Platit to začne až v září, ale oznámí to v době dovolených, kdy nikdo nic neřeší.
Jak dlouho platí lhůta, kdy je možno se vyvázat i z dlouhodobého závazku, aniž by člověk platil sankci?
Předpokládám, že jen pár týdnů od chvíle oficiálního oznámení. Takže až lidem dorazí první vysoká faktura, bude už pozdě.
Mazané a vyčůrané! U firmy, podrážející své zákazníky, bych nebyl. Naštěstí jsem utekl před nedávnem, po třináct letech. Místo tahanic s retenčním oddělením neřekli ani popel a nechali mě jít i s mými vysokými platbami. Asi i zaměstnanci chápou, že ta firma se řítí do hnoje.
Něco podobného bohužel dělá i T-Mobile. Data v telefonu nepoužívám, jen jednou za pár měsíců se podívám na nějakou webovou stránku, takže si neplatím žádný datový balíček a jsem plně srozuměn s defaultním účtováním (něco jako 0.50 Kč za 100 KB). Proto jsem byl překvapen, když mi před časem po zobrazení jedné webové stránky přišla SMS, že mi automaticky aktivovali jakýsi balíček na 24 hodin za 24 Kč. Ne že by to byla nějak enormní částka, ale za zobrazení jedné webové stránky bez obrázků mi to přišlo přeci jen trochu dost, tak jsem zkusil protestovat na infolince.
Tam mi vysvětlili, že tomu vůbec nerozumím, že bych jim měl být vlastně vděčný. Že prý si spousta lidí koupí smartphone a pak se diví, kolik mají platit, a že tohle zavedli pro naši ochranu. Námitky, že jsem svéprávný, smartphone nemám a pokud bych se rozhodl si ho pořídit, tak si k němu pochopitelně zaplatím i datový balíček, s nimi nehnuly. Nakonec se podařilo aspoň zakázat tuhle automatickou aktivaci datového balíčku (ale pochopitelně ne zpětně, co peklo schvátí, ...)
Jen jsem zvědav, kdy na mne příště vytáhnou nějaký další podraz "pro mé dobro".
Dle našeho názoru bude takový postup společnosti Vodafone v rozporu s ust. § 1817 občanského zákoníku, který ve spotřebitelských smlouvách zakazuje opt-out princip při prodeji zboží a služeb.
Naše stanovisko je zde: http://www.dtest.cz/clanek-3708/neplatte-co-jste-nechteli
Miloš Borovička
dTest
Pokud ma nekdo nejak nastavenou sluzbu, tak prevazne nezkouma, kterej idiot mu ji kde jak prenastavil. Samozrejme na to prijde, az mu dorazi faktuza za 5k ... a to je presne to, scim oni pocitaj, jinak totiz nic nebrani tomu, jednoduse umoznit dokup dalsich dat, pripadne po jejich vycerpani poslat sms. Teda krom toho, ze by se pak dalo tezko okrast zakazniky.
Přesně pro tyto a snad nekonečno mnoho dalších sviňáren, které Vodafone páchá na svých zákaznících, jsem od něj odešel. Samozřejmě, aby mi to nebylo líto, doúčtoval mi Vodafone "na rozloučenou" plnou výši zbývajících paušálů do konce zúčtovacího období (těsně před "Husákovou novelou"). Tehdy nový iPhone 4S se mi sice moc s naprosto mizernou dvou tisícovou slevou při minimálním plnění 777 Kč po dobu dvou let nevyplatil, nicméně utvrdilo mě to akorát v tom, že Vodafone už NIKDY VÍCE!
Účtuje některý český operátor tak, že po postupném zaplacení ceny vyššího tarifu se mi pro jedno období automaticky aktivuje ten vyšší tarif?
Tj. např. u Vodafone mám Internet na den za 25 Kč, jakmile bych ho chtěl během 7 dnů využít podruhé, už je výhodnější Internet za 7 dní za 49 Kč, takže bych jen doplatil ten rozdíl 24 Kč a měl bych aktivní Internet na 7 dní. No a pokud bych měl mít tarif na 7 dní aktivní 4. týden po sobě, aktivoval by se Internet na měsíc a opět bych jen dorovnal rozdíl (178-3×49) atd.
2. Nemají, díky minimálním investicím za posledních xx let sítě, kterými by ta data mohli posílat.
To jsme ale zase na zacatku u problemu se jmenem CTU.
data-TDD technologických úletů
Ta technologie sama o sobe zase tak blba nebyla (horsi byla jeji prakticka nepouzitelnost, protoze ji nakonec nikdo nepodporoval). Paskvil z ni udelal opet TMO, protoze diky poddimenzovane siti ji musel skrtit stejne jak ted skrti 3G i LTE.
Sorry, ale pani blba je.
Platit za něco co nevyuzila.
Něco podobného zkousej i na mne.Uz rok s půl mi posílají údajnou fakturu za slutby, cerveny pruh, vyhrožování exekuci.NASHRAT!
Česky Inkasni Servis (kterému pohledávky prodávají ) nemá žádnou zákonnou pravomoc komukoli vyhrotovat exekuci, je to soukromá firma.
Spolehaji prave na to, ze se vydesite a zaplatite.
Pane Novák, máte zcela pravdu a samozřejmě i VDF si tuto skutečnost uvědomuje. Proto tohoto nevědomí lidí záměrně zneužívá. U VDF dělá naše známá, Ta říká / májí nařízeno pod nemluvit o tom /, že od VDF za poslední půlrok odešlo mraky dlouhodobých klientů. Bohužel ještě se vyskytují lidé, kteří VDF neprokoukli a nebo nevěří zprávám o podrazech, které VDF na své stálé zákazníky cíleně ušil. Posledním hitem je fakturace za služby, které zákazník nevyužil. Jako např. MMS. Naše babička využívá hodně starý telefon Nokia, který nemá foťák, nepřijímá MMS a logicky ani nejdou odesílat. A najednou po 10 letech užívání přišlo vyúčtování, kde byly naúčtované MMS. Někdo namítne, že pro možnost reklamace a pro ochranu " drobného" klienta před monopolními operátory vláda zřídila Český telekomunikační úřad, který chrání práva klientů...Pokud si přečtete květnaté vyjádření tohoto institutu na jejich webovkách , říkáte si , už žádné podrazy operátorům vůči klientům neprojdou!!! Vláda sice tento úřad zřídila, ale je vám to prd platné, protože úředníci ve skutečnosti spíše hájí zájmy VDF. Pokud podáte podnět, konkrétně uvedete v čem VDF jde proti telekomunikačnímu zákonu, jejich expozitůra v Hradci Králové, která vyřizuje stížnosti z tohoto kraje, vám potvrdí, že některé části Všeobecných podmínek jsou v rozporu se zákonem, ale následní náprava vůbec žádná, protože jejich pracovník napíše, že tato skutečnost vás příliš nepoškozuje. / jméno a dopis uschován/ Následně napíšete podnět samotnému řediteli sekce pro kontrolu a ochranu spotřebitele a hádejte , co se s tímto podnětem / mimochodem se týká stovky klientů, kterým VDF ignoroval výpověď služeb, jež byla podána v souladu se zákonem /, stalo??? Přišla mi sice odpověď, že podnět předávají společnosti VDF k vyjádření, ale od té doby / jsou to neuvěřitelné tři měsíce / jsem nedostal žádné vyrozumění. Jiný pracovník ČTÚ mi odepisuje na mojí urgenci, že nikde není stanovena lhůta, do které podnět mají vyřešit. Mezi tím VDF předal údajný dluh / za užívání telefon.čísla, jež bylo vypovězeno, 7 měsíců z něho nebylo voláno a nebylo používáno po 699,-Kč měsíčně / inkasní společnosti, která brutálním nátlakem na tuto klientku / prostřednictvím výhrůžek v dopisech s černým a červeným pruhem o exekuci, známou donutila tyto peníze plus penále zaplatit. Známá se púl roku bránila, když ale viděla, jak ČTÚ nechrání klienty, ale je vlastně prodlouženou rukou VDF / a její někteří pracovníci zřejmě i na výplatní listině, prosím názor v této závorce je můj osobní / vzdala 7 měsíční boj, propadla skepci a tuto neoprávněně vymahanou pohledávku zaplatila. Známá má střední školu, není žádným hlupákem, ale zaplatila, když viděla, že v našem státě není instituce, která by jednoduché porušení zákona společností VDF vyřešila. Kdo ví, na jakých institucích si VDF vytvořila příznivé zázemí??? Přesto, že je vše jednoduché a jasné – známá Podala řádnou výpověď doporučeným dopisem v souladu se zákonem, předmětné telefon. číslo nepoužívala již 7 měsíců – od podání výpovědi- a pod hrozbou exekuce byla donucena zaplatit půlroční platby + penále a odměnu inkasní společnosti dohromady 7500,-Kč.!!! Kolika stovkách klientů se takto VDF protizákonně obohatil???100 podobných případů rovná se zisk 7.500 000,- Kč a to se již vyplatí, pojistit si ty správné lidi. Důkazy ve formě doporučených dopisů a mailů můžu kdykoli předložit. Je mi z VDF na zvracení. Záměrně jsem neudal konkrétní jména, aby tato fakta nebylo možno chápat jako trolling vůči jednotlivým osobám. Příspěvek má jen upozornit na možnost protizákonných pastí, která se skrývají ve Všeobecných podmínkách některých operátorů. VDF má Všeobecné podmínky, které byste měli znát, uvedeny na 63 stranách. Před tím ,než uzavřete smlouvu na dva roky, byste je měli zevrubně přečíst, i když se třeba netýkají služeb, které si zrovna objednáte. Protože tyto služby můžete chtít přiobjednat až během 2 roků. Pokud se chcete blíže seznámit s praktikami VD, stačí si zde na Lupě přečíst články od znalce pana Jiřího Peterky-Operátoři se poprali s tzv. Husákovou novelou a změnili podmínky. Každý jinak, nebo o složitosti všeobecných podmínek VDF atd…… Hezký den všem .
Za mne osobně je to věc, která mi vyhovuje. Mám 1,5GB dat a to že musím žádat o další mne pěkně štve, teď jsem s tím měl problém při vzdálené správě, kdy mi data došla a musel jsem přerušit rozdělanou práci. Navýšit a ještě k tomu celý balíček. Tři dny před koncem účtování. Takže, kdybych musel, rozhodně si to zapnu.
říkám si, jestli toho nadávání kolem tohoto kroku není příliš moc... pokud má někdo internet v mobilu, je většinou znalejší uživatel, a zruší si to, pokud to nechce. taková hysterie je zbytečná.
nadávání na operátory považuji za český kolorit a tento článek vznikl jen z tohoto důvodu; nadávání přinese čtenáře. samozřejmě teď okamžitě všichni od vodafonu odchází, jako po každé změně...
P.S. jsem u virtuála pod VF a až na cenu dat v roamingu jsem spokojen. nejsem vázán na dobu určitou, což je hlavní.
Bejvávalo, pane Jirsák, dělal to kdysi právě Vodafone pod názvem "Bez obav", ale v rámci zlepšování a zkvalitňování tuto službu zrušili. Původně to znamenalo, že v rámci smlouvy se vyhodnocoval vždy kvartál a pokud by to vyšlo po jednotlivých měsících lépe s jiným tarifem, tak to přepočítali a přeplatek se stal bonusem do dalšího období (ponížila se o to další útrata).
To by bylo hezké, ale všichni OPPOvé jsou ve stejné, schizofrenní situaci.
1. Chtěli-by prodávat data a kasírovat (potud vše O.K.)
2. Nemají, díky minimálním investicím za posledních xx let sítě, kterými by ta data mohli posílat.
Výsledkem jsou paskvilní FUPy, dokupování několikabajtových balíčků, "internet na den" podobná zvěrstva.
02 a TMO se oklepávají ze svých CDMA na 450MHz a data-TDD technologických úletů a Vodafone - škoda mluvit, ve věci dat se jedná pouze o demo síť.
A to, že na většině ČR funguje spolehlivě max. EDGE se týká všech tří!
mam tarif data na den (nebo tak nejak) jen jako zachranny pas, kdyz potrebuju nutne neco zaridit a nejsem v dosahu rozumnejsiho pripojeni. Ovsem "neco zaridit" prevazne znamena ssh na server a par prikazovych radku, takze realna rychlost pripojeni me v podstate nezajima, nez si rozmyslim co napsat, tak se predchozi radek prenese i kdyby data chodily pesky.
Pokud to nepujde prepnout zpatky, tak jednoduse koncim a jdu k nekomu, kdo mi nabidne ekvivalent stareho tarifu.
Nevím, co tím zdražením roamingových dat sledují. Dříve jsem si aktivoval Internet pro Mobil Premiu Plus a Vodafone Data Passport na měsíc a byl jsem v klidu. Teď si radši koupím lokální SIM (momentálně ve Švýcarsku). Výhodou je i to, že data pak nechodí přes Česko, kde je rychlost v propojovacím centru omezená tuším na jeden Mbps.
Nevím, co na to říct, pokud je toto pravda, zákazník, zvláště dlouhodobý má být partner - pokud někomu změníme jeho výchozí nastavení, je to podraz (slušně řečeno)
Jediný důvod pro tento podraz, co mě napadá, je prostě využití toho, že X % zákazníků nebude o tomto podrazu informováno, automaticky se jim změní podmínky a prostě budou platit více - nechtěl bych být operátorem ve Vodafone až lidem dojde vyúčtování.
Ale uvidíme v září/říjnu.
To by mne zajímalo, zda tím fakt donutí lidi koupit si ten vyšší tarif. Na mne to teda funguje opačně. Když už bych měl plánovat, zda využiju připojení na den nebo zda se nebudu chtít během týdne připojit ještě jednou, to tu energii radši věnuju nalezení WiFi sítě, přes kterou se pak připojím kdykoli.
Rozumim rozliceni nad placenim na druhou stranu pokud nekdo chce mit za kazdou cenu nepouzitelnou sluzbu at si ji aktivuje sam... Neumim si predstavit, ze bych natankoval auto jednou za mesic a jakmile to vyjezdil pak radsi tlacil... Ja chci kvalitu a placeni si zmanazuji prubeznou kontrolou spotreby dat, takze u mne dobry...
Podle jejich vyjadreni to prave delaji pro uplne blbce (aspon tak vyzniva jejich PR vyjadreni proc si to clovek nemuze zapnout sam, kdyz to bude potrebovat), kteri si nejsou schopni prikoupit dalsi data, tak jak to maji v soucasne dobe, protoze prikupovani dat u VF neni zadna novinka.
To já si zase neumím představit, že by si moje auto jezdilo tankovat samo podle vlastní úvahy. Protože, co kdyby si ten krám začal i vybírat, na co bude jezdit?
https://www.youtube.com/watch?v=iToxNCOVXPk