Tak jsem si udělal statistiku: v obchodě www.resco.cz bylo za měsíc říjen nepřevzato 1,3% odeslaných zásilek. Škoda tedy není nijak zásadní velká - navíc zhruba polovinu jsme po kontaktu se zákazníkem odeslali znovu a byla převzata - prostě pošta nevhodila lísteček.
Spíše mi na tom zarazilo, že se jedná alespoň dle našich obchodních podmínek jedná s nakládáním osobních údajů v rozporu s obchodími podmínkami.
Kazdy slusny e-shop Vam po odeslani zasilky posle email s upozornenim, ze zasilka odesla. Dokonce uz se konecne stalo zvykem posilat i cislo baliku (takze si zakaznik sam zkontroluje, kde se balik "flaka" nebo kde je problem).
Takze vymluvy na to, ze je balik na poste a zakaznik o nem nevi uz bych povazoval spise za vyjimku pripadne vymluvu zakaznika.
P.S.: Pro zajimavost - nakupuji casto u jednoho mensiho ceskeho obchodu se sportovnim zbozim - objednavam vetsinou pozde v noci a pokud je u zbozi uvedeno "skladem", prichazi mi mail, ze zbozi predali poste, jiz dopoledne nasledujiciho dne. Den po te to je doma (pravda az na jednu vyjimku, kdy se balik toulal mezi pobockami posty ve meste).
Takze to jde i u ceskych obchodu, smutne je jen to, ze cloveka spis ta rychlost prekvapi, nez aby to bral jako obvyklou vec.
U nás to funguje, typicky nejsem doma, přijede auto, nenajde mě (nebo se o to ani nesnaží, ale to je teď jedno), barák zamčenej, tak to vyklopí na poště. A já už večer nebo brzo ráno vidím v logu zásilky adresát nezastižen, takže si proto hned ráno skočím, zatímco pošťačka v ideálním případě teprve nese v rámci své obchůzky oznámení.
To je kprdu, info o zasilce = objevi se tam, ze zasilka byla podana a dva dny po tom, co uz ji mam doma, ze byla dorucena na cilovou postu + ze byla dorucena adresatovi. Overeno mockrat :/.
I u nás se pošta s cedulkama moc nemaže. Tohle se dá řešit tak, že si to necháte poslat službou, která se dá sledovat na webu, což je profi balík, obchodní balík a možná i cenný balík nad nějakou částku a jakmile se na webu objeví, že zásilka byla uložena, tak si pro to jít i bez papírku.
Jo, zrovna tento týden jsem dostala druhé oznámení o uložení zásilky a první mi vůbec nepřišlo. A to jsem tu zásilku čekala skoro dva týdny a každý den dvakrát kontrolovala schránku. Takže jsem se málem taky stala tím, kdo si nevyzvedne objednávku z e-shopu :-(
To je myslím příčinou tak 50% nepřebraných zásilek, kdy shop slíbí doručení do 3 dnů a po 14 dnech na$raný zákazník objedná jinde. Samozřejmě, že od neseriózního obchodníka už to nepřevezme.
A patří jim to.
Ač jsi to možná nemyslel vážně, tak osobě bych jako provozovatel shopu takový registr firem které lžou s dodací lhůtou maximálně uvítal!
To, že má kdekdo na stránkách uvedeno že je zboží skladem a na dotaz Vám řeknou, že dřív jak do 14 dnů nebude, tak to je na pár facek. Podobné je to jak často nesouhlasí dodací lhůty na stránkách a třeba jejich záznam na Zboží. To je pak marná práce když si slušní provozovatelé podobné informaci snaží maximálně aktualizovat, když zákazník nerozezná zda to je opravdu pravda nebo zda je to lež :-(
Jo... taky mě to celkem popudilo. Co takhle registr obchodníků, kteří lžou o dodacích dobách nebo o šířce sortimentu? Registr obchodníků, kteří slibují dodání do 24h a v reálu měsíc žádná míra? Ha?
V sobotu jsem objednal v anglickém Amazonu knihu a DVD, v úterý to bylo doma na stole. Až budou tohle umět tuzemské e-shopy, pak se můžeme bavit o neseriózních zákaznících...
(Jiná věc je, pokud obchod férově řekne, ok, můžeme dodat, ale po zjištění dostupnosti, dáme vám vědět e-mailem, nebo zavoláme... a pak když nebudete souhlasit, stornujem objednávku. To je férový přístup. - A pak samozřejmě domluvené dodržet.)
A to jeste pomijite situaci, kdy umyslne bude chtit nekdo nekoho poskodit. Staci si jen objednat na jeho adresu. Takovy registr nejde provozovat bez overeni identity.
Jde o nesmysl. Nejvíc škody eshopům neudělají zákazníci, kteří si zboží nevyzvednou ale pošťáci, kteří to těm klientům kolikrát ani neřeknou a balík se pak vrací zpět.
Navíc to, že si klient objednávku v době mezi objednáním a doručením - což může být klidně i měsíc - rozmyslí je normální , má na to právo a není se čemu divit. A to prohlašuju jako provozovatel eshopu.
A mimochodem, jakou váhu má 'sdružení' které má jako kontaktní email uvedené @seznam.cz a běží na doméně osobního blogu? Nenechte se vysmát... Jen nejspíš nějaký malý šmudla provozuje obchod s deseti objednávkami za měsíc a naštval se, že se mu z toho tři objednávky vrátili a on to zboží už neprodá.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).