Dobrý den,
původně jsem komentář psal v době, kdy se zpráva zabývala výpadkem O2 cloudu a reagoval na to, že nemá cenu svádět něco stále na cloud, když se jedná o celkový design a nastavení řešení včetně nastavení disaster recovery procesů. Než jsem komentář odeslal, článek zmizel a teď se objevil s jinými informacemi.
Jestli byla správná původní informace nebo tato nevím, ale tzv. managed servery mohou vznikat i v cloudu, protože managed je jenom, že se někdo stará o daný systém, takže proč ne virtuální, tedy v cloudu.
Pokud to byl výpadek v O2 cloudu, pak se domnívám, že design jejich řešení je špatný. Není špatný cloud.
Pokud to byl výpadek nějakých jednotlivých (fyzických) serverů, které jsou přes switche (FC/iSCSI) propojeny s diskovým polem, potom je zarážející, že takový výpadek nastal a když už nastal, že trvala obnova tak dlouho.
JP
Pokud je to standard bylo by to špatně a oprava služby O2TV skoro na celý den taky nevypovídá nic dobrého o servisu daného operátora.
Nicméně, pokud nejede televize den, tak to možná někoho naštve, pokud nejede několik hodin řada zákaznických systémů, tak kromě toho, že to někoho naštve, tak to bude stát také dost peněz.