Nedělní večer přinesl překvapení pro miliony uživatelů Instagramu, Vine, Airbnb a řady dalších služeb. Výpadek AWS (Amazon Web Services) pochopitelně znamenal kompletní výpadek řady dalších služeb, které jsou na Amazonu závislé. Zklamaní uživatelé se v řadě případů vydali na Twitter a vyjadřovali tam své rozhořčení a zklamání.
Twitter ostatně využili i samotní provozovatelé postižených služeb – na @instagram je tak možné najít informaci o výpadku, včetně zábavných reakcí o „stydnoucím jídle“. Ve Vine, konkurence Instagramu v oblasti krátkého videa, také použili účet na Twitteru – informaci o výpadku umístěné na @vineapp ale nevyvolala žádný zájem dalších uživatelů. Stejně tak bez odezvy je informace o výpadku na @Airbnb.
Amazonu se problém podařilo vyřešit zhruba za hodinu a půl, tedy podstatně rychleji než v případě předchozích výpadků (viz například Když praskne mrak, je po cloudu). Vedle velkých serverů se výpadek samozřejmě dotkl i řady dalších menších serverů.
Stránka s informace o stavu AWS (viz AWS Service Health Dashboard) eviduje problémy na dvou místech severoamerického cloudu v podobě „vyřešeno“ a desítky dalších služeb, včetně dalších kontinentů, jsou v pořádku. Podle komentářů na Twitteru je ale zřejmé, že informace o výpadku AWS byla od Amazonu zveřejněna až poté, co uživatelé přišli o Instagram a další weby.
Poslední velký výpadek měl AWS na Štědrý den a postihl řadu služeb, včetně kompletního výpadku Netflixu, na část noci (celkem na více než 23 hodin). Zajímavé na tomto výpadku bylo to, že k němu došlo lidskou chybou. A také to, že Netflix teoreticky měl být proti něčemu podobnému odolný.