Souhlas, na ty příklady úspěšných firem také čekám, se divím, že autor vytáhnul jen google, který se tím neživí.
Pan M. Malý se sice tváří a chová jako mistr světa, ale tohle se mu moc nepovedlo :-)
Taky se mi to nezdá. Jen těžko bude někdo úspěšně kopírovat obchodní model google. Ten není založen na zisku ze samotného poskytnutí dat přes API, ale z prodeje reklamy. Veškeré ostatní služby, které google nabízí jsou cíleny jen pro zlepšení image a zvětšení reklamního trhu. Kdokoli jiný ať už malý nebo velký bude jen ťežko kopírovat stejný model a tak sáhne spíše po modelu nastíněném v článku a ten je spíše jen teoretický (jsou nějaké success stories?) a riskantní.
Děkuji, takže klasika, ted to dávám zdarma a až bude dost zákazníků tak to zpoplatní... Pak se budou divit, že se všichni přesunuli k jiné službě, co to poskytuje zrovna zdarma a pak to chce zpoplatnit. Obchodní strategie dobrá, ale radši se stále živím nějak jinak :-)
tak nějak sem čekal, že mi dáte pár odkazů na služby, které Se tím opravdu živí, ne že se tím chtějí živit a teď jen čekají kdy dojde investorovi nebo rodičům trpělivost a peníze nebo je to dotované ze státního.
Těch 1795 API patří malým službám poskytujícím třeba možnost vygenerovat animovaný GIF (API nemusí být jen o datech) až po velké státní databáze jako Data.gov.uk.
Ty první zveřejní API zdarma a doufají, že uspějí a budou mít peníze na nadstandardní služby, které zpoplatní. To je myslím jasný obchodní model. Ti druzí mají poskytování volných dat v popisu práce.
V článku se píše, že v zahraničí je naprosto běžné, že volné data a API je obchodní model, jako jediný je tam zmíněn google.
Nejsem si jistý, ale opravdu je obchodní model googlu postaven na poskytování API zdarma?
V článku jsou zmíněny firmy, které data pracně shromaždují a pak je poskytují jako svoje služby a je to jejich zdroj příjmů, jaký důvod by je měl vést k tomu, aby svá data někonu zadarmo poskytli?
Navíc v článku se pak uvádí příklad, že ty data budou ostatním prodávat, tak je to tak trochu v rozporu s titulkem...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).