Aha, takže asi také nemáte vlastní zkušenosti a ani nečtete reálné zkušenosti ostatních, které tu zazněly („Pokud je headset dobře nasazený, netlačí, tak o něm skoro nevíte.“). Typické. ;-)
Rift jde nasadit zcela volně, nemusí se utahovat. Volitelná zaostřovací vzdálenost je totiž na čočkách upravena ve vertikální ose, dopředu/dozadu nehraje roli. Jde tam nacpat na volno i brýle. Stejně tak jde koupit spoustu alternativních polstrování, pokud vám dodané nevyhovují.
V sedě není problém hrát dlouho. Akorát je mi pak špatně a nemůžu to už zapnout. Takže jsem si dával budíka po hodině :-)
Ve stoje zase nevydržím tak dlouho. U Space Pirate Trainer jsem vydržel nejdéle 40 minut, pak jsem padal únavou. Rekord mám v Longbow Tower Defense v The Lab. To jsem vydržel asi hodinu a půl, ale pak mě šíleně bolela levá ruka, pravé rameno a záda.
Ta pseudoargumentace je velmi běžná. Řada lidí si myslí, že VR je o tom 3D obrazu. VR je ale hlavně o tom, že obraz reaguje na pohyb. Můžu se k věci přiblížit, naklonit se za roh, sehnout se. Při otáčení hlavou skutečně vidíte kolem sebe.
Bohužel ale fakt, že ta helma je 3D, řadu lidí mate a myslí si, že je to hlavně o tom 3D. Přitom VR používají i lidé, co jsou na jedno oko slepí.
Souhlasím s vámi. Takovýto simulátor se s VR skutečně nedá srovnat, je totiž po mnoha stránkách horší :-D (nereálná grafika venku, horší úhly rozhlížení, nepraktičnost (těžko změníte kokpit na jiný typ) atd.).
A nemá ani tu jedinou pořádnou výhodu reálných kokpitů, kterou je hydraulický pohyb. Tam když se spojí to lepší z obou světů, tak je to teprve mazec... ;-)
Nekteri zajdou tak daleko, ze si postavi vlastni simulator http://technet.idnes.cz/nadsenci-si-postavili-letecky-trenazer-v-panelaku-letaji-tam-i-profesionalove-1yg-/tec_technika.aspx?c=A090318_174923_tec_technika_vse tohle se s VR neda vubec srovnat.
V nouzi to i na gamepadu jde :), Elite i FSX se tak hraje, samozřejmě je vhodné si nastavit profil s několika shifty a tím počet akcí znásobit (ostatně tak používám i Thrustmaster T.Flight Hotas X).
„(předřečník...) Nemyslim si, ze by nekdo vydrzel hrat neco dele jak hodinu ... Proste si neumim predstavit, ze bych se do nejake VR hry zazral na stejnou dobu jako na PC/konsoli (6hod+).“
:-D Já moc nehraju, VR mám hlavně kvůli vývoji, ale 2-3 hodiny v kuse fakt nejsou problém. Pokud je headset dobře nasazený, netlačí, tak o něm skoro nevíte. Zvlášť opřený i s hlavou v křesle v nějakém simulátoru. Ve stoje v nějaké střílečce je zase samozřejmě náročný ten samotný pohyb a helma je to poslední, co by vás trápilo.
Gamepady? Opravdu někdo hraje letecký simulátor na gamepadu? Právě při výběru nového joysticku jsem byl na pochybách, který koupit. Microsoftí joye, které byly špičkou ve svém segmentu trhu se již nevyrábějí a tak jsem nakonec musel koupit Thrustmaster se 16 tlačítky.
Abych pravdu řekl, nedovedu si představit řízení sovětského bombardéru TB3 na gamepadu.
Take si myslim ze se to hodi tak na pout nebo misto karaoke, sipek, apod. :)
Mam doma jen takove to VR na telefon. Aplikace a hry celkem v pohode, ale ta ergonomie to je horsi.
Nemyslim si, ze by nekdo vydrzel hrat neco dele jak hodinu. Je to strasne tezke, boli z toho krk a zmateni v prostoru po sundani taky moc neprida. Nehlede na to, ze lide co to hraji, vypadaji pro okoli jak blazni :) Ale to je mozna muj subjektivni pocit.
Proste si neumim predstavit, ze bych se do nejake VR hry zazral na stejnou dobu jako na PC/konsoli (6hod+).
Me to pripada, ze to bude okrajova zalezitost, jako byly drive simulatory a s tim spojene joysticky s 20+ tlacitky (gamepady je prevalcovali) nebo ruzne volanty pro zavodni simulatory, apod..
Ta pseudoargumentace s 3D televizemi se objevuje pořád dokola a přitom je úplně mimo. :) Technologicky je to něco zcela jiného. I na sledování 3D filmů byla televize od začátku nevhodná kvůli směšně malé průmětně proti kinu (zatímco ve VR se mohu na 3D film podívat na velkém plátně) a jiný obsah prakticky nebyl.
Jako prostá analogie, že něco má na začátku WoW efekt a pak to umře je to taky totální argumentační klam. Spousta jiných technologií ten WoW efekt měla taky a úspěšně pokračuje dál (třeba smartphony).
Jak to dopadne s VR nikdo nevíme, ale opravdu si můžete odpustit takovéhle trapné argumentační fauly urážející inteligenci čtenářů. Nikdo nechce 3D televize, takže VR taky nebude chtít, což bylo dokázat! :-D
Lidi to moc nekupují, ale my jsme nadšení a jen čekáme, až někdo vymyslí způsob, jak to těm blbým lidem vnutit.
Jasná BUBLINA.
V současné době už není výrobce, který by vyráběl 3D televize! Nikdo nechtěl na nos ani lehounké polarizační brýle!
VR headset se hodí tak leda na pouť, hned vedle naklápěcího simulátoru. Drahá pochybná zábava na pět minut a hurá pryč.