Po delší době článek se kterým se musím ztotožnit, nejsem sice příznivce digitálního sekání oblud apod. nicméně "vize" on-line aplikací provozovaných po tolik očekávaném broadbandu vzbuzuje spíše více obav než pozitiv.
1) SW si nekupujete, ale jen pronajímáte - z hlediska prodejce dokonalý stav, neb prodává neustále virtuální nic. Navíc tak získává na uživatele skvělý bič a kritiky může jednoduše uříznout od serveru (navíc by bylo mnohem složitější až nemožné dokázat, že SW nefunguje tak, jak má popř. by dodavatel mohl rychle deklarovanou chybu zalepit a důkaz by byl opět v nenávratnu)
2) Pro spojení je potřeba na české poměry slušně "tlustá" a hlavně stabilní linka, navíc dnes běžné FUP či datové limity on-line aplikacím také nesvědčí (snad jediné pozitivum by byl vzniklý tlak na flat-rate broadband)
3) Data - zde bych to viděl na alfu i omegu celého byznysu, který by se dal označit za nastupující IT bublinu č.2 - v drtivé většině případů jsou data ukládána na serveru se vším, co z toho vyplývá = minimálně A) (ne)bezpečnost B) (ne)dostupnost
Sečteno a potrženo přechod od dřívějších sálových PC a jejich centrálních aplikací k desktopům a odtud zpět na serverová řešení je sice fajn, ale jak se říká, všeho s mírou. Firemní aplikační server s pseudointeligentními terminály (desktopy) ano, ale snaha o posun chápání software jen jako DOČASNÉHO pronájmu + přestěhování aplikací (popř. v nejhorším i dat) mimo uživatele/firmu (tj. tolik stále častěji proklamovaný a oslavovaný OUTSOURCING) rozhodně NE!
Už jen proto, že kdokoliv, kdo podlehne nabídce outsourcingu, se stává zranitelný a potažmo vydíratelný. Navíc často zjistí, že jej marketingovými managery slibované úspory stojí v drtivé většině více, než původní provoz v rámci vlastní firmy...
Už jen proto, že kdokoliv, kdo podlehne nabídce outsourcingu, se stává zranitelný a potažmo vydíratelný.
V takovem pripade vetsina firem, co si nechavaji vest ucetnictvi od jinych firem, pak jsou zranitelne a vydiratelne, protoze to je nejbeznejsi outsourcing.
Obavam se, ze i s tou cenou, kdyby si to firmy poradne spocitali, tak zjisti, ze ucetni na pracovisti je stoji x-krat vic, nez outsourcing ucetnictvi. Detailneji na techto strankach: výhody outsourcingu účetnictví.
ASP neni spatne samo o sobe, byt se jeste asi dlouhou dobu moc nerozsiri, protoze lide jsou neduverivy. Ale pokud jiz firma se k takovemu kroku odhodla a bude chtit vyuzit on-line ucetnictvi, tak by si predevsim mela zajistit poradnou SLA, aby mela zajistenu spolehlivost. Bez toho je to opravdu pouze dobrodruzstvi.
A pokud jde o cenu, lide musi byt dostatecne pricetni na to, aby si spocitali rozdil ceny off-line a on-line aplikace.
Otázkou je, jestli by někdo přistoupil na outsourcing účetnictví, při kterém by měla veškerá data k dispozici najatá firma a v případě rozchodu by neexistoval způsob, jak je z ní dostat. Silně o tom pochybuji, už s ohledem na zákon o účetnictví…
Opravdu si myslite, ze ve smlouve bude zabraneno tomu, aby si klient pravidelne delal zalohy? Mnohem pravdepodobnejsi je, ze primo ve smlouve bude povinnost spravce dat zalohy delat a predavat je klientovi. Plus firma samozrejme umozni klientovi si delat vlastni zalohy...
U velkych informacnich systemu je naprosto bezne, ze firma ktera system dodala ma stale pripojeni na server/servery klienta aby mohla okamzite resit problemy...
Od takoveho reseni je uz jenom kousek k tomu, ze se ty servery presunou do serverovny dodavatele ERP systemu (treba) a ten prevezme i starost o HW... Samotni koncovi uzívatele naprosto nic nepoznaji.
Jenze to je podstata toho uctu - penize ma banka, muze s nimi disponovat a taky je pouziva k vlastnim investicim. A plati vam zato uroky. To ze vam poskytuje hromadu sluzeb a za ne si uctuje poplatky, je v tomto pripade sekundarni.
Pokud Vám vede firmu účetní firma, tak jen podepisujete daňová přiznání a platíte.
Vůbec netušíte, že účetní firma kvůli vlastní pohodlnosti a bezpečí dává vše jen trochu nejasné do nedaňových nákladů, aby byla krytá vůči FÚ.
Nemáte k dispozici aktuální saldo, takže můžete přijít o spoustu peněz kvůli neplatičům.
A mnoho dalších peněz ztratíte, aniž se o tom dozvíte.
Moc dobře to vím, protože nám několik let vedla účetnictví externí firma a dát ho do pořádku trvalo několik let.
Takže na základě vlastní zkušenosti můžu říct, že outsourcované účetnictví může být pěkně drahá legrace, ve svých důsledcích mnohem dražší než dvě profesionální účetní.
Docela tusim o cem mluvite, ale tak cerne bych to nevidel. Myslim si, ze spouste firem by stacila ucetni, ktera agendu zpracovava a danova poradkyne, ktera tu agendu zkoukne, opravi, vytkne nesmysly a nakonec podepise pred FU... - pravda, ne kazdy muze takovou osobu mit...:-)
> snaha o posun chápání software jen jako DOČASNÉHO pronájmu + přestěhování aplikací (popř. v nejhorším i dat) mimo uživatele/firmu (tj. tolik stále častěji proklamovaný a oslavovaný OUTSOURCING) rozhodně NE!
Naopak: jen houšť a větší kapky! Čím víc firem to takhle bude aplikovat, tím lépe se bude dařit open source, který se tak ukáže jako nejenom levnější, ale i lepší obchodní model. Ostatně, všechen proprietární SW dělá ze zákazníka principiálně vazala, protože je závislý na podpoře dodavatele a míra vazalství je nepřímo úměrná konkurenci v sektoru.
Opravdu nevidim rozdil mezi off-line a on-line aplikaci.
Pokud je pro mne klicova muz mne dodavatel potopit kdy se mu zachce.
Ja vidim problem v jinem. A to je pronajem software. V tom se on-line a off-line aplikace nelisi. V tom je ten pruser a pro klicovou aplikaci se to IMHO nehodi.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).