Opravujeme předchozí sdělení, podle kterého údajně vypadl O2 Cloud. Telefónica nám nyní upřesnila, že včerejší výpadek postihl „manažované servery“ v hostingovém centru, nikoli O2 Cloud, který „běží normálně“.
Výpadek mimo jiné postihl centrální registr vozidel — tedy všechna pracoviště, která byla v době výpadku otevřena. Pražský magistrát se pro nás vyjádřil, že „výpadek postihl včera 23. 8. všech pět pražských pracovišť od 14.50 hodin do konce pracovní doby“, a že asi stovka lidí musí přijít na registr znovu (mohou přijít i dnes, v pátek, mimo běžné úřední hodiny).
Plné vyjádření Telefóniky vysvětluje případ takto:
„Dne 23. 8. 2012 v 15.05 jsme zaznamenali technický problém v infrastruktuře tzv. managovaných služeb. Na řešení problému začal obratem pracovat kompletní technický tým O2 spolu s experty z IBM. Komplikace spočívala ve ztrátě konektivity mezi servery a úložišti dat. Díky rychlému postupu řešení a nápravných opatření nedošlo z pohledu zákazníků ani infrastruktury k žádné ztrátě dat a po 19.00 se podařilo celý systém v plném rozsahu zprovoznit.
Jedním z klientů managovaných služeb společnosti Telefónica Czech Republic je i Centrální registr vozidel. Vzhledem k době, kdy nastal, se technický problém mohl dotknout pouze minimálního počtu klientů Centrálního registru vozidel. Od čtvrtečních večerních hodin společnost Telefónica Czech Republic poskytuje Centrálnímu registru vozidel všechny služby v souladu se smlouvou uzavřenou s dodavatelem registru. Čtvrteční omezení provozu Centrálního registru vozidel nijak nesouviselo s předchozími výpadky registru vozidel.“
Na výpadek nás původně upozornil čtenář, který však nechce být jmenován, jenž si postěžoval na výpadek od zhruba 14.15, který podle jeho tvrzení trval v některých ohledech až do dvou do rána, ale „něco se rozeběhlo už v devět“; údajně má servery včetně databází postiženy tvrdým restartem.
Telefónica nám sdělila, že napočítala celkem 41 zákazníků dotčených výpadkem manažovaných služeb.