To jste se asi špatně probudil vy. O Klikni a Volej jsme psali poprvé tak před třemi lety.
http://www.lupa.cz/clanky/mafra-se-pousti-do-internetove-telefonie/
Chce to větší postřeh.
Teď píšeme o něčem dalším zajímavém, co je tu teprve chvíli.
take je treba vzit v uvahu, ze mobilni operator smeruje znacne velky objem hovoru pouze ve sve siti a to mnohdy za plne ceny, kde je cela castka hruby zisk. pokud smeruje k dalsim mobilnim operatorum, propojovaci poplatky se vykrati za prichozi hovory. dle ekonomickych vysledku museji mit vsichni operatori svou sit amortizovanu uz nekolikrat tudiz je tento prijem prakticky cisty zisk. to na co tento zisk pouzivaji je jiz irelevantni - rozvoj site to zjevne neni kdyz neni jeste ani pokryto 3G. my i ostatni hradime za KAZDY hovor do mobilni site propojovaci poplatky, ktere jsou regulovane a velmi se blizi koncove cene. tudiz drtiva vetsina ceny hovoru jde take danemu mobilnimu operatorovi.
jsou zeme, kde je propojovaci poplatek v radu par desitek haleru. a tyto zeme maji obvykle lepsi pokryti 3G a jiz take realne implementuji LTE.
alternativa to samozrejme je, ale to se rika i o open source a dalsich "alternativach".
pokud by bylo 99% pokryti kvalitnim 3G tak je stejne komfortni jako GSM.
Na voocall pozor, jsou to zloději – zásadně nevrací jistinu. Půjdu na ně přes právníka, jestli se chcete někdo přidat napište mi na pripad.voocall@runbox.com. Podle zájmu se můžeme domluvit i na odkoupení pohledávky. Mimochodem, výši jistiny najdete v mailu v jednom z PDF, takže to máte dobře doložené.
Nativní klient nefunguje?
http://www.voocall.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=50
nebo jiné programy - CSipSimple (http://voocall.cz/forum/viewtopic.php?t=3#p3), SIPDroid apod.?
Neukončovaní hovorů z nativní aplikace v Androidu je chyba dané aplikace. Pokud máme udržet striktní SIP, musíme počkat na opravu aplikace. Echo způsobuje prakticky vždy koncové zařízení protistrany. Pokud budete používat doporučené koncové zařízení na kvalitním a z hlediska kapacity dostatečném internetovém připojení, s echem mít problém nebudete.
Matně si vzpomínám, že už Paegas kdysi před mnoha lety koketoval s VoIP na mobilech pro volání do zahraničí a jeden čas jim v síti fungovalo, že když se před zahraniční číslo dal nějaký kód (už ho samozřejmě nepamatuju, ani si nepamatuju, jestli to bylo veřejně známé anebo jestli to tehdy náhodou jen na nás netestoval Filip S. ;-) ), to volání probíhalo o něco levněji přes VoIP ...
Máte pravdu!!! Navíc jsem díky vaší informaci zjistil, že moje občasné volání na Slovensko mne takto vyjde ještě výrazně levněji přes SIMku O2
A tady jsou ceníky:
NetCall: http://www.o2.cz/osobni/199751-volani_do_zahranici/43427-net_call.html
I-Call: https://www.t-mobile.cz/web/cz/residential/tarify-a-ceny/volanidozahranici
verim ze v routeru problem nebude, signal vic nez dobry,ruseni by byt nemelo..pri pingovani seznamu odezva pod 50ms bez zadrhelu. netusim kde muze byt problem...zkusim volani pres 3g,mozna napovi kde je problem,kazdopadne ziji na vesnici kde mobilni pokryti 3G je zalostne,takze zde tento zpusob vyuziti nehrozi
latence +/- 50ms na www.seznam.cz na ADSL je prvni priznak problemu. latence by mela byt max. +/- 10ms.
Tu latenci pan kolega "loko" neuváděl jako jitter (tedy +/-), ale jako maximální. Tam by problém být neměl a rychlost má vice než dostatečnou (víme, že když bude mít na kvalitní lince 128/128 kbps, tak že s tím bude volat jako páníček i při PCMA kodeku). Ale může být zarušená WiFi, nebo někde nějaký packeshaping na routeru. Případně teoreticky i přetížený procesor telefonu. V každém případě to chce buď standardní technickou podporu s dostatkem informací o závadě (že se "to" seká je dost málo) nebo dostatečně poučeného člověka přímo v místě, kde je problém.
Aha. Já vlastně ty odezvy na ADSL dnes moc nemám v hlavě. Jen jakýsi závěr, že pro VoIP jsou zpravidla OK :-). Na kabelu od UPC mám typicky 8 - 9 ms a na skle k patě domu + ethernet do bytu 2ms. Když jsem měl kdysi ještě ADSL, bývalo to na hlavní servery myslím kolem 25 ms, ale to už je nějaký ten pátek. Takže jestli je nyní běžně kolem 10 ms, tak se to docela zlepšilo....
No, je fakt, že 50 ms je u ADSL dost, a může to indikovat nějaký problém v místní síti. Tedy pokud to náhodou ISP právě neroutuje nějakou náhradní cestou přes Frankfurt a Vídeň.
http://www.voocall.cz/coajak_proc.html
" .... Ceník hovorného naleznete zde. Navíc s výhodným účtováním po sekundách od začátku hovoru. ...."
Služba účtuje i čas, po který volající vyzvání.
Pokud volaný nezvedne telefon, je naúčtována délka vyzvánění.
Takže v podstatě, když to shrneme, hlavními obecně platnými námitkami je nutnost odpovídajícího datového připojení terminálu, a z toho plynoucí větší zatížení baterie, protože v tomto režimu běžně nepracujete ;-). S tím lze samozřejmě souhlasit. Datové připojení je u VoIP nutnou podmínkou (na rozdíl například od dostupnosti GSM sítě, která je zase podmínkou pro GSM volání) a větší energetická náročnost při aktivním datovém spojení je v současnosti vlastnost většiny terminálů.
Ale vše ostatní souvisí s konkrétním Vámi používaným zařízením a platformou (OS a SW), která není (zatím) pro VoIP zcela přizpůsobená a vhodná. Případně s tím, že máte tak velký objem komunikačního provozu, že dosáhnete velmi přijatelných cen i při běžném mobilním volání.
Takže já bych to viděl tak, že pro mne, relativně méně volajícího, vybaveného pro VoIP vhodným telefonem, a zvyklého (mj. kvůli trvalému připojení na IM) mít trvale aktivní datové připojení, může být a je komfort a kvalita někde mírně jinde, než řekněme u Vás. A jen na okraj, Nokia E51 (a pravděpodobně i další) umožňují celkem bez problémů volit odchozí VoiP hovory přes nativního SIP klienta i bez předchozího připojení k WiFi nebo 3G a registrace k sipproxy, Jen, pravda, sestavení hovoru trvá asi o 5 - 10 sec. déle.
vždyť ani nepodporují nativního klienta v Androidu - vím, že to je chyba na straně Androidu, ale tak prostě odstřelí všechny uživatel Androidu a nazdar ? No kde to jsme ? Pokud si nenainstaluješ kdovíjakej brak z netu, kterej ti zas o něco sníží výdrž baterky a kdoví jestli někam neodesílá tvoje kontakty, tak máš prostě smůlu, opravdu vstřícný přístup...
A proč teda jiní s nativním klientem nemají problém? Z mého pohledu si v tomhle směru Voocall hraje akorát se svým lEgem místo poskytování služby.
A další věc je, že za ochotu (aby to teda i na tom Androidu šlo bez problému) si musí člověk připlatit (viz. klikniavolej) - to je stejný přístup jak v naší politické sféře, opravdu to chceme dotáhnou takhle hluboko?
používám aplikaci coolback, krom voocallu to umí i klikniavolej a odorik
https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.kinst.jakub.coolback
je hezky integrovaná, voláte přímo z tel. seznamu
Ano, známe se odtud :-) Ale to už je drahně let ... ;-)
U mne ten diskomfort znamená to, že se v první řadě musím připojit k WiFi nebo 3G, protože standardně mobilem připojen nejsem (primárně z důvodu výdrže barerie - nikdy nevím, kdy se zas dostanu k nabíječce a vlastně ani nemám moc důvod, protože stejne všude pracuji na notebooku) a pak musím spustit externí program, protože nativní klient ve Win Mobile 6.1 (zatím mne žádný nový mobil neoslovil - resp. spíše mne přímo odrazují, takže se držím zuby nehty starého HTC Touch Pro, který je pro mne ideální díky plnohodnotné klávesnici například na SSH přístup do mých linuxových serverů) sice tak nějak funguje, ale kvalita hovoru je znatelně horší než u externího programu PortGo (který je podle mne pro tuto platformu a "operátora" nejlepší co jsem zkusil) a to si můžu dovolit při hovoru s manželkou (s tchýní už hůř ;-) ), ale určitě ne se zákazníkem (ostatně kvalita VoIP je podle mých zkušeností velmi kolísavá obecně). Jenže externí program mi samozřejmě nespolupracuje s handsfree v autě (kde mám minimálně polovinu hovorů a kde je 3G také velmi proměnlivé a WiFi nehrozí vůbec) a automaticky mi hovory nenahrává (což je při mé skleróze taky docela problém ;-) ), Takže nakonec mám voocall primárně automaticky spuštěný v notebooku a stejně ho využívám jen minimálně, protože při mém množství volání se mi vyplatí klasický "neomezený" tarif, manželka má na mne a děti také volání zdarma a vlastně voocall (voocall jsem zkusil právě proto, že zobrazuje číslo mého mobilu) používám já i manželka jen na velmi občasný příjem hovorů od mého syna z prvního manželství, který s námi nebydlí ...
Záleží samozřejmě na tom kolik toho provoláš ... při mém objemu volání jsem zhruba na ceně 0,40 - 0,50 Kč/min a pokud bych volal víc (jako že zatím tu potřebu nemám), dokázal bych se dostat až na cenu 0,15 Kč ... takže pro mne je VoIP zajímavé jen v rámci jejich sítě, kde je zcela zdarma ... ;-)
No, pane kolego "Ivosi C" (neznáme se z GSM konference?), patrně máme na mysli každý jiný VoIP :-).
U mne standardní VoIP hovor zpravidla vypadá tak, že vezmu do ruky (obvykle pravé) svůj již obstarožní přístroj Nokia E51, vyberu ze stanardního seznamu telefonu osobu jíž chci volat (jako u GSM hovoru), přiípadně naťukám číslo na klávesnici (jako u GSM hovoru), stisknu tlačítko se zeleným telefonkem (jako u GSM hovoru) a hovor se spojí. Ale přes VoIP. To nastane, pokud je k dispozici odpovídající datové připojení, tedy některý "známý" WiFi AP nebo 3G. Jinak proběhne běžný GSM hovor. Pro ukončení hovoru samozřejmě stisknu tlačítko s červeným telefonkem (jako u GSM hovoru). Jste nějak schopen blíže specifikovat, kde je oproti běžnému mobilnímu volání nějaký diskomfort?
Jinak, pokud se týká kvality, já používám pro VoIP hovory přes WiFi kodek PCMA (MOS = cca 4,1) a přes 3G kodek G729 (MOS = cca 3,7 - 3,92). Kvalita v prvním případě odpovídá ISDN lince, ve druhém je stejná nebo lepší než u kokdeku GSM EFR (MOS = cca 3,8) a vždy lepší než GSM FR (MOS = cca 3,5). To platí pro standardní, nikoli laboratorní, podmínky.
Skutečností prostě je, že na normálním WiFi nebo 3G připojení a s odpovídajícím HW je dnes komfort při použití VoIP technologie naprosto totožný, jako u standardního mobilního volání a kvalita je zpravidla lepší.
Ale samozřejmě, výběr vhodného telefonu a jeho nastavení nemusí být úplně triviální věc, když zejména některé supermoderní androidí či ajfouní kombajny mi sice pomalu uvaří kávu, ale nějak se u nic mnohdy pozapomnělo, že telefon má být schopen také (mimo jiné) slušně telefonovat :-) A málokdo si přizná, že si možná koupil předražený šrot, který pořádně neplní některou z funkcí, která se od telefonu dané kategorie očekává. Takže pak se hledají chyby kde se dá (a hlavně na technologii, což tradičním OPům velmi vyhovuje a rádi šíří příslušný FUD), jen ne u sebe a ve svém vlastním HW.
Ne že bych chtěl oprátorovi platit 6 Kč za minutu (za to fakt někdo volá?), ale zase musíte vzít v úvahu, že je velký rozdíl mezi VoIP a mobilní sítí nejen v komfortu, ale hlavně v kvalitě hovoru. Navíc k těm 1,25 Kč musíte přičíst minimálně ještě nějaký poměr platby za internet ... VoIP je alternativa, výrazně levnější, ale také mnohem méně komfortní.
Asi jste si nevšiml že mezi lidma začínají být brutální rozdíly..
Když by jste měl plat 10 000 měsíčně nebo byl nezaměstnaný tak by jste mluvil jinak..
U našeho baráku se potuluje bezdomovec s vysokou školou který má větší přehled v literatuře (to mohu potvrdit) než já a prý dělal i na stavbách vyšší pozice. Jistě nebude sám s podobným osudem..
Koukam, ze Lupa objevila Ameriku, pise o necem, co uz tu na ceskem trhu davno je - a to sluzba www.klikniavolej.cz. Pouzivam ji uz nekolik let na levnejsi vnitrozemske i mezinarodni volani. Hned od pocatku se vzdycky zobrazuje moje cislo volanemu, to neni novinkou. Navic je vyhoda, ze nejsem nijak vazany smlouvou, pausalem a nejsem omezeny rychlosti datoveho pripojeni. Oproti voocall z klikniavolej.cz lze odesilat i SMS zpravy - taky s vlastnim ID (tel. cislem) a vsechno primo z telefonu.
Dostali jsme se nyní už hodně OT :-(
Moje pozorování okolí (nebavím se teď samozřejmě o bezdomovcích, to je trochu jiná kapitola) svědčí spíše o tom, že je čím dál víc "drobných škudlilů" (dle Cimrmana) ... kde kdo brečí jak nemá peníze, ale když se to s ním rozebere hlouběji, tak se náhle vše jeví zcela jinak ... nakonec se prakticky vždy zjistí, že nemá peníze na zcela zbytečné věci (anebo si naopak koupí zcela zbytečné věci a pak nemá na vlastní obživu) a nezlobte se na mne, např. zrovna mobil a mobilní volání prostě není věc, kterou člověk nutně musí mít, natož aby musel mít každou chvíli nový model telefonu, stejně jako nemusí mít novou plazmovou televizi, kabelovku se stovkou kanálů, co nejrychlejší internet, nejnovější notebook nebo třeba dovolenou u moře ... za komunistů nebylo prakticky co kupovat, tak měli lidi pocit, že mají peněz dost (i když ve skutečnosti po přepočtu brali mnohem méně než dnes), v dnešní době se na lidi ze všech stran valí různá lákadla a pokud nemají dost sebereflexe, aby jim odolali, nesmí se holt divit, že jim chybí peníze na důležitější věci ...
PS: Pokud já osobně vydělím rodinné příjmy počtem rodinných příslušníků, tak máme na osobu měsíčně mnohdy o dost méně něž vámi uváděných 10.000,- a nestěžuju si ... prostě se snažím rodinu uživit jak to jde ... holt máme doma starou televizi, mobily neměníme dokud nezemřou stářím a dovolené se konají 2x do roka jedním prodlouženým víkendem někde v ČR ...
Používám aplikaci Sipdroid a nemám problémy. Žádné echo nebo jiné technické závady. Chtělo to jen trochu zapátrat a najít si tu spravnou aplikaci. Telefonuji v práci a doma kde mám dobrý signál wi-fi, ale ani na 3G jsem nezaznamenal snížení kvality. Tahle aplikace umožňuje i volání přes EDGE, ale zatím jsem neměl důvod to zkoušet. Za minulý měsíc jsem protelefonoval cca 80 Kč, předtím to u operátora byla částka kolem 500 Kč.