Hlavní navigace

[OPRAVA] Registr vozidel postižen výpadkem manažovaných serverů u O2

24. 8. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Opravujeme předchozí sdělení, podle kterého údajně vypadl O2 Cloud. Telefónica nám nyní upřesnila, že včerejší výpadek postihl „manažované servery“ v hostingovém centru, nikoli O2 Cloud, který „běží normálně“. Výpadek mimo jiné postihl centrální registr vozidel — tedy všechna pracoviště, která byla v době výpadku otevřena. Pražský magistrát se pro nás vyjádřil, že „výpadek postihl včera 23. 8. všech pět pražských pracovišť od 14.50 hodin do konce pracovní doby“, a že asi stovka lidí musí přijít…

Opravujeme předchozí sdělení, podle kterého údajně vypadl O2 Cloud. Telefónica nám nyní upřesnila, že včerejší výpadek postihl „manažované servery“ v hostingovém centru, nikoli O2 Cloud, který „běží normálně“.

Výpadek mimo jiné postihl centrální registr vozidel — tedy všechna pracoviště, která byla v době výpadku otevřena. Pražský magistrát se pro nás vyjádřil, že „výpadek postihl včera 23. 8. všech pět pražských pracovišť od 14.50 hodin do konce pracovní doby“, a že asi stovka lidí musí přijít na registr znovu (mohou přijít i dnes, v pátek, mimo běžné úřední hodiny).

Plné vyjádření Telefóniky vysvětluje případ takto:

Dne 23. 8. 2012 v 15.05 jsme zaznamenali technický problém v infrastruktuře tzv. managovaných služeb. Na řešení problému začal obratem pracovat kompletní technický tým O2 spolu s experty z IBM. Komplikace spočívala ve ztrátě konektivity mezi servery a úložišti dat. Díky rychlému postupu řešení a nápravných opatření nedošlo z pohledu zákazníků ani infrastruktury k žádné ztrátě dat a po 19.00 se podařilo celý systém v plném rozsahu zprovoznit.

Jedním z klientů managovaných služeb společnosti Telefónica Czech Republic je i Centrální registr vozidel. Vzhledem k době, kdy nastal, se technický problém mohl dotknout pouze minimálního počtu klientů Centrálního registru vozidel. Od čtvrtečních večerních hodin společnost Telefónica Czech Republic poskytuje Centrálnímu registru vozidel všechny služby v souladu se smlouvou uzavřenou s dodavatelem registru. Čtvrteční omezení provozu Centrálního registru vozidel nijak nesouviselo s předchozími výpadky registru vozidel.

BRAND

Na výpadek nás původně upozornil čtenář, který však nechce být jmenován, jenž si postěžoval na výpadek od zhruba 14.15, který podle jeho tvrzení trval v některých ohledech až do dvou do rána, ale „něco se rozeběhlo už v devět“; údajně má servery včetně databází postiženy tvrdým restartem.

Telefónica nám sdělila, že napočítala celkem 41 zákazníků dotčených výpadkem manažovaných služeb.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).