Hlavní navigace

Názory k článku Vyhledávání v „grafu“ od Facebooku jenom ukazuje jeho bezradnost

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 18. 1. 2013 9:07

    Petr (neregistrovaný) ---.55.broadband12.iol.cz

    U těchto oblastí hledání (lidé, fotky, místa..) a při nutnosti používat x vybraných slovních spojení si v podstatě píšete dotaz nad lokální databází, to bych za revoluční nepovažoval ani před těmi 5 lety. Ta db má přesně danou strukturu, kterou znají, to není jako hledat na celém internetu a navíc cokoliv. V tomhle je Google a i to Siri (i když to ve většině případů využívá výsledky jiných, jako Google, Wolfram Alpha atd) o světelný rok napřed. Navíc Google může v budoucnu relativně snadno nasadit cizojazyčné verze i u hledání hlasem (diktování na Androidu jde dobře, překladače má - sice drhnou, ale to se časem zlepší), kdežto u konkurence si myslím, že něčeho jiného než angličtiny, se jen tak nedočkáme.

  • 17. 2. 2013 10:57

    Funtomas (neregistrovaný) ---.chello.sk

    zase dalsi perla od docekala. ja na rozdil od vas graph search pouzivam a je to super. Ze je to "jen" vyuziti dat ktere uz davno na facebooku existuji je pravda, a neni to negativum. At zkusi pan docekal bez graph searche zobrazit vsechny fotografie na ktere dal v minulosti like. Nebo at si necha tento pan odbornik vyhledat zajimave knizky ktere ctou jeho kamaradi (pokud nejake ma). Graph search je zkratka skvela vec - funkce ktera umozni data ktere doted facebook sbiral pro sebe vyuzit i vam.

  • 18. 1. 2013 18:01

    AThoS (neregistrovaný) ---.airweb.cz

    Vyhledávání ve Facebooku je úzce smysluplné jen pro ty, kteří tam jsou. Proč ne, ale uniká mi, proč by měl někdo chtít hledat ve svých přátelých, kterých je reálně vždy podstatně méně, než FB "přátel", že pojedou třeba spolu na lyže... Takhle to v reálu nefunguje. Na lyže pojedu s někým s kým vím již dopředu, že jet chci a hlavně jsem s ním schopen se reálně domluvi tna termínu, dalších přátelích do party a pod. FB nemůže nikdy nahradit a suplovat něco v oblasti sociální pouze a jen na základě svých nasbíraných dat, už jen proto, že realita a skutečné vazby a podněty je nahony vzdálená těm datům. Je to asi tak funkční jako když Watson od IBM umí vyhrát vědomostní soutež, ale naprosto nechápe souvislosti, proč soutěží, kdo a kde vlastně je, kým chce bát a čeho chce dosáhnout. FB vyhledávání je další plastiková hračka ve světě lidí... umělotina, která vlastně nemlže mít reálné upotřebení pokud se tím skutečně zamýšlí to k čemu deklarují, že to má sloužit.