Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Vzývání inovací – od bullshitu k pravděpodobnosti od Kolem kolemjdoucí - Já si myslím, že odpověd na tyto palčivé...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 4. 2015 10:42

    Kolem kolemjdoucí (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Já si myslím, že odpověd na tyto palčivé otázky by nalezli samotní řečníci v jednom z používaných hesel uvedených na úvod, pokud by se jej snažili poctivě uchopit a nedívali se na něj jen na další frázi.
    Obsah je král. Stačí se zamyslet, co je obsah, co je forma, co se stane, pokud je samotným obsahem fungování něčeho vytvoření správné formy téhož. Ani to nemusí být vždy špatně. Pokud se snažím zvyšovat kvalitu svých služeb, produktu (obecně výstupů), tak je taky obsahem nalezení správné formy, která není samoúčelná, naopak přímo zajišťuje, že moje výstupy budou mít větší hodnotu pro zákazníky.
    Tedy být kreativní, abych mohl zákazníkovi dodat skvělé dílo, protože, pokud nebudu kreativní, tak to dílo nebude tak kvalitní, je pozitivní uchopení formy jako obsahu.
    Troufám si tedy odhadnout, že i v digitálním věku bude platit, že je především důležité co děláte (obsah) a až na druhém místě pak, jak to děláte (forma).

  • 27. 4. 2015 10:51

    Kolem kolemjdoucí (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Ještě - obsah vs forma. Věřím, že těm, co na konferencích povídají, je jasný vztah obsahu a formy, je možná spíš smůla těch, co poslouchají, že se soustředí jen na to, o čem se povídá. Protože se formě na podobných konferencích věnuje mnohem více času, vzniká pak dojem, že nic jiného než forma nerozhoduje.

  • 27. 4. 2015 11:25

    dino

    "Troufám si tedy odhadnout, že i v digitálním věku bude platit, že je především důležité co děláte (obsah) a až na druhém místě pak, jak to děláte (forma)."

    To je docela odvážné tvrzení, zvláště když je značně obtížné ho dnes hájit i v oblasti "fyzické reality". Žijeme ve světě všeobecného scénování, kde "co" je v podstatě nezajímavý základ (k naprosté většině produktů existuje jejich plnohodnotný ekvivalent od některého konkurenta), důležité je právě to "jak". Přesun od zažít či prožít k užít (si) sice vyrůstá z oblasti (v užším smyslu) kulturních jevů, ale dnes pomalu pohlcuje čím dál více produktů, mezi výrobky se nerozhodujeme na základě "tvrdých dat" (tedy obsahu), ale čím dál více na základě toho, co si s tím kterým konkrétním spojujeme (a tomu napomáhá i forma).

    Navíc se lze opřít i o řadu psychologických experimentů dokazujících, že atraktivní forma zvyšuje atrakivitu obsahu a to nejen tam, kde jde o subujektivní hodnocení (třeba co je chutnější), ale kde by se dala získat tvrdá data (jenže ta lidi nezajímají, vlastní "zkušenost" je pro ně přednější, byť je jim podstrčena).

    Jistě, dominance formy není absolutní, hořlavým hrncům by nepomohlo ani to, že v nich vaří Láďa Hruška, ale při srovnatelném obsahu (a tady je třeba vzít v úvahu normální rozdělení kvality, takže většina konkurentů se bude pohybovat někde kolem průměru a existence plnohodnotné náhrady tudíž bude zajištěna) zkrátka nestačí "být docela dobrý", je třeba se nějak odlišit, spojit se svým produktem jedinečnou asociaci, nabídnout jedinečný zážitek (a je úplně jedno, zda má tento nějaký vztah k mému produktu, podstatné je, aby měl vztah k cílové skupině zákazníků).

  • 27. 4. 2015 13:25

    Kolem kolemjdoucí (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Souhlasím s Vámi, pokud je obsah stejný, pak je rozhodující forma. Ale ani v digitálním věku nelze dlouhodobě uspět s mizerným obsahem a válcovat dobrý obsah jen díky formě.
    V reálném světě už hořlavé hrnce neuspějí, v digitálním světě se je zatím učí uživatel rozpoznávat, nakonec se to naučí, stejně jako se to naučil v reálném světě.