za 120 Kc mesicne neomezene (viz jiny prispevek).
Mam takovy nazor ze mobilni sluzby jsou u nas predrazene celkove.jakoz i vse produkty a sluzby.jsou to umele udelane ceny,jelikoz to lidi stale plati.bohuzel uz je vic lidi kteri radsi zaplati predrazene sluzby a jsou spokoleni,je jim jedno kolik zaplati.ale toto okradani je statem uznane a netrestne.bohuzel.i blby rohlik stoji 2 kc,a vyrobni cena je 20hal.cim vic lidi nosi kravatu,tim vic musime platit.
Zrovna mi běží výpovědní lhůta a přecházím k virtuálnímu operátorovi. Cena za minutu je je méně jak polovina toho, co mě stál Vodafone. V rámci sítě 60 hal, mimo síť 2,40. Internet v mobilu FUP 500MB za 208. Dlouho jsem čekal čekal a platil a platil. A služby i ceny zůstávaly stejné. A že by mě nějak jako dlouholetého zákazníka preferovali, to už vůbec ne. Jsi platící ovce, tak plať. Už čekat nemusím. Stejně tak celá má rodina.
Dříve byl Oskar free cool i in, teď je Vodafone jen frikulín. Sliby, chyby.
Neveřejně ? tedy bez smlouvy ? Neveřejná nabídka služeb.... Hmmm... zajímavé. A jak se dělá neveřejná reklama na neveřejné služby ? :) Že by na tom něco nehrálo ... ? Pročpak neveřejně ? Jsou lepší (jak nekdo tvrdí) levnější (jak se chvásta zakladatel vlákna) a neveřejní ...
Tak odpovídej chytrolíne na můj výblitek. Žeby virtuálové nebyli až tak úplně legální ve smyslu smluv mezi operátory a zákazníky ? Žeby třeba porušovali klauzuli o přeprodávání konektivity, hlasu ,sms provozu ? Tak povídej ...
Když o věci nic nevím, tam mlčím ať ze sebe nedělám hlupáka. V tom případě by možná bylo vhodné zjistit jak virtuální operátor funguje, co to neveřejná nabídka je a proč tu neveřejnou nabídku má. Google je skutečně mocný nástroj.
Když vím a přesto píšu takovýto jak říkáte "výblitek", tak k tomu není co dodat. Obrázek si udělá každý sám.
Pozdě milý Vodafone, už jen z principu si zasloužíš, aby všichni kdo chtějí a mohou, odešli....
Možná sis toho nevšiml, ale je 21. století.... pokud "rozdáváš" smartphony, co žerou stovky MB měsíčně jen "na provoz" tak se zamysli, k čemu je FUP na 100 nebo 150 MB?
Proč nemáš tarif s FUP 1, 2, 5 a 10GB například? Chápu že hloupému telefonu možná 150 MB stačí, ale smartphone je o řád výš...
Opravdu tu sít přenosová rychlost po aplikaci FUP zatěžuje? Vždycky se přece tvrdilo, že snížení přenosové rychlosti po aplikaci FUP je proto, aby síť nebyla zatížená.... ona se ta síť mezitím natolik zhoršila, nebo ti (ha ha ha) přibylo tolik nových zákazníků?
Odpověď je jednoduchá, kdepak, to se jen ráno dobře vyspali naši zmrdi, a vyplodili evidentní zmrdovinu proti zákazníkům. A za to si zasloužíš potrestat. Sbohem.
Jak zase udělat z VF cool značku? Jedině pořádnou a dlouhodobou nabídkou typu francouzského Free, která by nakonec přiměla i ty ostatní operátory podrbat se za uchem a přijít s něčím podobným. A tím dosáhnout trhu jako na západě ale i východě od nás.
Ale spíš tu mojí úvahu vidím tak: milé děti, zazvonil zvonec a pohádky je konec...
Byly doby, kdy největším průkopníkem by Paegas. Po prodeji a změně na Tmobile šla péče o zákazníka a snaha o zavádění technologických novinek do háje a nastalo nevídané odírání zákazníků. To stejné se dělo po vstupu Oskara na trh. Výborná péče o zákazníka, snaha o technologické inovace. Následoval prodej Vodafone a ten okamžitě firmu pohřbil. Ze zákazníků se stali "nesvéprávní blázni, které je třeba náležitě oškubat" a péče o zákazníka byla v háji, do háje se také odebraly investice do infrastruktury. Od prodeje mobilních operátorů zahraničním vlastníkům se z našeho regionu stalo technologické smetiště Evropy, kde se šrot a jinde muzejní služby prodávají zákazníkům za cenu zlata. To vše za tichého souhlasu úřadu, který na to "měl dohlížet" a umožnil udělat z občanů dojnou krávu.
V žádném případě nesouhlasím. U Paegasu jsem byl od prvního dne, co spustili síť a už tenkrát to byla banda amatérských dobytků. Samozřejmě mi podělali aktivaci, takže mi jejich číslo nefungovalo. Jediná infolinka, kteoru měli, byla tuším 603 603 603, co stála z pevné linky 10Kč za minutu. Provolal jsem tenkrát přes tisícovku na tu jejich infolajnu, abychom se dobrali toho, že mi podělali aktivaci a dali to do kupy (pro juniory - tenkrát to nebylo jako dnes, kdy jsou pobočky na každém rohu).
Reklamoval jsem to u nich, že kvůli jejich blbosti a chybě (a zároveň nemožnosti spojit se s nimi jinak než přes drahou infolinku), jsem provolal zbytečně tisícovku a žádal kompenzaci. Ta banda zm..ů mi odpověděla ve stylu, že je to můj problém, že z mého mobilu jsem mohl na tutéž infolinku volat zadarmo. Na argument, že jsem nemohl, když mi aktivaci podělali a číslo nefungovali, už nereagovali. Bylo toho podstatně víc, na tohle si pamatuju, protože jejich entrée bylo pro mě vskutku nezapomenutelné.
Takže nějaké vzpomínky o tom, jak byl Paegas průkopník s výbornou péčí o zákazníka jsou akorát důkazem toho, že člověk na špatné věci rychle zapomene a nostalgicky si pamatuje jen to dobré.
To, že po fázi budování sítě a značky (a prodeji zahraničnímu majiteli) se situace ještě podstatně zhoršila, je pravda.
Zcela souhlasím. Od Paegasu jsem zdrhnul jako od prvního, přesně kvůli těm problémům s infolinkou. Absolutně se tam nedalo dovolat, ke konci jsem to "řešil" tím, že jsem přes plechovou hubu namačkal spojení na operátora pro anglicky mluvící zákazníky. Jako bonus to přineslo pobavení nad úrovní jejich Czenglish :-)
http://www.youtube.com/watch?v=IFIOIyy5vuo
- Voni vždycky naslibujou hory doly a pak nedostaneš ani fenik.
- Ale když jim to lidi žerou.
- Ty vole ty lidi sou fakt blbí ale
V clanku nezaznel hlavni duvod. Vdf nestiha drzet krok ve vystavbe, musi tedy datove prenosy zariznout co mozma nejvic. Uz pred casem spadly VIP tarify (FUP 30 GB) na polovinu prave z tohoto duvodu. A co si budeme namlouvat, ono i soucasne snizeni rychlosti po prekroceni FUPu ma velmi blizko uplnemu vypnuti. Protlaci se mozna nejaky IM a to je vse. Na GPRS ani IM...
A napovida tomu i pred/vanocni betatestovani site Vodafone zakazniky v podobe dvojnasobneho FUP (oooo, dekujeme) ktery byl pak zase hned vracen na puvodni hodnotu.
Mimochodem ze stejneho duvodu pry jiny operator skrtil svoji nestandardni datovou sluzbu na rychlostech 512k, pritom vlastni technologie nemela problem s 2 Mbit.
Jen aby si se na to nezapomnělo, tak ještě větší zlodějnu zavedl VF, když změnili způsob převodu volných minut. Dřív se normálně neprovolané minuty převedly a v dalším měsíci provolaly jako první, teď se ale nejdřív provolávají ty z nového měsíce a pokud ty z předchozího hned po nich v tom měsíci neprovoláte, tak propadnou.
Je to sofistikovaný způsob jak okrást zákazníky o už zaplacené (a předražené) minuty. Bylo by zajímavé vědět, o kolik stovek milionů ročně zákazníky tímhle podlým účetním trikem okradou.
A v tom to celé je: nejen předražené služby, ale zároveň i systematické okrádání zákazníků.
mám tarif odepiš! za 10 káčé měsíčně s 40 volnejma minutama a nevěřili byste kolikrát mi volali měsíčně... tak sem jim řekl že nikdy v životě tenhle tarif nezrušim, ale že už mám další dvě simky od jiného operátora a používám především jeho služby protože vf je největší šmelař co tu máme, službu co ti maj zrušit si naúčtujou a pak dělaj že nic, když tam podruhý zavoláš tak se omlouvaj a tohle támhle a za měsíc to na účtě máš znova :D ten jejich slavne 3G internet sem viděl na telefonu v celkovym čase asi tak minutu za půl roku, ať si vylížou!!!
Mobilni net je uplna kravina. V civilizovanych koncinach je vsude plno ruznych free wifi a v necivilizovanych koncinach stejne neni pokryti, takze nema smysl platit za nic nejakym podvodnikum.
Ja mam jeste starou oskartu, za poslednich 9 let jsem prestal s infantilnim prozvanenim a pouzivanim GPRS, kterezto u modernich mobilu fungovalo uplne hloupe.
Vodafonaci mi volaji nekolikrat mesicne - kdyz jim reknu, kolik provolam tak se rozlouci:)
dokud
Já nevím, u CM7/9 to jde vypnout jedním dotykem ve status baru. Jinak, pokud to nechcete řešit takhle nebo nějakým widgetem, tak popisované lze snadno realizovat např. přes Tasker (placená aplikace, za těch pár korun ale opravdu stojí.)
Nejdřív mě lehce deptala jejich internetová samoobsluha, kde jsem si měl účet sám spravovat, ale řada věcí tam není k dispozici nebo prostě chybí nápověda (nebo odkaz na vysvětlení položky na hlavním webu VF).
Pak začaly obstrukce s vyúčtováním - prý upravte si tarif na míru podle svých potřeb... Když jsem zjistil, že už tolik nevolám, změnil jsem si tarif na levnější a pak o dva později jsem si ho změnil ještě jednou na nejlevnější. Když přišlo vyúčtování, tak jsem zjistil, že ta "úprava podle mých potřeb" proběhla ve skutečnosti tak, že mi Vodafone účtoval všechny tři tarify najednou! Pracovník na infolince to nejdřív nedokázal pochopit a pak uznal, že to je nějaké divné. Nicméně jsme se dohodli, že mi dá částečný dobropis a minuty, které jsem si nedobrovolně zaplatil mi prostě budou k dispozici. O dva měsíce později jsem zjistil, že mi zmizely jak původně nahromaděné volné minuty, tak i ty nedobrovolně zaplacené. Po dotazu na infolince mi sdělili, že volné minuty převádějí jen jeden měsíc. Takže mi milý Vodafone nejdřív vnutil minuty, které jsem byl nucen zaplatit (díky jejich účtování "všechny tarify najednou") a pak mi je smazali, protože jsem je neprovolal!
Když jsem tento postup napadl, tak jen dokola reagovali slovy: "je to v soulady s podmínkami". Vysmál jsem se jim, že neumět v 21. století spočítat poměrnou část tarifu je bohapustý amatérismus nehodný mezinárodní společnosti. Oni na to reagovali, že ostatní operátoři to také neumí, což je bohužel lež a Vodafone za to má u mě velký černý puntík a já již nejsem jejich klientem.
Zase jste se nechal napálit, no. Kdepak, žádné volné minuty ani jiné podobné kraviny, vždycky vás na tom ojebou! Neoprávněně účtované prostě odečíst z příští faktury. Cože, nejde, nelíbí? Tak to holt bude řešit ČTÚ, nashledanou.
Jinak odchod od neseriózně jednajícího operátora samozřejmě hodnotím kladně.
Jo, různí zmrdi žonglují balíčky minut, datovými balíčky, převody, nepřevody, zaokrouhlováním, účtováním, atd., a to za jediným účelem - okrádat zákazníky. ČTU jim dělá k tomu stafáž, aby to bylo oficiálně. Když přijde do obchodu, tak si taky vezmu a zaplatím rohlíků a housek kolik chci a ne kolik si představuje pekař.
Je znamo, zda-li neco podobneho zkusil Vodafone v jine zemi ? Letmym pohledem na tarify jinde je naopak rychlost po prekroceni (i tak vyrazne vyssich FUP) vyssi.
Vtipne je to napriklad v Nemecku http://shop.vodafone.de/Shop/internet/mobile-internet-flat/ kde se po prekroceni FUP rychlost snizi na 64k. To je v CR mnohdy standardni placena rychlost, pokud se nalezate v lokalite kde nejde ani EDGE (a takove jsou porad) :-)
Nestane se nic, za par tydnu to bude zapomenuto a pojede se dal s FUP 150 MB a GPRS :-) Kdo si dnes jeste pamatuje, ze v rijnu minuleho roku Vodafone zdrazil sluzbu Vodafone Passport o 100% ? A jeste drze pry "na prani zakazniku" :-)
http://www.mobilmania.cz/bleskovky/passport-data-vodafone-zdrazil-zahranicni-internet-na-dvojnasobek/sc-4-a-1317278/default.aspx
ono , dokud tu bude poptavka po techno nekvalitnich / pomalych a predrazenych sluzbach, nic s nima nehne. Vyprdte se na bezny volani , doma a kde to je mozne pouzivejte voip / skype pres vlastni rychly inet , zmensete si tarify na minimum a telefon se snazte nepouzivat . Oni pak radi prilezou s cenove radove nizsima nabidma
Museli projit stejnou cestou v Nemecku nebo Rakousku, aby dosahli soucasnych tarifu ? Byli tam nekdy v podobne situaci jako v CR (predrazene a nekvalitni sluzby u vsech operatoru, nefunkcni regulator) a pouze diky chovani zakazniku dosahli vyrazneho zlepseni ? Pochybuji, u nich nic podobneho nikdy nebylo.
Pointa je v tom, ze to nesmi dojit tak daleko jako tady. Zdejsi stav jiz nelze napravit "neviditelnou rukou trhu", ale pouze regulaci protoze frekvence jsou, jak pise dnes pan Neff na Psu "narodni bohatstvi". Dokud nebude regulator fungovat, nepomuze prakticky zadna realne proveditelna akce.
To je stejne jako s predrazenymi obchody (predevsim potraviny) v CR. Kdyby (kdyby ....) 95% lidi zaclo vse pravidelne nakupovat pouze v zahranici, tak se to mozna zlepsi. Jenze to je prakticky nerealny scenar, i kdyz dnes uz i lide z Prahy jezdi nakupovat do Drazdan. Proste to doslo uz moc daleko.
Zajděte si třeba v Rakousku do pekárny a pak tady a zjistíte, že je to v lidech. Službu tam totiž chápou jakou opravdové "sloužení" zákazníkovi. Aby se cítil příjemně a zase se vrátil.
U nás se všechno bere jen jako rychlá cesta k velkým penězům.
Nebo si snad dovedete představit, jak tamní zaměstnanec Lidlu poslechne svého šéfa a půjde do zákulisí přebalovat prošlé sýry nebo maso? Ten šéf by si to nedovolil a kdyby ano, zaměstnanec by ihned volal policii.
Je to v lidech. Bohužel.
A německá policie by na rozdíl od české konala a něco dělala.
Zatímco dnes tu máme český úřad pro kontrolu potravin, který dělal velké kulové mnoho let, takže obchodníci v potravinách poněkud zvlčeli a to ne ze dne na den. A nyní úřad nutně potřebuje dokázat, že jeho nadbytečný počet úředníků má smysl, takže chodí po obchodech a kontrolují věci, které zákazníka nezajímají. Prostě simulují činnost.
Ale když už si Češi nechávají líbit přemrštěné pravomoci exekutorů bez odpovědnosti – což by v Německu asi neprošlo. A nebo takové sviňárny jako je fikce doručení.
Proč bychom řešili tyhle prkotiny.
Takže neschopnost policie a úřadů najít ty zmetky znamená, že všichni jsou v háji díky fikci doručení.
Taky by mohli všechny občany Česka zavřít do cel ve vězení, to by bylo ještě účinnější. Nikdo by nikam neutekl, prostě by se mu předalo co je potřeba za písemnosti, byl by na jasně dané cele. Taky by to pomohlo co říkáte?
je zajimave, ze dorucit pisemnost byl problem jenom podvodnikum. dalsim 1500 firmam se kteryma jsme za ty leta byli v kontaktu se to nestavalo.
potrebovali jsme napriklad vyvazat jednoho cloveka ze zamestnaneckeho pomeru u jedne "firmy" aby mohl delat pro nas (coz bez vypovedi neslo pac mel obstrukce v ps). firma nereagovala v sidle ani na provozovne nikdo, postu neprebirali a teprve az s fikci doruceni mohl regulerne dat vypoved.
a pokud mate takovy strach ze neco propasnete tak si poridte ds kam se staci jednou tydne juknout a uz nic neprosvihnete a muzete byt mimo bydliste klidne cely rok.
Takovych pripadu je uz nekolik desitek, staci hledat. Prakticky vzdy jde o pripad, ze jsou doticni dlouhodobe v zahranici pripadne se vyskytuji na jine (statu ohlasene) adrese a pro sychr si zridili DS. Presto jim chodi korespondence od soudu napr. na adresu trvaleho pobytu ...
Jiste, muzete se nasledne s nejistym vysledkem soudit ...
Pokud si tu adresu kde se vyskytují dali jako trvalý pobyt, tak jim bude korespondence chodit tam, v tom přece žádný problém není, ne? Jediný problém současného systému vidím v tom, že si trvalý pobyt nelze nahlásit úplně kamkoli, to by se mělo zlepšit, to je pravda. Jinak mi ale ten systém přijde jako ideální kompromis mezi náročností pro občana a efektivitou proti lidem, co by se chtěli doručení vyhýbat.
Ne s nejistým výsledkem ale s jistým výsledkem, pokud má osoba DS, tak doručení jinam prostě není platné.
Myslíte, že se Německo od Františka Josefa nikam neposunulo?
Ono se taky i v Německu třeba před pár stoletími třeba mučilo při výslechu, zřejmě podle stejného uvažování dnes mučí Němci své podezřelé opět. Lijou jim do ran rozpálený olej, natahují je na skřipec a tak.
Děkuji za nový pohled na logiku.
Nový pohled na logiku tady předvádíte vy, když do toho motáte mučení.
Fikce doručení má prostě v téhle části světa tradici. A v principu na ní není nic špatného.
Různé druhy fikcí platí všude po světě - i když se třeba přímo fikce nenazývají - např. fikce smrti nezvěstného po nějaké době
Ďábel naší současné implementace fikce doručení je v detailech.
Rozumím, přávě mi byla předvedena fikce logiky.
Když jste dostatečně sebevědomý jako flasi a další, logiku lze předstírat.
Nicméně ani s fikcí smrti to nefunguje tak, že pokud co člověk objeví po x letech někde – že podle fikce smrti měl být mrtvý a také prostě dál bude mrtvý bez dovolání se a možnosti vrátit ho úředně mezi živé.
Fikce doručení v podání českého zákona není nic, co by soudný člověk obhajoval.
Míň kecat a víc hledat. Podle tohohle článku minimálně v roce 2006 v Německu fikce doručení existovala: http://ec.europa.eu/civiljustice/serv_doc/serv_doc_ger_cs.htm
A jinak tady se popisuje stav před fikcí doručení - doručování drahé, pomalé a nepříliš úspěšné: http://www.novinky.cz/domaci/120988-vyhybat-se-prevzeti-soudnich-obsilek-bude-tezsi.html
Ne, v Německu a Rakousku dosáhli díky chování zákazníků toho, že se do podobné situace nikdy nedostali.
Koneckonců, stačí se podívat do Francie a odpovědět si na otázku, zda je bylo nedávné zlepšení podmínek dosaženo působením regulátora, nebo chováním lidí. A hned je jasno.
Přesně tak. A protože tím národním bohatstvím je mrháno... tak žádné nové udělování frekvencí! Naopak bych stávajícím operátorům sebral licence na všechny lokality kde dané frekvence nejsou využity a možná jim klidně omezil (za trest, jako pokutu, by je museli opustit) i některé které už "obhospodařují".
Pár let si počkáme až korupce bude menší a pak s novým dozorem rozdělíme frekvence jiným zájemcům. Lépe si pár let počkat, než zabetonovat současný stav natrvalo.
Uvedený způsob mi příjde lepší, než aby se muselo znovu znárodňovat. To bych byl totiž proti. Nic ale nemám proti tomu, aby při zneužití přírodního bohatství a zdrojů, k bezdůvodnému obohacování na lidech kteří v dané lokalitě (Česko v tomto případě) žijí, byla udělena sankce v podobě odebrání licence. To stejné platí pro ČEZy, těžaře uhlí a plynu,...
Jen u těch bank prostě lidé musí vyjádřit svoji svobodnou vůli a hlasovat nohama a peněženkou. Zrovna teď je na to vhodná doba - trvejte na tom že vám zaměstnavatel nemá posílat peníze na účet, plaťte i jinak než z účtu, volte banky s odpovídajícími cenami za služby.
Pokud vam dam vybrat, mezi chodit se vys.at na dvur vs chodit se vys.at na dvur, tak co si vyberete? Jop, variantne nebudete s.at vubec ....
Vetsina lidi ma mobil proto, aby byli k zastizeni, PC si sebou asi tezko budou tahat, stejne jako heldat na kazdym rohu wifinu ...
A protoze vedi, ze vyber v nasem uzasne "konkurencnim" prostredi je prast jako uhod, tak proc menit operatora, kdyz ten dalsi je stejny, ne-li jeste horsi?
dneska mi volali od O2 (jsem u VF) , že mají pro mě výhodné volání. paní říkám, mě jde o net, o data, rád bych měl za stejnou cenu co platím vodafone 2x FUP (třeba aspon 1GB). hovor už po tomto mém sdělení nepokračoval. pro české operátory jsou data pandořina skřínka, nechtějí a nechtějí a nechtějí.
Nesouhlasim s argumentem operatoru o limitech 3G technologie. Pokud se tyce jeji implementace v CR, site jsou v poslednich letech podinvestovane.
Duvod je jednoduchy. Akcionari si zvykli vybirat zisky v urcite vysi (bezne ~ 10mld. zisk je na 10M trh hodne nebo malo? Spis hodne, sakra hodne v pomeru na uzivatele ve srovnani s jinymi zememi). A zadny akcionar si nepripusti, ze situace je neudrzitelna, tedy bude nastavovat stale stejne nesmyslne rozpocty. A management zatlaceny v koute bude vymyslet, jak ten dolar, euro dodat za KAZDOU cenu (aspon jeste tento kvartal, nebo rok). Zakaznik nebo kvalita site uz nikoho nezajima, vcelku logicky.
Z toho vyplyva jedine. Kde je a byl regulator? Ano, ted se to vyresi, bezpochyby nominaci jednoho mladeho a nazhaveneho novinare do rady ... o jehoz vyzralosti lze s uspechem pochybovat ... no nevidim to zrovna ruzove.
Jeste me vlastne napadlo. Jinak jsou na tom firmy. V nasem slovutnem podniku (ale chvala za to) mame rodinny tarif kde je - a to se podrzte - 120Kc za neomezena data bez FUP. Jen ma holt velky podnik vetsi vyjednavaci silu nez normalni zakaznik. Opet: co dela regulator? V tichosti na to kouka.
někdy prostě mívají nepochopitelné obchodní praktiky. Kdo ví,co mají za lubem... na ně se spolehat rozhodně už nebudu a až mi skončí smlouva na paušál, tak si zas pořídím simku na kredit, ale ne od vodafonu. Tady lidi píšou věci, že jim pak pořád volají s nějakou reklamou: http://www.tellows.cz/num/467070877 anebo http://www.tellows.cz/num/225351553
Tak jsem dnes cilene presahl limit 150M... prisla sms ze si mam dokoupit dalsi data na www.xxx.cz Cca 10 min pote, zadne pripojeni - chybova hlaska u vsech webu -> "Stranka neni dostupna". Ani stranka vodafonu. Rychlost tedy nesnizili, ale zastavili. Fajn Ceske sluzby... ;-(