V článku se opomíná jedna důležitá věc - je opravdu nutné bedlivě prostudovat podmínky používání služeb. Zpravidla v nich totiž najdete zcela vážně míněnou zmínku o tom, že (namixujte dle reality) :
* provozovatel za nic neručí
* za všechno ručíte vy, včetně obludné výše částky
* o službě nesmíte říkat ani psát nic špatného
* pokud to dělat budete, zaplatíte xx desítek tisíc korun
* kdykoliv vás může vykopnout bez udání důvodu
* vy ze služby hned tak odejít nemůžete
* když vás vykopne, peníze co máte dostat mu prodpadnou
* pokud tak udělá, nedozvíte se o tom
* provozovatel má firmu za vodou, rozuměj v USA či UK
A přesně podle tohoto scénáře se odvíjí většina "nových" služeb.
Konkrétně : Placla.cz
- nezapojovat se do jakýchkoli aktivit, které vrhají špatné světlo nebo poškozují dobrou pověst systému PLACLA.CZ a provozovatele.
- V případě zablokování účtu účastníka z důvodu porušení smluvních podmínek propadá celý aktuální zůstatek PLACLA účtu ve prospěch provozovatele.
- Provozovatel není povinen účastníka předem informovat o zablokování jeho účtu v systému PLACLA.CZ ani o porušení smluvních podmínek, na jehož základě byl účet účastníkovi zablokován.
- Napsané a zaplacené články však musí nechat na původní webové adrese minimálně do doběhnutí 6 kalendářních měsíců od proplacení článku inzerentem.
- V případě zablokování účtu účastníka z důvodů porušení ustanovení článku 3 této smlouvy, ztrácí účastník nárok na výplatu provize a nevyplacená provize propadá ve prospěch provozovatele,
Zlé jazyky Placla (a další podobné) označují za snahu o budování linkfarem. Pokud máte dostatek inteligence, jistě pochopíte proč.
Mimochodem projekt Clanky.eu je mnohem mladší projekt než placla. Clanky.eu vzbudily zájem, což potvrzuje už 50 registrovaných copywriterů. Vzniklo tak zajímavé "tržiště", kde se střetává nabídka a poptávka tvorby a zveřejňování PR textů, aniž by bylo potřeba využívat služeb drahých PR agentur.
Firma komunikuje s copywriterem či majitelem webu napřímo, nepotřebuje prostředníka.
Projekt Clanky.eu se bude rozvíjet, zájem mezi lidmi o tuto službu je. Dalším naším cílem je publikovat tematické články na tematických webech partnerů naší firmy a prostřednictvím projektu ziskejte.info, a to výměnou nebo úplatu.
Myslím, že je to prospěšná služba, ze které těží jak firmy, tak majitelé webů, tak copywriteři. Hraje zde velkou roli úspora času, úspora peněz, firma si zdarma najde spolehlivé partnery, kteří pomůžou byznysu.
Dobrý den Patriku, "Zakladatel a šéf společnosti JAN GALGONEK je také spoluzakladatel realitního serveru Bezrealitky.cz." - Jan Galkonek zakladatel serveru bezrealitky.cz není a nikdy nebyl, jde zřejmě o nějaký omyl..?
Je to zajímavé, taky jsem ho tam nikde nedohledal ani v rejstříku, ale v tiskové zprávě jasně stálo: Jan Galgonek, CEO společnosti Adsmazon.com – spoluzakladatel úspěšného realitního serveru bezrealitky.cz. Dříve pracoval na manažerských pozicích ve firmách…..
Moc jsem nad tím včera nedumal, nepřišlo mi,že by s něčím takovým někdo lhal.
"Jan Galgonek, CEO projektu AdExpres.com – dříve zastával marketingové pozice v mezinárodní advokátní kanceláři Clifford Chance. Dále působil v mezinárodní společnosti Ernst & Young jako konzultant oddělení transakčního poradenství. "
Souhlas. Už jsem tam odsud také utekl...
PS:vy máte něco společného se surikatou? Jsem je využíval 2 roky s naprostou spokojeností. Díky za to. Chválím dodatečně ;-)
Všichni vypadáte tak obeznámení s problematikou, poraďte mi tedy prosím kde se zaregistrovat a jak pro video reklamu. Videocasty dělám delší sobu a hodilo by se na ně hodit nějaký layer s reklamou.
Neměli by jste tip?
Tak mě napadá: proč by měl zájemce využít službu Adexpres, když si v ní pohodlně může najít kýžený inzertní prostor a potom kontaktuje přímo konkrétní web a domluví si inzerci přímo. Bez zbytečné 25% přirážky.
Že Placla se pokouší odrbat servery je sice nešťastné, ale hlavní podvod je jinde: v PR článcích. To je podraz jako Brno na čtenáře a žádný seriozní web na to nemůže přistoupit.
Myslím, že jen zase Dan našel téma, do kterého se dá jednoduše strefovat - pokud chybí kontext. Pro ilustraci uvádím níže podmínky sítě Buzzboot. Proč jsou takové? Legislativa. Jak k tomu přistupovat? Předně, pokud se rozhoduji používat něčí službu, měl bych se zeptat: Myslí to firma vážně? Bude tady ještě za X let, nebo jeví známky "zavděčsevšem" byznysu? Pokud to myslí firma vážně, bude s osobními daty nakládat jen velmi opatrně, a měla by myslet na to, že z osobních dat musí profitovat předně uživatel. Tady slibované naše podmínky:
Následující Prohlášení o ochraně soukromí platí pro všechny webové stránky Buzzboot Corp. včetně stránek BuzzMag a Insight komunita; a pro všechny aplikace/software včetně Android OS, iPhone OS, Adobe AIR, OS X nebo Windows aplikací.
Osobní informace mohou být získávány za následujících okolností.
(1.) Pokud si registrujete účet, (2.) účastníte se anket, dotazníků, soutěží a promo akcí, (3.) pokud kontaktujete Buzzboot, nebo (4.) navštěvujete naše stránky nebo používáte naše aplikace.
Emailové adresy
Je možné, že jste v některém z registračních formulářů souhlasili, abychom vaši emailovou adresu zařadili mezi odběratele obsahu či sdělení Buzzboot Corp. nebo partnerů. Souhlasíme, že nebudeme bez vašeho svolení sdílet vaši emailovou adresu s třetími stranami. Momentálně přes email nerozesíláme komerční sdělení, v budoucnu ale mohou naše emaily komerční sdělení obsahovat. Pokud vám odešleme komerční sdělení některého z našich partnerů, učiníme tak bez odhalení vaší emailové adresy. V emailech, které odesíláme, vždy uvádíme návod jak se z mailing-listu odlásit, v případě jakýchkoli problémů nás neváhejte kontaktovat přes online formulář.
Vlastnictví informací
Buzzboot Corp. výhradním majitelem informací publikovaných na stránkách a v aplikacích Buzzboot Corp. nebo získávané ze stránek a aplikací, které jsou členy platformy Buzzboot.
Komentáře/Diskuzní fóra
Mnohé stránky Buzzboot Corp. a stránky v síti platformy Buzzboot obsahují možnost komentování obsahu nebo obsahují diskuzní fóra. Komentáře a příspěvky v diskuzních fórech aktivně nemonitorujeme a za jejich obsah nezodpovídáme. Pokud je nám oznámen nevhodný či nezákonný obsah nebo osobní útoky můžeme takový obsah odstrani nebo iniciovat jeho odstranění. Abychom redukovali podobný “komentářový spam”, vyžadujeme pro vstup do diskuze vložení emailové adresy. Tyto emaily nebudeme sdílet s žádnou třetí stranou..
Cookie, beacons a podobné technologie
Buzzboot Corp. může používat cookies, tzv. “web beacons”, nebo podobné technologie pro správu předvoleb/preferencí uživatele/návštěvníka a zajištění funkcionality stránek nebo aplikace. Tato data nejsou sdílena s třetími stranami s výjimkou statistických dat. Přístup ke stránkám provozovaných Buzzboot Corp. a stránkám v síti platformy Buzzboot není nutno mít povoleny cookies a můžete – jak většina dostupných prohlížečů umožňuje - používání cookies zakázat.
Cookies třetích stran
Buzzboot Corp. a její klienti mohou používat také služby reklamních sítí a služby daších poskytovatelů, které mohou také využívat cookies, web beacons a podobné technologie.
Soudní řízení
Ochrana soukromí vždy bude naší prioritou, ale je možné, že bude Buzzboot Corp. muset odhalit informace, bude-li to vyžadováno zákonem.
Obchodní transakce
Pokud bude Buzzboot Corp. pohlcena nebo sloučena s jinou společností, její aktiva jako webové stránky a aplikace budou pravděpodobně převedeny na novou společnost včetně osobních informací.
Odkazy
Stránky Buzzboot Corp. a stránky v síti platformy Buzzboot často (mnohdy ve velké frekvenci) odkazují na jiné webové stránky. Neneseme žádnou zodpovědnost za odkazované stránky, jejich obsah nebo obchodní praktiky.
Upozornění na změny
Toto prohlášení může být čas od času aktualizováno z jakéhokoli důvodu. V případě změn budete upozorněni novým datem aktualizace a případným zvýrazněním atuálních změn.
Poslední aktualizace: 19. 9. 2009
Kontaktní informace
Pokud máte jakékoli dotazy, můžete nás kontaktovat prostřednictvím online formuláře.
Seriózní publicista, byť amatér, placený článek na webu označí sám. Placla určitě potřebuje doladit, ale je to určitě zajímavá alternativa ke zvýšení příjmu a soudě podle affil odkazu hned v úvodu článku, slouží i ke zvýšení příjmů pro Lupu nebo Patricka Zandla osobně. Pokud se tedy jedná o bežící výzkum efektivity affil odkazů :)
súhlasím s týmto názorom, celý svet je plný podvodníkov a nepoctivcov a že by obchodovanie na internete bolo výnimkou? Žiaľ, nie je... Treba teda naozaj pozorne čítať zmluvné podmienky takýchto programov. Ono je to tak ako hovoríme my Slováci: Na každom rohu vás dakto oje..
Měl by jste krotit své výrazy, vyjadřujete se jako hulvát! Jsem provozovatel systému, nesu za něj zodpovědnost a smluvní podmínky měnit nebudu. Komu podmínky nevyhovují, tak se do systému neregistruje a systém nepoužívá. Proč lžete o tom, že charita nedostane nic?
Proč urážíte mé podnikání a nazýváte mně rádoby-podnikatelem? Dále s vámi odmítám komunikovat, protože vaše výroky zde a jinde (vaše slova: hovado, vychcánek, nepoctivé podnikání) jsou zralé na soudní jednání.
Tak to ja se eSpoluprace zase musim zastat. Mam jejich banner napr. na www.dobrakoupe.cz a par tisic to jiz vydelalo. Pro porovnani 100 000 zobrazeni banneru espoluprace = cca. 300 Kc kontra cca. 100 Kc potenza. krome toho se mi na potenza casto stava, ze kliknu ze mam zajem o jejich kampan, ale uz se nedockam jejich reakce (kladne nebo zamitave). Take uroven webu potenza pro partnery je priserna - viz to jejich rozpadle kodovani nebo uzivatelske rozhrani...
Co se týče těch ca. tří přístupů, musím říci, že se v tomto případě ani nedivím. Téma na průzkum podle mého názoru nebylo vhodně zvolené, myslím si, že jsou příběhy strýčka Martina pro většinu lidí spíše nezajímavé. Když vezmu v úvahu reklamní články třeba o samolepkách na zeď či magické černé tabuli, tak klikne více lidí. I když si třeba věc nakonec vůbec neobjednají, je to něco nového, něco zajímavého.
Toť můj osobní pohled na věc, samozřejmě se můžu mýlit.
Pokud si necháváte psát články přes Placlu nebo jiný systém a hledáte službu pro evidenci a monitorování skutečného umístění napsaných PR článků a zpětných odkazů, můžete zdarma vyzkoušet Evidator.cz.
Jste dobrý manipulátor. Smluvní podmínky jsou standartní jako u podobných reklamních systémů. Zkuste si prozkoumat pravidla reklamních systémů Adsense, Directoglobal a podobné. Uvádíte citace z pravidel systému, ale jenom z poloviny. Zde je plné znění dotčeného článku:
"V případě zablokování účtu účastníka z důvodů porušení ustanovení článku 3 této smlouvy, ztrácí účastník nárok na výplatu provize a nevyplacená provize propadá ve prospěch provozovatele, který takto získané finanční prostředky vyplatí – po odečtení nákladových výdajů - charitativní organizaci dle svého výběru."
Navíc provozovatel (tady já) není žádná skrytá firma z ciziny, ale já jako fyzická osoba.
Aha, takže vy si vážně myslíte, že "odevzdání charity dle vlastního výběru" ospravedlní tu vysokou míru vychcanosti? Jenom potvrzujete, že jste si tam tohle dal účelově. a to "odečtení nákladových výdajů"? No to je přece jasné - charitě nedáte nic. A nikdo to stejně nebude nikdy moci ověřit.
A místo abyste napravil závadné smluvní podmínky (mimochodem, věděl jste, že je může každý ignorovat, protože u soudu s nimi neprorazíte?), tak budete plkat nesmysly o "manipulaci"?
A jinak díky, DirectoGlobal je přesně stejný případ vychcanosti - provozovatel to dotáhl tak daleko, že mu hrozilo množství trestního oznámení pro nevyplácení peněz. Jdete stejným směrem?
Zvedá se mi žaludek z takových rádoby-podnikatelů, kteří nedokáží podnikat poctivě a nabídnout podmínky rovné svým obchodním partnerům. Škoda, ve Vltavě už se v koších nemáchá, ale jasně tam patříte.
Cituji:
"například eSpolupráce provozované Elephant Orchestra. I tady zatím převažují nabídky vlastních projektů firmy, protože tržiště je v Česku mezi inzerenty málo známé a provozovatel jej mezi nimi propaguje velmi málo."
Už jsem tam nějaký čas registrovaný a musím říci, že autor článku přehání... Protože jsou tam dlouhodobě jen dvě kampaně - na povinné ručení a na nějakou hypotéku. Zkoušel jsem obě, ale vyděla pomocí nich alespoň zmíněných 800Kč, aby vám je poslali, je asi nadlický výkon. Dle statistik mi na reklamu kliklo cca 14 lidi denně, ale jen jeden týdně vyplnil ten jejich absurdní formulář, aby splnil podmínky a eSpolupráce připsala provizi.
Doporučuji se porozhlédnout někde jinde (tedy pokud nechcete inzerovat).
---
Jen dodám, že Espolupráci jsme testovali na jednom z našich free diskusních forech na portálu http://www.surikata.cz Nyní tam máme Google Adsense a ten alespon něco vydělává...
Něco z Placla.cz - aneb jak nikomu nic nezaplatit :o)
z jejich smlouvy:
8. Rozhodnutí sporů - arbitráž
Inzerent i bloger mají možnost vzájemně v systému komunikovat napsané články před proplacením. Pokud mezi zůčastněnými nedojde k dohodě, může inzerent i bloger nahlásit spor arbitrovi.
Arbitrem sporů se určuje provozovatel. Rozhodnutí arbitra jsou konečně a neměnná.